Otroligt, men sant. Polisen fick mig på fall

Sodan

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
Triumph Sprint 1050 GT 2012
Nu är det ett tag sedan (2 månader), men tänkte höra om någon hört nåt liknande.

Kom körandes på Ringvägen i riktning Hornsgatan. Följer bilarna framför och i en korsning ser jag helt plötsligt hur ett blått polisavspärrningsband sitter snett över vägen i lagom huvudhöjd för mig.

Bilarna framför kör under avspärrningen då de inte ser den och jag ser den, tvärbromsar och får nästan stopp på allt, men åker in i bandet som fastnar i hjälmen och trycker mig åt sidan. I stillastående så tappar jag hojen i backen när bandet går av.

Blinker spräckt + Repor på kylarvingen. Inga poliser i närheten och inga PRIDE människor i närheten. Tänker först, jävlar vad ignorant jag var, men sen blir jag förbannad. PRIDE förberedande Poliser som kåtat upp sig och spärrat av på trafikfarligt sätt.

Reser upp hojen kör runt och hittar tillslut en konstapel som jag tvingar bort till olycksplatsen för att se hur HÖGT de placerat avspärrningen. Mycket riktigt anser han att det är IDIOTISKT. Alldeles för högt placerade band och inga poliser på plats och inga ytterligare markeringar på banden. Åker till stationen och anmäler med fotobevis.

Polisen lägger ner anmälan.

Så min första MC vurpa på 10 år var tack vare våra beskyddare Polisen. Tackar och bockar.

Ja, verkligen tur att du inte skadade dig. Dessa band kan bli som en kniv mot halsen. ungefär som när man skär sig på ett papper...

vad var rubriceringen på brottet?

tog dom självrisken eller fick du stå för den själv?

Last edited:
Kan ett sånt avspärrningsband verkligen dra omkull en MC med förare? Är det alltså starkt nog?
Om bilarna kom under kan man väl ducka under?

Startade du inte en trolltråd häromdan?

E*

Där hade jag fel. Typ. Det var ju du som tyckte att hornet 600:an gick så in i helvete ja.

Last edited:
Nej såklart den inte drar ner en motorcykel i normalfallet, men jag såg bandet först på 2 meters håll och höll väl en 30 km/h. Hade ju inte en tanke på nåt sån eftersom bilarna bara körde på. Så blev panikbroms och sen satt det ju snett, han inte tänka på att ducka.

Hade jag bara kört typ 50 hade det säkert gått bra. dvs bara blåsa igenom.

Men tyvärr såg jag det och bromsade och blev sidinstabil.

Polisen tar inga kostnader verkar det som. Jag köpte ny blinker på Ebay och polerade upp kåpan med autosol och rubbing. Nya klistermärken.

Total kostnad i kronor 500 :-
Total kostnad i polisförtroende... Ja oklart.
Har varit med om bråttmål där åtalat blivit gripen på bar gärning och erkänt men ändå har åtal lagts ned. Så det kanske inte går att få lägre förtroende.

Hojen är brukis

Hehe har inte startat några andra trådär här. Vad är en Trolltråd?

Last edited:
i klass med han som körde ut på motorvägen

Jo, fast skillnaden här är att ena bilföraren sitter häktad för mordförsök.

För att en Polis kör ut MOT färdriktningen efter att racet har startat?

Polisen borde åtalas för korkad tjänsteutövning.

• Gilla
Reaktioner: tcg
Kan ett sånt avspärrningsband verkligen dra omkull en MC med förare? Är det alltså starkt nog?
Draghållfasthet på 50kg, enkel. det tar emot rätt bra att åka in i ett sånt...

Jo, fast skillnaden här är att ena bilföraren sitter häktad för mordförsök.

Hur i Hee...:va Så, har man bara blåljusen på kan man göra vafan som? Ska genast montera ett par fem stycken på hojen:yoparty

Last edited:
I Umeå har vi en särskild Kamikaze MC polis som genom att köra mot färdriktningen på motorvägen försöker ta livet av sig själv och andra...

http://www.vk.se/media/?clipid=3878

Sicken idiot! Läste på nyheterna om att bilföraren var anhållen får mordförsök!

För några år sedan skulle han troligen även blivit fälld men med dessa filmbevis så ärdet ju uppenbart att polismannen borde spärras in i en cell med madrasser på väggarna.
Och som grädde på moset verkar polisen försöka återinföra vänstertrafik!

Draghållfasthet på 50kg, enkel. det tar emot rätt bra att åka in i ett sånt...

Ok, noterat. Då ska jag stålsätta mig om situationen uppstår.
Brukar traska igenom avspärrningsband på byggen titt som tätt. Men det är väl klenare grejer där får man anta.

i klass med han som körde ut på motorvägen

Vilket jävla klappträ.

Hehe har inte startat några andra trådär här. Vad är en Trolltråd?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=213643 http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=213658

Troll :)

Last edited:
Okay då vet jag vad du står.:tummenupp:arsele:arsele

Tyckte mitt inlägg var sakligt.

Kommer nog tycka en Hornet CB 600FA går som fan mot en trög Vstrom 650 så länge jag lever.

Last edited:
Sånt här blir man ju bara förbannad av...

Borde ju gå att ta nästa steg för att få lite rättvisa? Snuten kan ju inte bee sig hur som helst förf*n.

I Umeå har vi en särskild Kamikaze MC polis som genom att köra mot färdriktningen på motorvägen försöker ta livet av sig själv och andra...

http://www.vk.se/media/?clipid=3878
Smart polis :tummenupp
Snyggt dom vinklat texten, den lilla som var:
"Här håller streetracebilen på att krocka med polismannen.
Läsarfilm från det streetrace i där en polisman nästan blev överkörd. Bilen är ytterst nära att frontalkrocka med polismotorcykeln som kör med blåljusen påslagna för att stoppa racet. "

Inte ett ord om att polisen kör MOT trafiken. Nä, Bilen är ytterst nära att krocka....

Mmm ska gå tillbaka till stationen och kräva en dejt av hon som tog emot anmälan.

Min metod är att möta missar som detta med en klackspark och lite värme.

Kommer nämligen ALDRIG få någon "rättvisa" här förutom den som är enklast/billigast för polisen. Men Lisa som tog emot anmälan var riktigt söt.
:D:D:D:tuttar:tuttar:tuttar

Vem vet? Rubriken på den här tråden kanske får två betydelser ;)

Mmm ska gå tillbaka till stationen och kräva en dejt av hon som tog emot anmälan.

Min metod är att möta missar som detta med en klackspark och lite värme.

Kommer nämligen ALDRIG få någon "rättvisa" här förutom den som är enklast/billigast för polisen. Men Lisa som tog emot anmälan var riktigt söt.
:D:D:D:tuttar:tuttar:tuttar

Vem vet? Rubriken på den här tråden kanske får två betydelser ;)

Be henne ta med sej handklovarna:tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...