Outlaw racing Minimoto & Fiddy Malmö 14/5

Ritar lakrits eller hur det nu va :tungan

Bifogat

• IMG_0117.jpg
    IMG_0117.jpg
    43 KB · Visningar: 58
Easy_Mike skrev:
ser ut som en fin powerslide :yoparty

högst otroligt men det ser ut så iallafall...
Det är nog oljeränder från motorn, alla mina hojar är ratbikes.

WestW skrev:
Du är grym på att fota :tummenupp

När kommer det film? :7peta Ketogan
väntar på min DB7 och vill ha något att drömma om så länge

Vad tycker ni om DB7orna i övrigt?
Skulle vara intressant att höra vad ni tycker om dom. Känns dom okej?

Dom funkar finfint, där är lite grejs man kan tänka på och göra rent förebyggande och så..

kolla ekrarna, för när man wheelat och hoppat lite har dom en tendens att lossna lite, men det är bara att ha koll och hålla dom spända.

När man monterar scooterdäck så får man plocka bort tre brickor till kedjestyraren så att den inte tar emot däcken och samtidigt "linar upp" med kedjan.

16 kugg fram trivs bäst med en extra länk på kedjan, så ett extra kedjelås och en länk smakar gott när man monterar. Du måste även borra upp låsplåten till drevet, och det funkar bäst om du byter till insexbultar med rund skalle då originalbultarna går emot splinesen.

kopplingen kan ligga på vid leverans så när du startar den kan det hända att den sticker iväg lite fast du tryckt in kopplingen, men det sliter till sig och man får justera kopplingen lite så blir det bra. (finns justering precis under tanken om justeringen vid kopplingshantaget inte räcker till)

Känns bromsen sumpig så är det bara att lufta den, min var kanon. Men brorsans var sunk (luftfickor)..

Rekommenderar att du går över och spänner skruvar/bultar innan du kör, vissa satt i princip bara i gängan och inte mycket mer.

Mitt styrlager var dålig spänt från fabrik med, fast det var inte brorsans och dom andras.

Insuget kan man slipa till så att det matchar porten i motorn, det skadar nog inte. 24mm förgasare är ganska lönlöst utan ett effektsystem (tycker jag).

Det är nog ganska individuellt vad man ska kolla på hojjarna, men bara titta över grejjerna så ska det nog bli bra.

I början är det nästan omöjligt att hitta neutralen, men det sliter till sig det med, min börjar bli lättare nu.

Wheela är fetball, fast man har 16 kugg så kan man dra upp den med gas och ryck i alla växlar. (jag föredrar tvåan och växla på väg upp)

/KetogaN

(Film kommer.. Vänta bara!)

Last edited:
KetogaN skrev:
Dom funkar finfint,.............

Tackar. Helt kanon :Bugar :tummenupp

Ekrarna verkar det som fler haft problem med.
Är det Metzeler ni åker med? Vilken dimension? Vill ha något mjukt som funkar i gocart hallar. Polaren kör med Metzeler och är kanon nöjd med greppet.

Blir stålomspunnet fram och riktig "icke kines olja"
Har jag tur sitter det 24mm fugge från fabrik annars blir det en direkt. Verkar göra en del skillnad som det är ändå. Man filar lite på insuget så grejerna matchar bara. Har surrat lite med en firma i Usa som har en kam till denna motor också. Typ $200 inkl frakt. Den och portad topp gör nog susen.
Då får man nog en liten knuff på toppvarvet istället för det spikraka draget som motorn verkar ha nu.

Se till att slipa ner svetsningarna i kröken som är emot cylindern. Ska tydligen sitta en hel del slagg där.

Film väntar jag på fortfarande :)

Hemtade min DB7:a i går i Jönköping. Jag hade skruvar ihopa den vid ca 19.00. Satans bleck till frambromsen :mad: Vad jag bråkat med en halvtimme blev tillslut självklart och lågiskt, om man är Kines. :3freak Vid den tiden så tyckte frugan att dagens barnsligheter borde ta slut och jag skulle komma in som den familje fader jag är och äta middag. Vilket nederlag, jag hade ju inte ens starta skiten. Mumlade något till svars och fyllde på soppa. Kickade i fem minuter med soppa kranen i olika lägen, lika så med choken. Tillsist starta Black Devill och i väg jag for... 200 meter kom jag. sen la den av. Kom då att tänka på servituten i husköpet. Inget arbete samt oljud får förekomma mellan den 1 maj till den sista sept. Builder's cleavage och ljud af hammare stängligen förbjudet. servitut sen 1919 i Ljunghusen. Hmpf Om grannarna i vanlig ording hänvisar till detta servitut så fort man klipper gräset på en söndag så får jag väl vent med attställa in hojen till hösten. :mad:

Gött ljud e det i den :tungan

Last edited:
WestW skrev:
Tackar. Helt kanon :Bugar :tummenupp

Vi kör Pirelli SL26 och dom känns okej.
Det är en packning som är kräk i kröken, och ja det kan man fixa tillsammans med att man matchar insuget, men tro mig när jag säger att ska du trimma mer än så är det mycket pengar för väldigt lite. dessutom blir oftast körbarheten lidande. Var beredd att skruva som fan för att få rätt på fuggen. Jag hade en 24mm fugge på min, och den blev helt oregerlig med originalsystemet, sålde den till brorsan som hade ett two brothers effektsystem.. men det ger ändå inte mycket mer än 0,8 hästar enligt bänk jämfört med original..

Ska man wheela tycker jag bättre om körbarhet än 8% mer effekt på toppen..

Det sitter med all säkerhet inte en 24mm fugge från fabrik.

/KetogaN (väger iofs endast 65kg så jag behöver inte så mycket hästar)

grandmaster skrev:
hoho, har du lagt på dig fetto? :lol

5 kilo sen förra sommarn.. ketogan = tjockis
(snart kan jag spöa dig, så se upp!)

:rofl

Ute och kört en timme på stranden och grusvägar nu. Bus kul. Skiter i grannarna och bevara badhytterna. :arsele :D :tummenupp

Last edited:
Cat skrev:
Jag veeeeet....... :4skrika
Inte mitt fel att du körde iväg och knäskrapade så långt bort när jag hade kameran uppe! Så det så! Mitt teleobjektiv har sina begränsningar, vet du!

Nästa gång kanske! :tummenupp

Max skrev:
Inte mitt fel att du körde iväg och knäskrapade så långt bort när jag hade kameran uppe! Så det så! Mitt teleobjektiv har sina begränsningar, vet du!

Nästa gång kanske! :tummenupp
Ja sa ju till Cat att knäskrapa framför dig men hon ville träna i smyg :tungan

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup