På väg till Tchad

för en annan som inte har så stor koll så tyckte jag den var ganska bra, de kanske kan minska några underhållskostnader och göra någon fler film senare :)

Mja, då vill jag ha lite silikon-bimbosar med maskingevär med i den, det tycker man att dom borde ha råd med.

Eller så kan vi lägga pengarna på materiel till dom soldater vi har kvar, camoflage kläder i lite olika nyanser och splitterskydd till dom fordon vi skickar till områden med minor och försåtsladdningar.

Eller så kan vi lägga pengarna på materiel till dom soldater vi har kvar, camoflage kläder i lite olika nyanser och splitterskydd till dom fordon vi skickar till områden med minor och försåtsladdningar.

:confused:

i filmen sa dom att svenska soldater är vältränade och har bra utrustning

Kritiken var väl främst att den kostade fyra miljoner och försvaret har ont om pengar.

Man kan gnälla om pengar tills fan löser av en...
Men man skall veta att i ALLA statliga/ kommunala instanser finns det pengahål som blöder så in i helvete, så mycket att man inte ens vill höra tals om det, så att gnälla om en 4 milj. kronors film som för övrigt är ganska bra känns bara löjligt i sammanhanget...

Ni skulle bara veta vad en riktig stridsskjutningsövning kostar... :D

i filmen sa dom att svenska soldater är vältränade och har bra utrustning

Vältränad... Well, jag har den utbildning jag behöver för att lösa min tjänst + lite till, och jag är tillräckligt fysiskt vältränad också.... :)

Och vi har DEFINITIVT de/den vapen/materiel vi behöver för att lösa uppgift, så jag ser inga brister än iaf. Finns inget mer jag skulle behöva för att rocka :yoparty

Last edited:

Finns tillfredställande idag :) :tummenupp

ni kan väl panga lite mindre då och spela lite mer CS:tummenupp

Njaa. de som lever i verkligheten förstår ju att det inte riktigt är samma sak...:D

så blir miljöpartiet glada också :D

[RESTRICTION ON] Dom tokstollarna kan ta och stoppa upp sin politik där solen inte skiner!!!! [RESTRCTION OFF]

Last edited:
Hehe, jag såg dig :) men det vart inte mycket "fame" time du fick till..:D
Nej inte så väldans, men man får vara glad åt det lilla :)
Kritiken var väl främst att den kostade fyra miljoner och försvaret har ont om pengar.
---------------------------------
Mja, då vill jag ha lite silikon-bimbosar med maskingevär med i den, det tycker man att dom borde ha råd med.

Fyra miljoner låter rätt mycket men nu kanske ÖB slipper resa landet runt för att prata med folk? Jag vet inte, men jag tyckte filmen var bra. Kan iofs bero på de medverkande kanske. ;)

Man får dock inte så mycket saker för de pengarna, speciellt inte splitterskydd till fordon. De hade nog försvunnit bort någon annanstans där man aldrig hade sett dem då jag har känslan av att FM inte är speciellt effektiva när det kommer till ekonomi.
mjo men eftersom Sverige inte krigar kan man inte låta blir att skjuta live med tunga grejer då?
Njae... Det är ju roligare ju mer det smäller ;) Om man aldrig får testa på det så vet man inte hur det känns och fungerar när det väl är dags, om det blir det.

Man får dock inte så mycket saker för de pengarna, speciellt inte splitterskydd till fordon. De hade nog försvunnit bort någon annanstans där man aldrig hade sett dem då jag har känslan av att FM inte är speciellt effektiva när det kommer till ekonomi.

Njae... Det är ju roligare ju mer det smäller ;) Om man aldrig får testa på det så vet man inte hur det känns och fungerar när det väl är dags, om det blir det.

Jag hade gärna sett en billigare film och mer/bättre material istället.

Jag ser gärna att dom som ska utgöra landets försvar har råd att öva skarpt så mycket som möjligt, och skjutövningar kostar kulor (medvetet lamt skämt)

Det är ju roligare ju mer det smäller ;) Om man aldrig får testa på det så vet man inte hur det känns och fungerar när det väl är dags, om det blir det.

jo jag hajar det :D

för att vara ekonomisk och miljöpolitiskt korrekt så bör man kunna dra ner på det ett tag, med tanke på hur lite vi krigar och att miljömål även bör finnas inom försvaret.

det pangar fint i datorn med bra ljudkort osv. :tummenupp

de får väl bygga bra simulatorer:yoparty

Last edited:
jo jag hajar det :D

för att vara ekonomisk och miljöpolitiskt korrekt så bör man kunna dra ner på det ett tag, med tanke på hur lite vi krigar och att miljömål även bör finnas inom försvaret.

det pangar fint i datorn med bra ljudkort osv. :tummenupp

de får väl bygga bra simulatorer:yoparty

Det är väl ungefär så det ser ut tror jag... När jag gjorde lumpen så har jag för mig att de bytte ut kulorna från sådana med bly i till något mer miljövänligt. Nå vidare mycket skjuta höll vi inte på med för pengar var en bristvara, utan vi övade mycket torrt i skog och mark, dvs springa runt med bössan och skrika ''Pang''.

Simulatorer finns, jag har sett för stridsvagnar och luftvärn men det finns säkert fler. Det blir billigare så om man ska få mängdträning.

Så det skjuts rätt lagom om inte för lite... Man måste få lite riktigt med för simulatorer och annat kan inte återskapa allt det som finns i verkligheten. Och när det väl är dags att kriga så vill man inte vara tvåa bara för det skulle sparas ;)

Vaereförjävlatråd?

Varförerensåseglivad?

Jagetröttpåattsedenpåförstasidan! :mad:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...