Idag var jag påväg till bulten för att möta upp några vänner, precis innan jag ska svänga höger för att njuta av den kurviga vägen tänker jag att jag bara ska stanna upp och monter på min kamera samt börja filma, ser en busshållsplats och bromsar in sakta då plötsligt pumpen tappar all tryck. Tänker va fan hände nu och pumpar några ggr och får trycket tillbaks, kikar lite på min relativt nya brembo pump (samma som sitter på ducati 1098) och tänker va fan den kan ju inte krångla!!! efter lite kollande ser jag felet, ett av mina biltema bromsbelägg har tappat bromsbelägget från klossen. Går tillbaks 20 meter och själva belägget ligger på backen. Dessa bytes i vintras och är 3 uppsättningen jag kört med. Åker mjuk och fint tillbaks till närmsta biltema vid haninge och slänger fram belägget på disken och förklarar läget. Damen i infodisken var väldigt hjälpsam och trevlig och gav mig ett nytt packet. Egentligen skulle jag göra en skadeanmälan sa hon men då skulle jag få pynta för ett nytt set själv och få pengarna tillbaks senare, eller så skulle jag skita i att göra en skadeanmälan och bara byta ut skiten. Då jag ville ut och köra så gjorde jag ingen skadeanmälan men vill ändå skriva detta här så folk vet.
Hade jag inte stannat för att montera på min kamera hade jag legat i ett dike i första bästa kurva tyvärr.
Beläggen var 50% slita och stått ut med 1 dag på midlandabanan och 2 dagar på gotlandring samt massa gatkörning, men frågan är vad det är som fått dessa belägg att släppa från klossen?