OvesMotor AB i konkurs.

Damn :jisses

Oves har ju nästan varit en instution när gäller hojbutiker i Sverige.
Gick där som liten och drömde om hojar.

Ps. rätt forum för detta ämne vore väl ändå Mc-relaterat.

Damn :jisses

Oves har ju nästan varit en instution när gäller hojbutiker i Sverige.
Gick där som liten och drömde om hojar.

Ps. rätt forum för detta ämne vore väl ändå Mc-relaterat.

Absolut, Oves är ju en gammal go icon. Provsatt NYA RG 125 gamma när den kom ut, jag var väl 14år eller något i den stilen. Kommer ihåg det som igår...

To bad. I alla fall...

Var utanför Oves lokaler för en månad sen i Växjö. Då hade de slagit igen. Undrade varför då det var en nyöppnad butik. Men här kom svaret som ett brev på posten. Tråkigt då de ville expandera o Mickes motor skulle behöva lite konkurrans i stan

Stjäl tråden lite, men har superbike stängt eller är det någon annan som driver butiken?

Angående Ove's motor (olofström) så borde dom kanske svara i telefon o på Mail, o kanske till o med vara trevliga ist att vara nonschalanta mot sina kunder, så hade det kanske inte konkat. Men det är min personliga uppfattning av dom.

Jag trodde mc-affärerna gick bra nu för tiden när det slås nya försäljningsrekordvarje år. Någon som vet varför oves o superbike konkat?

Jag var intresserade av att köpa ett par mc ifrån de... de svarade aldrig mina mejl!

Plus de hade världens sämsta webbplats - fungerade dåligt på mina datorer.

Men det är ju alltid synd när en mc-butik försvinner!

Fick ett löfte om ett kanonpris över telefon för två motorcyklar av dom men när vi kom ner och skulle handla (efter att ha åkt från Göteborg med släpvagn) så skulle han ha 25000:- mer än han sa i telefon så gott åt dom att dom konkade. Djävla surkukar om du frågar mig....:mad:

Det är väl inte så lätt att få firmpr o gå runt kan tänka. Skall ju helst ha allt på lager + 100 talet beggade. Gärna mängder me tillbehör och en uppsjö med kläder. Det är ju så man vill ha det som kund. Sedan om man tex ska sälja Yamaha så måste man väl sälja deras båtmotorer åxå.Ryktas så iallafall. Behövs ju stora ytor då=lokal hyror. Om man nu klarar av detta så MÅSTE man ju se till att verligen vara trevlig mot kunderna. Blir det ett dåligt rykte så sprider det sig fort.
Men det är alltid tråkigt när det kk:ar.

personalen var otrevliga både i växjö och fetlanda!! så jag klarar mig likabra utan OvesMotor.

Fick ett löfte om ett kanonpris över telefon för två motorcyklar av dom men när vi kom ner och skulle handla (efter att ha åkt från Göteborg med släpvagn) så skulle han ha 25000:- mer än han sa i telefon så gott åt dom att dom konkade. Djävla surkukar om du frågar mig....:mad:

:yoparty Håller helt med, har själv blivit lurad att köra ner från halmstad med en hyrd buss, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=114168
Behandlar man sina blivande kunder som skit så får man ju inga nya kunder:näsblod

Har iofs. inte varit på Oves på några år nu. Men jag minns Oves positivt (olofström). Både personal, ägare och säljare. Men det har väl varit en del omsättning på den fronten sedan dess?

Undrar vad orsaken till konkurserna är - kanske oron för framtida försäkringskostnader sänker försäljningen och en lågkonjuktur är på ingång?

Jag tror vi får se fler företag konka framöver...

oves motor

Undrar vad orsaken till konkurserna är - kanske oron för framtida försäkringskostnader sänker försäljningen och en lågkonjuktur är på ingång?

Jag tror vi får se fler företag konka framöver...

Har min mc inlämnad i vetlanda efter vurpa haft den där i 2 månader händer inte mycket (försäkrings rep) nu vet jag inte vad som händer förmodligen ännu mindre

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT