Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kahobe skrev:...
Så här har jag fått det förklarat för mig:
Man kommer till korsningen, tittar vänster ser en bil/mc, ser till höger - där kommer ingen, varpå man kör ut!. Vad hände? Jo, ett svikande närminne gör att föraren helt enkelt GLÖMT att det kom ngn från vänster!
bebbe skrev:Ta det nu försiktigt ute i trafiken, det finns fler som inte borde köra bil!!!
goodspeed skrev:Motorcykel då?
eroshusse skrev:Tack för alla svar!
Har än inte hunnit snacka med varken Polis eller försäkringsbolaget. Men ska ta tag i det imorgon måndag.
Idag har det varit jättefint väder, jag avundas alla som har en hel o körbar hoj!!!
J
Exakt. Eller så tror de att man kommer på en moped.Lurch skrev:Sen finns det nåt som heter selektiv varseblivning som är vanligt bland gamlingar. Man tittar efter en bil och hjärnan tittar också efter bilar. Inga bilar kommer men dock en motorcykel, den registrerar dock inte hjärnan eftersom den tittar efter bilar.
Detta förekommer inte bara hos äldre, gäller även vägskyltar..Lurch skrev:Sen finns det nåt som heter selektiv varseblivning som är vanligt bland gamlingar. Man tittar efter en bil och hjärnan tittar också efter bilar. Inga bilar kommer men dock en motorcykel, den registrerar dock inte hjärnan eftersom den tittar efter bilar.
.
Esquire skrev:Exakt. Eller så tror de att man kommer på en moped.![]()
crashtestdummy skrev:Min morfar körde bil tills han var nästan 78 år. då svängde han ut framför jättelastbilen-Arnold men kom undan med blotta förskäckelsen. efter det och några mindre förseelser plockade mormor och jag av honom körkortet och sålde bilen. han sa då att han insett sina begränsningar men att man är så van att köra själv när man ska någon stans. och jag förstår honom det måste vara svårt att sluta köra efter 50 års körning, och att man då förnekar fakta. men jag håller med om det som någon sa. obligatoriska lämplighetskontroller vart annant år tex. efter 60 år.
Jösse skrev:Det är gubbens fel.
PGA av gubbens ålder så är det risk för att han förlorar sitt körkort också dvs han kan ej klara dom krav som ställs längre.
Egen erfarenhet..
// J
Paroxyst skrev:"Inte lyset på" Hahahahur kul som helst. Lika intelligent som... Polisen frågar: Jaha vem körde på vem nu då? Tanten svarar: Ja inte var det mitt fel för jag tittade helt åt andra hållet.
Det är precis sådan tabbe man oftast bara ser i Matlock serier. Förövaren försäger sig. Precis som föregående talare sa:
Sen om du kör naken utan hjälm skjutsandes på ett får skrikandes nynasistpropanganda OCH har ljuset av så spelar det ingen fessans roll för du har förkörsrätt och håller hastigheten!
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |