blom
I DO IT BECAUSE I LOVE IT
här kan ni fråga dr kjelle om ni har några problem med era kroppar och psyke.. men håll det på en vuxen nivå 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

blom skrev:det du behöver min gosse är sprit och då menar jag mycket sprit..
kan vi inte få se en bild i helkropp
Maverick skrev:Kära Dr Kjelle.
Efter ca en vecka efter min sista operation så har jag blivit superkänslig på min högerfot.. man kan inte ens röra den förrens de gör superont.. inte ens lägga dit täcket över tårna.. o då gör de jävligt ont.. som tur e så har dom satt in någon nervdämpade tablett (trypnol?!? stavas de så??) vilket funkar bra..
Men min fråga e.. varför blev jag så känslig efter sista operationen.. o varför de tog ca en vecka innan de blev så??
Fy fan vad mycket du ska få slå mig sen mannen. Så mkt jag har gnällt över mitt brutna ben utan att vara ens på samma planet som vad du måste gått igenom. Lider _rätt_ mycket med dig.Maverick skrev:har bara en bild på hela mig.. o den e inte så bra.. man ser alltså inte så mkt.. men här kommer den..
Maverick skrev:har bara en bild på hela mig.. o den e inte så bra.. man ser alltså inte så mkt.. men här kommer den..

Kjelle skrev:Hej du,
och krya på dig. Ska försöka svara kort, även om jag faktiskt inte är i tjänst på forumet....
Det som kan ha hänt i din fot är två saker. Dels kan du ha skadat eller slitit av hudnerver, antingen vid olyckan eller vid operationen. De skadade nerverna börjat bilda nya nervtrådar "på måfå", så kallad sprouting (ung. "bilda skott"). Dessa nybildade trådar kan ge smärtor, sk neurogena smärtor, ungefär som fantomsmärtor vid en amputation. Aktiviteten i dessa nerver kan minskas med läkemedel som Tryptizol. Biverkningar kan vara muntorrhet, dåsighet mm. Samt impotens, men det kanske inte är ett stort problem just nu?
En annan sak som händer i ett skadat område är att kroppen frisätter en massa ämnen som ger inflammation, som Histamin, som ger tex ökad genomblödning, svullnad mm. Dessa ämnen ökar också känsligheten hos de nervändslut som signalerar smärta, dvs smärttröskeln i området sänks, vilket förklarar att tex vanlig beröring kan kännas smärtsam.
I övrigt törs jag inte uttala mig utan att ha sett din fot och/el journal. Och nej, jag skriver tyvärr inte ut morfin. Blom har redan frågat.![]()
Ha det så bra som det bara går!
//Kjelle
Supermoto skrev:Fy fan vad mycket du ska få slå mig sen mannen. Så mkt jag har gnällt över mitt brutna ben utan att vara ens på samma planet som vad du måste gått igenom. Lider _rätt_ mycket med dig.
Har de snott hud från vänstra låret eller? Det ser lite mysko ut...
PS På trackningsfronten måste jag ju säga att det var en jäkla liten TV de gett dig....

Tengil skrev:Tycker mig ana en sån där barvagn som flygvärdinorna har...
Din lyckost...![]()
Förutom det tycker jag synd om dig.Bli frisk snart!
Vi ses![]()

Maverick skrev:
Mmm dom har tagit lite hud från vänster låret för att täcka över lambon (heter de så Dr Kjelle??) o stänga igen den öppna frakturen på höger vaden..
ser ut som när bogan skär sin kebab, ni vet ha som har en lika dan bil som rainman.Maverick skrev:Posta en bild på de oxå.. så de syns lite bättre.. tagstället alltså..![]()
absolut inte mavve du är som spriten i drickan du ger rätt ballansMaverick skrev:mmmm kebab... nu blir jag sugen.. har ju inte käkat kebbe på över en månad... brukar ju annars bli en 4-7 kebbe i veckan..
Humm känns som att jag har pajjat denna tråd lite.. lite för seriös kanske fråga kanske..![]()

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |