Ovanligt törstig R6:a?

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Har som sagt en R6 -06- Har räknat ut att den drar runt 0,85l/mil. Är detta rimligt? Min kompis Kawasaki zx636 -00- verkar dra betydligt mindre nämligen.

Racercukel skrev:
2159063 Har som sagt en R6 -06- Har räknat ut att den drar runt 0,85l/mil. Är detta rimligt? Min kompis Kawasaki zx636 -00- verkar dra betydligt mindre nämligen.

Nja min R6 drog också nått sådant fast min var ju en 00..
är ganska lång och lite tung också

Racercukel skrev:
2159063 Har som sagt en R6 -06- Har räknat ut att den drar runt 0,85l/mil. Är detta rimligt? Min kompis Kawasaki zx636 -00- verkar dra betydligt mindre nämligen.

Och du har säkert kört lugnt? Buskör man precis hela tiden är det väl inte omöjligt att köra på en liter milen, eller?

Urbo skrev:
2159072 Och du har säkert kört lugnt? Buskör man precis hela tiden är det väl inte omöjligt att köra på en liter milen, eller?

Jo, det e klart körde inte direkt lugnt....men det konstiga är att min kompis zx636 verkar dra så mycket mindre han tankade 1gång bara o jag 3

I senaste Bike-tidningen så drog R6:an under testkörningen på landsväg 0,90 lit/mil. Kawan drog 0,80, Honda cbr 0,75, Suzuki gsx 0,82 och Triumph Daytona 0,79. Så den verkar ganska törstig. Hör väl ihop att den behöver varvas ca 1000 varv mer för att hålla jämn takt med de övriga (enligt Bike). Är du nöjd med den annars?? Funderar själv på en likadan.

Racercukel skrev:
2159085 Jo, det e klart körde inte direkt lugnt....men det konstiga är att min kompis zx636 verkar dra så mycket mindre han tankade 1gång bara o jag 3
Öhh 0,85 vid aktiv körning kan du väl vara nöjd med eller?! Sen vill jag passa på att gratta din polare som har lyckats med det omöjliga... Att få sin hoj att dra 0,28/milen :3freak

Anthony00 skrev:
2159540 I senaste Bike-tidningen så drog R6:an under testkörningen på landsväg 0,90 lit/mil. Kawan drog 0,80, Honda cbr 0,75, Suzuki gsx 0,82 och Triumph Daytona 0,79. Så den verkar ganska törstig. Hör väl ihop att den behöver varvas ca 1000 varv mer för att hålla jämn takt med de övriga (enligt Bike). Är du nöjd med den annars?? Funderar själv på en likadan.

Okej....jo, jag väldigt nöjd med den. Väldigt lätthanterlig och lättjobbad, styr precis som man vill. Inga brutala på eller avslag på gasen heller. Och växellådan är väldigt lätt och fin....det finns bara bra att säga om den.

Min drar också runt 0,85. det tycker jag faktiskt den ligger på nästan hur man än kör, bortsett från långkörning i konstant hastighet.

Mvh Fredric

Andrésen skrev:
2159576 Min drar också runt 0,85. det tycker jag faktiskt den ligger på nästan hur man än kör, bortsett från långkörning i konstant hastighet.

Mvh Fredric

åkte lite i stan och sen gruppkörning på landsvägen ganska lugn fart då drog den precis 0.5/mil men så har ju inte jag en -06a :näsblod

nej de säger att 06:an är lite törstigare än de äldre modellerna.
Men jag vet inte, Funderar på om det går ned lite sen när hojen är riktigt inkörd.

jag menar motorn borde gårunt lite lättare och då borde det göra LITE på förbrukningen???

Eller vad tror ni som kan grejerna ??

Nu har jag ingen sporthoj.
Men min ktm drar 1 liter milen.
Tycker 0.85 på en sporthojj som varvar 10 000+ inte låter farligt alls vid lite aktivare körning.
Ut o köra 10 mil motorväg i 100 ska du se at den inte kommer dricka så mhycket.

Racercukel skrev:

Jag tror att förbrukningen stämmer och det är ju fantastiskt bra!
Jag har ingen riktig koll men min -00 a drog litern och min -06 drar strax under litern. :tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti