Otroligt, men sant. Polisen fick mig på fall

I våran lilla stad så spänner folk upp stålvajrar på cykelvägarna i skogen där vi brukar svina på cross maskinerna..

Tur man fick reda på det innan man tog en sista tur där.

I våran lilla stad så spänner folk upp stålvajrar på cykelvägarna i skogen där vi brukar svina på cross maskinerna..

Tur man fick reda på det innan man tog en sista tur där.

Nu hoppas jag att det inte var just där du sa till mig att köra idag? :eek:

50kg? plastbanden som polisen använder är väl av samma dignitet som används i enduro, de åker man ju igenom hur lätt som helst.
Nja, de är väl lite tjockare och bredare. Nog kan jag tänka mig att man kan gå omkull om man inte är beredd på att åka in i dem.

Men det är ett lustigt sätt att spärra av en gata på, man brukar väl annars sätta upp tillfälliga skyltar på betongrisar eller åtminstone sådana där käppar som man använder vid vägbyggen.

Men j-ar om du hade kört för fort!!! Då hade dom :kulspruta:hördu:fakta:4skrika

Jo, fast skillnaden här är att ena bilföraren sitter häktad för mordförsök.

För att en Polis kör ut MOT färdriktningen efter att racet har startat?

Polisen borde åtalas för korkad tjänsteutövning.
Är väl OT detta men måste ta å säga några ord om detta.
Han var på vägen bra många sekunder innan starten gick, kika på filmen igen.
Polisen har lagen på sin sida vad gäller att köra mot färdriktningen i de här fallet

Att gasa satan och i 150(?)km/h och inte släppa på gasen, bromsa eller svänga undan förän 30-50m innan polisen...ja de kan nog i mångas ögon anses som mordförsök, tvivlar dock starkt att han fälls för de...

Att säga att polisen är dum i huvvet och självmordsbenägen tycker jag bara är dumt, bilföraren stod för alla felen denna gång.

Ok, noterat. Då ska jag stålsätta mig om situationen uppstår.
Brukar traska igenom avspärrningsband på byggen titt som tätt. Men det är väl klenare grejer där får man anta.

Vilket jävla klappträ.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=213643 http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=213658

Troll :)

traskar igenom,, de är ju avspärrat!..

vi använder oså mycket såna band men jag har fått intrycket att dom e ganska stabil.. sega,

Polisen har lagen på sin sida vad gäller att köra mot färdriktningen i de här fallet

Att gasa satan och i 150(?)km/h och inte släppa på gasen, bromsa eller svänga undan förän 30-50m innan polisen...ja de kan nog i mångas ögon anses som mordförsök, tvivlar dock starkt att han fälls för de...

Att säga att polisen är dum i huvvet och självmordsbenägen tycker jag bara är dumt, bilföraren stod för alla felen denna gång.

Att köra på E4:an kanske är ett grovt brott söderut.I Ume är det inte det..

Enligt dom som stod på viadukten polisen kom nerkörandes ifrån stod han en bit upp på avfarten och släppte kopplingen först när starten hade gått.

Jag har pratat med tre oberoende åskådare som alla säger samma sak, polisen blockerade avfarten och inväntade starten innan han körde ner.

Jag var inte där själv, men min far och min son var där, dom har jag dock inte pratat med än, men jag avvaktar rättegången med spänning, det lär finnas hundratals mobilfilmer som alla visar vem som hade rätt.

Hursomhelst tog polisen en HELT ONÖDIG RISK då han lika gärna kunde ha inväntat målgången, det fanns poliser längre fram som kunde ha stoppat bilarna efter kört race, och han kunde ha svängt ut bakom och följt efter.

Enligt dom som stod på viadukten polisen kom nerkörandes ifrån stod han en bit upp på avfarten och släppte kopplingen först när starten hade gått.

Jag har pratat med tre oberoende åskådare som alla säger samma sak, polisen blockerade avfarten och inväntade starten innan han körde ner.

Jag var inte där själv, men min far och min son var där, dom har jag dock inte pratat med än, men jag avvaktar rättegången med spänning, det lär finnas hundratals mobilfilmer som alla visar vem som hade rätt.

Hursomhelst tog polisen en HELT ONÖDIG RISK då han lika gärna kunde ha inväntat målgången, det fanns poliser längre fram som kunde ha stoppat bilarna efter kört race, och han kunde ha svängt ut bakom och följt efter.

Mordförsöksanklagelsen är väll redan nerlaggd?Dom högg väll i med det grövsta dom kunde komma på bara...Hoppas polisen fick sej en tankeställare och tänker efter före nästa gång.Hade ju kunnat gå illa!

Jag var inte heller där.
Att polisen befann sig i avfarts filen då starten gick kan jag mycket väl tänka mig, men att han ska ha befunnit sig på avfarten (då menar jag alltså där de börjar svänga av) känns inte troligt med tanke på vart han befinner sig då kameran snappar upp honom. Men de är klart en hoj accar ju bättre än nån sur gammal hotrod :tungan

Håller helt med om att polisen tog en onödig risk, men han trodde väl aldrig att nån kunde för för sig att gasa på för fulla muggar rakt mot honom...nästa gång gör han(dom) nog annorlunda

Jo han verkar ju ha blivit släppt så då är nog mordförsöks misstanken också struken. Vårdslöshet och smitning gissar jag på påföljd, om dom inte använder filmerna och räknar ut hastigheten så han får sånna böter med :D

sen hittar ni en bättre film här:
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article5786460.ab

och här en från andra hållet:
http://www.youtube.com/watch?v=TTX1PsWfZ6o

Jo han verkar ju ha blivit släppt så då är nog mordförsöks misstanken också struken. Vårdslöshet och smitning gissar jag på påföljd, om dom inte använder filmerna och räknar ut hastigheten så han får sånna böter med :D

Eftersom han slog av relativt tidigt så tror jag inte han höll över skyltad hastighet heller (110), hursomhelst gjorde han det under väldigt kort stund, och ingen tillförlitlig mätning finns, så det skulle isåna fall vara om han erkänner någon hastighet själv.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!