OvesMotor AB i konkurs.

var en fin butik en gång i tiden. men efter jan stigsen sålde det gick det bara utåt.

var en fin butik en gång i tiden. men efter jan stigsen sålde det gick det bara utåt.

Tycker allt de börja gå utför långt innan Stigzen sålde. Framförallt så vände ganska mkt för några år sen när de blev av med Honda o Harley.
Synd om de ska sluta såhär. Man har ju vart bortskämd att ha en stor leverantör av cyklar på hemmaplan.

Var på Ove´s och tittade på en Firestorm,då jag var mellan två jobb så frågade jag säljaren om man kunde få banklån.Han gick och ringde,kom tillbaka och sa att det var inga problem.Nu blev det inte den hojen pga slitna däck,blinkers bak funkade inte.

Var nere på Claessons ett par dagar senare och tittade på en till Firestorm.Samma procedur,frågade om banklån,han ringde och hörde sig för.La på luren och frågade mig om jag sökt lån innan.Det hade jag ju men det lånet hade jag inte fått!Undrar hur säljaren på Ove´s fixat det om jag nu skulle köpt hojen där?

Var på Ove´s och tittade på en Firestorm,då jag var mellan två jobb så frågade jag säljaren om man kunde få banklån.Han gick och ringde,kom tillbaka och sa att det var inga problem.Nu blev det inte den hojen pga slitna däck,blinkers bak funkade inte.

Var nere på Claessons ett par dagar senare och tittade på en till Firestorm.Samma procedur,frågade om banklån,han ringde och hörde sig för.La på luren och frågade mig om jag sökt lån innan.Det hade jag ju men det lånet hade jag inte fått!Undrar hur säljaren på Ove´s fixat det om jag nu skulle köpt hojen där?

Kreditupplysningen talar bara om hur många tidigare kreditupplysningar du gjort om lån. Dvs det Claessons fick reda på var bara att du frågat om ett lån (och vilken firma) några dagar tidigare, inte om du sedan tog det.

Någon som varit på plats idag och kikat, vart stora annonser i lokalblaskan om utförsäljning av hojjar och utrustning?

Mest nyfiken på om det fanns fler än två skinnställ att kika på ?

Hittade ingen annons på nätet, bara den här länken till de nya ägarna http://www.carlqvistbil.se/

Någon som varit där igår eller idag o handlat?

Drygare försäljare än han på Oves i växjö går inte att hitta, så jag är skadeglad.

by the way

Jag och en polare hade vägarna förbi växjö i somras och stannade för att provköra lite hos Oves, eftersom vi inte kunde området frågade vi efter en bra och fin väg att testa på... han tippsade oss om vägen som ledde till flygplatsen och förbi flygplatsen. Den vägen var 1 km innan den gick över till grusväg... så man undrade om han kör hoj själv.

Var nog härlöv vägen han menade, dock dålig vägbeskrivning, men man kör förbi flygplatsen när man kör till den också, dock svänger man inte av MOT flygplatsen :)

Drygare försäljare än han på Oves i växjö går inte att hitta, så jag är skadeglad.

by the way

Jag och en polare hade vägarna förbi växjö i somras och stannade för att provköra lite hos Oves, eftersom vi inte kunde området frågade vi efter en bra och fin väg att testa på... han tippsade oss om vägen som ledde till flygplatsen och förbi flygplatsen. Den vägen var 1 km innan den gick över till grusväg... så man undrade om han kör hoj själv.

Oves Motor byte ägare för ngr år sedan.
Ove motor var samma ägare som Boove..men jag tror att booove äger hela e ngt liknade.
Sedan har det varit kännt länge att oves har gått dåligt
Ang Superbike så har dom gått i konkurs sedan 2 mån tillbaka.
men jag tror ingen driver det vidare iaf.
MVH BC

Var nog härlöv vägen han menade, dock dålig vägbeskrivning, men man kör förbi flygplatsen när man kör till den också, dock svänger man inte av MOT flygplatsen :)

Okej hehe då vet jag till nästa gång :tummenupp

Föresten hade de i Växjö i somras den där värsting Agustan med en jävla massa kolfibergodis. Den kostade la 1 miljon eller något tror jag... nu vet jag inte hur mycket vinst man gör per motorcykel men har man ekonomiska problem kanske man inte ska köpa in hojjar av den kalibern, det gäller ju att få sålt den med.

Ang Superbike så har dom gått i konkurs sedan 2 mån tillbaka. men jag tror ingen driver det vidare iaf.

Har du ens gått in på deras hemsida?

"Butiken har nya ägare from 1:a November 2007.

Ombyggnation i affären... REA pågår
för fullt!! 30-50% på kläder, hjälmar mm.

Vi kommer att ha begränsade öppettider tills vi fyllt upp butiken med
motorcyklar och kläder/tillbehör."

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey