Outlaw mentalitet vs R.I.P

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dagligen startas nya trådar om detta, vissa är så korkade att dom inte ser sambandet med R.I.P trådar där föraren kört för fort och förlorat kontrollen eller inte uppmärksammas av tant Agda 75.

Det kommer alltid att finnas dårar som tror sig vara odödliga och saknar respekt för andra trafikanter.

Detta har ältats på SH hur länge som helst men konstigt nog är det alltid någon som målar upp oss som moralkärringar och ber oss dra åt h-e.

Vill ni dö så finns det många andra sätt, att skaffa sig adrenalinkickar genom att riskera andra i trafiken är j-t ego.

Man kan köra hoj aktivt men inte utan spärrar.

Detta inlägg kommer snart att vara nerlusat med korkade argument som inte håller IRL.

syftar du på mitt överdramatiserade inlägg?

vi är alla skyldiga så det är förstås dubbelmoral även hos dig ;) men visst kan vi ju dock försöka att proklamera om att uppföra sig bättre i trafiken. Jag kör iaf inte så att andra trafikanter ser sig "nertryckta".

CorbenDallas skrev:
Frågan är om du når ut till dom som verkligen behöver det...
Text är ibland för jobbigt att läsa, men bilder brukar funka bra.

Bifogat

• lyft.jpg
    lyft.jpg
    37.3 KB · Visningar: 519
Swedie skrev:

vi är alla skyldiga så det är förstås dubbelmoral även hos dig ;) men visst kan vi ju dock försöka att proklamera om att uppföra sig bättre i trafiken. Jag kör iaf inte så att andra trafikanter ser sig "nertryckta".
Nej jag syftar inte alls på dig, jag försöker bara att uppmana alla att vara rädda om er och andra i trafiken, livet kan bli för kort.

Tysken skrev:
I ditt fall är det inga problem, man kan inte skada någon i trafiken när hojen står isärplockad i garaget, dessutom är du IRL en ganska blyg kille som inte vågade följa med på OGT i Gränna när det begav sig.

dubbelmoral

Swedie skrev:

http://www.sporthoj.com/stuff/filme...bly sitdown.wmv

inget emot filmen, bara skitsnacket på sistonde

Ingel skrev:
http://www.sporthoj.com/stuff/filme...bly sitdown.wmv

inget emot filmen, bara skitsnacket på sistonde
Visst är det så ibland, jag har kört SH i 20 år nu och många av mina polare har hamnat på sjukhus och några är R.I.P.... är det verkligen detta som vi vill ha, kör aktivt men med spärrar så ses vi även nästa år :tummenupp

GSXR1100R skrev:
I ditt fall är det inga problem, man kan inte skada någon i trafiken när hojen står isärplockad i garaget,
Den rullar :Bugar
dessutom är du IRL en ganska blyg kille
Rätt, dessutom osocial och ganska otrevlig. Nåt jag glömt, du som tydligen känner mig? :confused:
som inte vågade följa med på OGT i Gränna när det begav sig.
Främst av allt saknade jag körkort då, nu är jag portad pga kåplöshet. :lol

GSXR1100R skrev:
Visst är det så ibland, jag har kört SH i 20 år nu och många av mina polare har hamnat på sjukhus och några är R.I.P.... är det verkligen detta som vi vill ha, kör aktivt men med spärrar så ses vi även nästa år :tummenupp

Alltid oerhört tragiskt när nått sånt händer. Beklagar dina polare.

Det jag stör mig på är att (min helt personliga uppfattning) det är roligare att diskutera hojkörning med en syjunta än med mobben på sporthoj.com

Så fort man ser en bild på nån som kör med linne följer det automatiskt 3 sidor moralsnack.

Vill minnas att det va bättre förr...

Edit: lägger till en :krama

Edit: inlägget är 2 år gammalt och inte längre aktuellt.

Last edited:
Tysken skrev:
Den rullar :Bugar
Rätt, dessutom osocial och ganska otrevlig. Nåt jag glömt, du som tydligen känner mig? :confused:
Främst av allt saknade jag körkort då, nu är jag portad pga kåplöshet. :lol
Inte då, du är alltid välkommen med en gammelgixxer, med eller utan kåpor spelar ingen roll.

Hmm, känns som en lite mer pajtråd nu, tyvärr. Jag vet att GSXR1100R har endast välmening i det han skriver, eller det tror jag iallafall.

Det är alltid lätt att ha åsikter på ett internetforum kontra hur man egentligen uppträder i den riktiga trafiken, när man väl sitter på hojen, allt stämmer och det är skitkul...

Fan, jag pladdrar som en präst, kommer ingenvart. Nåväl. Krama varandra därute istället. Det är roligare. :krama

Ingel skrev:
Alltid oerhört tragiskt när nått sånt händer. Beklagar dina polare.

Det jag stör mig på är att (min helt personliga uppfattning) det är roligare att diskutera hojkörning med en syjunta än med mobben på sporthoj.com

Så fort man ser en bild på nån som kör med linne följer det automatiskt 3 sidor moralsnack.

Vill minnas att det va bättre förr...
Ja det kan jag hålla med om, det är roligare att snacka om härliga rundor med polarna, det är j-t tråkigt att läsa allt gnäll ifrån bägge sidor, därför uppmanas ni nu alla att ha j-t roligt på era hojar och ändå köra med insidan så att vi kan ses även nästa år.

Även de som sätter sina gränser lågt och förstår hela innebörden av sina handlingar har svårt att hålla dom... Kan ta exemplet min far som kört hur många år som helst å vet precis hur det ter sig, och försöker rätta sig efter det. Men även han tänjer på sina egna gränser (rätt rejält ibland) när han väl kommer upp på hojjen.

Det är nästan så att man kan skylla det på hojjen, ska inte vara såhär roliga ;D
(faktum är ju att man kör inte 200 med en hoj som gör 160... Och jag slår vad om att alla som har sån kapacitet har gjort det vid en omkörning nån gång...)

Man försöker ju, men jag har själv insett att jag klarar inte av det, måste byta ner mig, iaf för gatkörning.

GSXR1100R skrev:
Detta har ältats på SH hur länge som helst men konstigt nog är det alltid någon som målar upp oss som moralkärringar och ber oss dra åt h-e.
Det är väl så långt som intelligenskvoten räcker, ungefär. Plus arton smilies, förstås.

Back