på begäran: DR kjelle läkar tråd

Maverick skrev:
...

Mmm jävla skit tv.. fjärren saknas oxå.. så jag har fått en halvmeter lång penna av Carro som jag använder som fjärr.. :) dom undrade om jag ville hyra en riktig tv.. skulle bara kosta 40 kr om dagen.. helt jävla sjukt!!! de skulle fan sitta en 50" plasmatv på väggen.. :D

...

Men harregud!

Jag hade iaf en högklassig teve =)
Men ingen video, så det fick bror instalera själv ...den glömde han dock dosan till!
Inget internet fick jag, det fanns data uttag men ingen hade nån aning om hur det fungerade. :(

sgtpepper skrev:
Maverick, hur funkar det med internetanslutning på sjukan? "Ingår" det eller hur gör du när du vill surfa? (bara så att jag vet i fall jag någonsin skulle bli sängliggande på ett sjukhus, jag skulle ha svårt att palla det utan en dator+internet :D).

Jag antar att du inte knallar iväg till något Internetcafé på sjukhuset med de där frakturerna? :)

Krya på dig!

Man få ju beställa om man vill ha telefon här.. o gör man de så går ju de på räkningen på hemtelen (kostar typ 16 kr om dagen dom första fyra dagarna.. sen tror jag de kostade 4 kr om dagen där efter.. så jag använder mig av mitt telia adslabonnemang.. för där får man ju även me en modemuppkoppling.. så de e slöband som gäller.. alltså inte adsl:et.. utan en seg jävla vanlig modemuppkoppling.. kommer dock ha en den högsta teleräkninge i hela mitt liv nästa ggr.. kostar ju 23 öre/min dag o 11 öre/min kväll o helger.. sitter ju lugnt uppkopplad ca 8-10 timmar om dagen.. :) men de e de värt.. kanske kan få ut den kostanaden på försäkringen.. så man lyckas pressa upp trafikförsäkringen för er andra till nästa år lite till.. :D som sagt.. längtar hem.. så man kan surfa lite snabbare.. o iaf ladda hem lite filmer som läggs upp här.. e ju inte så sugen på o ladda hem en film som tar en timme.. o sen e filmen ett klipp på en tråkig wheelie.. som vara i ca en minut.. men sen känns de lite surt.. har sagt upp mitt telia adsl o beställt bostream me 2.5 mbits.. så då kommer man vara utan internet i nån vecka.. riktigt surt.. få väl skaffa något gratisab undertiden o köra modemet igen.. :( men sen jävla ska de tankas.. :)

sen finns de säkert sjukhus som har bredband (med bredband så menar jag inte att alla på sjukhuset ska dela på telia 0.5 mbits utan typ en 10 mbits lina el likn) draget till "alla" rum.. o hade de funnits här så hade jag ju inte tvekat.. om de nu inte skulle kostat 40 spänn om dagen som tv:n kostar att hyra.. men säg iaf att man få betala typ 50 spänn i veckan eller något sånt.. de hade jag lugnt betalat.. fast de kanske inte hade varit så poppis o sitta här ladda hem en massa porr hela tiden.. :)

NoicE skrev:
Men harregud!

Jag hade iaf en högklassig teve =)
Men ingen video, så det fick bror instalera själv ...den glömde han dock dosan till!
Inget internet fick jag, det fanns data uttag men ingen hade nån aning om hur det fungerade. :(

hehe.. typiskt brorsor o glömma sånt.. :D i linköping så var de tv o video i varje rum.. satt i perfekt upphända i taket.. ganska ny var dom oxå.. fast då var man så hög så de var ingen mening me o titta på tv.. helt sjukt.. kunde inte fästa blicken på något.. allt bara snurrade runt.. men visst var jag heller hög än titta på tv.. :crash speci under den tiden då hade en egen knapp att trycka på för att få morfinet.. tyvärr kunde man bara tycka på den tre gånger i timmen.. eller de kanske oxå var bra.. annars hade man väl dött i en överdos istället.. :p men jag var ruskigt hög där i två dagar.. var ganska orolig då dom tog bort ryggmärgsbedövningen som funkade så bra.. o skulle koppla in denna istället.. o de blev ju som så att man tryckte på den hela tiden för att man var orolig för om smärtan skulle komma eller att den nya maskinen inte skulle funka lika bra.. har för mig jag hörde att du oxå hade haft en sån maskin..

Jag har ju dvd-spelare i den bärbara.. så jag glor ju filmer i datorn istället.. o sen har fått låna ett par feta hörlura.. så man få ju ganska bra ljud oxå... :D sen e väl skärmen större än vad tvn är.. så de e perfa.. rätt lagom storlek på skärm när man ligger ca 60 cm från den.. :D

Du få krya på dig själv nu oxå.. träna mkt så e du snart helt frisk.. vet du hur mkt träning du har innan du helt återställd?? för mitt lårben e ju oxå av... så man vet vad man har o se fram emot?? fast va fan.. de e ju bara en månad sen du krascha ju?? få du redan börja träna alltså?? vet du hur länge du ska spiken i ditt ben innan dom tar ur den??

va fan du lär ju ha en pung stor som en kromoson badboll nu då.. satan vad ont det ska göra att töma den när det nu blir av.

*/ ?>
Back