Oveteskaplig undersökning för par

Mannen närmast dörren

• Antal röstningar
    0

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Hur sover ni? Alltså vem ligger närmast dörren i sovrummet. Av någon neanderthal instinkt ligger mannen närmast dörren. Stämmer det?

farmerlip skrev:
Hur sover ni? Alltså vem ligger närmast dörren i sovrummet. Av någon neanderthal instinkt ligger mannen närmast dörren. Stämmer det?

Min erfarenhet säger att det snarare har att göra om vem som ränner på muggen oftast... Rätt irriterande att bli väckt 2-3 gånger per natt för att den andre ska klättra över en och springa på muggen....

korvgubbe skrev:
Min erfarenhet säger att det snarare har att göra om vem som ränner på muggen oftast... Rätt irriterande att bli väckt 2-3 gånger per natt för att den andre ska klättra över en och springa på muggen....
2-3 gånger per natt :confused: Är din tjej pensionär?

FUBAR skrev:
2-3 gånger per natt :confused: Är din tjej pensionär?

Äh, vad vet jag... jag kanske överdrev en aning... hehe.. Jag sover sött iaf.... Men de gånger som det blivit så att man fått en särskilld plats har det snarare berott på vem som brukar springa upp på natten.. om det är för att äta, dricka eller gå på muggen är sak samma... Själv sover jag som en stock tills väckarklockshelvetet väcker mig så jag ligger helst längst från dörren..

korvgubbe skrev:

Hos mej kan man gå runt sägen på alla ledder utom huvudänden.
När jag va 16 och bodde hemma hos mina föräldrar så stog min säng med en långsida och en kortsida mot väggen.

farmerlip skrev:

Jag ligger närmast dörren, men det hänger ihop med att jag är van vid den sidan av bädden. I vårat förra boende va det tvärt om.

Brukar alltid vara så att bruden vill sova närmast väggen, vilket resulterar i att jag sover närmast dörren.

farmerlip skrev:

Nej, inte hos oss. Det beror mest på att jag vill ha det så mörkt som möjligt och vill ligga så långt ifrån fönstret det går..

Sover närmast dörren... förmodligen eftersom jag vaknar och är uppe å springer om natten..

Då vi i vårt sovrum har två dörrar sover båda parter närmast respektive dörr

Har lika långt till dörren båda 2, men jag sover närmast toaletten...därför lägger jag härmed ner min röst!!

Jag sover närmast dörren nu.
I vår förra lägenhet vette fötterna mot dörren så då sov båda närmast.
I den allra första lägenheten sov jag innerst mot väggen och sambon närmast dörren.

farmerlip skrev:

Självklart ska vi män ligga närmast dörren (kul att någon tar upp denna viktiga fråga):

1. Går upp först o fixar frukost på sängen
2. Hinner först till tidningen o kan ligga kvar
3. Kan smyga ut till bågen o ha de bra
4. Slipper kliva över svärmor!
5. Slipper drag från det alltid öppna fönstret
6. Kan dra snabbt när man ser vem som ligger brevid
7. Skinnstället hänger i en galge på dörren
8. Pottan står under fönstret
9. Först ut vid brand
10.m m

Ja som ni ser finns det hur många skäl som helst för att vi män ska ligga närmast dörren

*/ ?>
Back