På begäran... FirebladeTurbo/RC211V replica

Wheeliedevil skrev:
2263164 Det var mycket tråkigt att höra!

Det förstår jag... Tror det var någon form av olje-slang som brast och sprutade olja på agget... Det blev dock ingen total skada utan dom lyckades nog släcka den efter ett tag..

Visst hade den varit ute på blocket nyligen också? :confused:

Nya ägaren den brann upp för?

heliac skrev:
2263973 Nån som vet vem som har hojen nu?

En kille i halmstad.

hordac skrev:
2265713 Nya ägaren den brann upp för?

Yep , det va det, tydligen sitter oljefiltret externt och det var en slang/koppling till den som brast och sprutade olja på turbon...

Last edited:
heliac skrev:
2266119 Är den kass eller? Håller killen till här på sporthoj?

Killen håller inte till här på SH vad jag vet, tror inte turbon mår så bra av att gå utan smörjning i 220 blås... Den brann inte "upp helt" men det blev en hel del skador...

Känner nuvarande ägaren, och hojen e så gott som återställd... Har dock inte pratat med han på ett tag nu.

Hocke har du aldrig varit sugen på att göra en version 2 av en lite nyare hoj...
Hade varit fränt, fast kanske med movistar lacken eller nåt?

Känner nuvarande ägaren, och hojen e så gott som återställd... Har dock inte pratat med han på ett tag nu.

Hocke har du aldrig varit sugen på att göra en version 2 av en lite nyare hoj...

Ja, du. Tanken har väl slagit mig med att hitta på något galet i framtiden men jag har inte kommit fram till riktigt vad.
Är det inte Addes gamla repsol jag ser? Den har jag micklat med :tummenupp

Ja, du. Tanken har väl slagit mig med att hitta på något galet i framtiden men jag har inte kommit fram till riktigt vad.
Är det inte Addes gamla repsol jag ser? Den har jag micklat med :tummenupp

Jo visst e det, det. Den ska äntligen få börja köras som den ska...:D Vad har du gjort med den?
Har han fått hyra in experthjälp eller?
Hur som helst så är det en underbar hoj dom få milen jag kör än så länge, så bra jobbat :tummenupp

Jo visst e det, det. Den ska äntligen få börja köras som den ska...:D Vad har du gjort med den?
Har han fått hyra in experthjälp eller?
Hur som helst så är det en underbar hoj dom få milen jag kör än så länge, så bra jobbat :tummenupp

Jag har kittat luftburken, monterat och mappat powercommandern samt servat den. Den är riktigt fin den hojen.

bor han i halmstad ? bor 2mil därifrån hade varigt roligt att se denna sjuka hoj :gnissla

Wheeliedevil :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...