Har lyckats med konststycket att trycka till metallblecket på flottören som trycker upp nålventilen som i sin tur reglerar bränsenivån.
Jag har en KTM 640 -03'a med en Mikuni BST 40 vakuumförgasare, ingen här som händelsevis råkar ha originalmåttet är på blecket, dvs hur många millimeter blecket skall vara uppfällt från flottören?
Man är ju så hybris när man mekar och glömmer att notera den här typen av saker... mummel mummel... nu får hojen helt fel blandning på låg/mellan -registret och det kommer ta mig evigheter att skruva isär, lägga på en millimeter skruva ihop, prova och sen om igen....
/Fenix
Jag har en KTM 640 -03'a med en Mikuni BST 40 vakuumförgasare, ingen här som händelsevis råkar ha originalmåttet är på blecket, dvs hur många millimeter blecket skall vara uppfällt från flottören?
Man är ju så hybris när man mekar och glömmer att notera den här typen av saker... mummel mummel... nu får hojen helt fel blandning på låg/mellan -registret och det kommer ta mig evigheter att skruva isär, lägga på en millimeter skruva ihop, prova och sen om igen....
/Fenix