Otrohetstankar: Bmw M3

Mr_Malossi skrev:
Jag tycker det är en smaksak, vissa nöjer sig med att köra omkring i en bil med sämre prestanda. Jag tycker m3an verkar passa mina behov då den är en bra vanlig bil och går även snabbt på bana.

Go boy! Köp kärran, var nöjd, skit i all avundsjuka.
Ingen av de som klagat har något vassare själva skulle jag lätt kunna sätta en liten slant på.
Kör fort, ha kul. :tummenupp

Markus skrev:
Go boy! Köp kärran, var nöjd, skit i all avundsjuka.
Ingen av de som klagat har något vassare själva skulle jag lätt kunna sätta en liten slant på.
Kör fort, ha kul. :tummenupp

Lätt att säga... men vad säger du om (inte han nu) en kille precis fyllt 18 år. Köper en värstingbil (vart pengarna kommer kvittar) kör som ja de flesta vet väl hur unga förare funkar. Och det hela slutar med att han kör ihjäl din enda syster/ bror/ mor/ kusin, ja helt enkelt någon du känner, hur fan skulle du tänka reagera då?

Jag är inte avundsjuk på någon som vill köpa vad tusan de vill. Kan man och vill köpa något så är det ju ett + :tummenupp men man kanske skall tänka efter lite innan man köper.....

Har som sagt sett för mycket av de unga som kör ihjäl sig m,m. :död

Om en kille skriver: jag fyller nu rätt ålder för att köra tung, skall köpa en första hoj för att ta mc kortet......funderar på r1:a fy fan vad folk klankar ner på honom då.

Varför tror du vv + försäkringsbolag har gemensamma studier i olyckr m,m om yngre förare?

Men men allt detta är MIN antydan å åsikt.

Willmar skrev:
Lätt att säga... men vad säger du om (inte han nu) en kille precis fyllt 18 år. Köper en värstingbil (vart pengarna kommer kvittar) kör som ja de flesta vet väl hur unga förare funkar. Och det hela slutar med att han kör ihjäl din enda syster/ bror/ mor/ kusin, ja helt enkelt någon du känner, hur fan skulle du tänka reagera då?

Snacka om att måla f-n på väggen. :D

Och på ett sporthojforum dessutom. Jag tror att de flesta föräldrar skulle bli skitglada om grabben väljer att köra M3 istället för en sporthoj.

K-Micke skrev:
Snacka om att måla f-n på väggen. :D

Och på ett sporthojforum dessutom. Jag tror att de flesta föräldrar skulle bli skitglada om grabben väljer att köra M3 istället för en sporthoj.

Haha ja du skulle se min vägg :rofl
Allt är ju relativt eller vad fan det heter.

Jag tycker bara att det är fel... men för den delen så hatar jag ej folk som inte gör som jag vill :D :tummenupp

Ville bara mer eller mindre få folk att tänka till ´lite.

Markus skrev:
Vad är det för dumheter om att man krockar? Hinken är ju ändå försäkrad, vem bryr sig? Och det är klart att om man drar av i 250km/h med en M3 så har man värre problem än försäkringen, men det har du om du drar av i 180km/h med en gammal volvo 740 också.

Köp bilen! :tummenupp

Skiter fullständigt i om han totalkvaddar bilen och inte får ut ett öre på försäkringen pga skenförsäkring!!
Han kan ju för fan köra ihjäl folk pga att han inte kan hantera bilen!

Har ägt BMW M5 men aldrig M3, Riktigt go bil BMW

Twosaint skrev:
nja bara tänkte..han kan ju höra av sig till hammarström...han kan få snurr på m3:an säger jag..fifan...låg bakom honom i drygt 90 när han nyligen hade monterat snurran sen ser man bara gummiröken när han försvinner..och idag är nog bilen okörbar med gatdäck.

hehe, det här projektet blir kanske inte så våldsamt (eller, vad vet jag) men bilen lär ju gå framåt å mullra gott när man trycker på gasen iaf :)

Klart grabben ska ha en M3:a men så speciellt dyra är dom väl inte? :confused:

Jag hade gärna bytt ut Sur-R:en mot en M5 Touring men dom elaka försäkringsbolagen ska ha miljarder för den.

Jag hade en Saab 96 djungeltrumma när jag var 18,
perfekt ungdomsbil.. det lät som det gick i rallytempo
men det gick inte särskilt fort i verkligheten. :rock

Perfekt raggarbil också
ingen kardantunnel eller växelspakar i vägen för tåflörtandet :tuttar

H4 skrev:
M3:an är för stark för dig kanske, eller vad tror du?

Vi kan ju alltid ta upp diskussionen om sporthojar, 0-100 på 3 sekunder medan en m3a gör 0-100 på över 5 sek. Dvs något snabbare än min nuvarande 125a, en bil har 4hjul och är inte lika lätt att köra snabbt med på allmänväg då det finns andra bilar på vägen. Medan på en sporthoj slänger du dig förbi alla bilar och struntar totalt i skyltarna. I en bil tänker jag mera och låter inte bara handen tänka. Jag vet inte hur ni fungerar, men att säga att jag inte kan behärska en effekt stark pga min ålder tycker jag är fel att säga. Fördomar kan man ha, men hur är det i verkligheten är en annan sak.
Och ja, givetvis händer det flest olyckor när man nyss har fått körkortet. Fast jag kan lika gärna råka köra ihjäl en unge med en fiat från tidigt 90tal som med en m3a. Skillnaden:effekten? En fiat har du knappast samma respekt för effekten som i en m3a. Skillnaden är accelationen och om du ligger och pressar en fiat för att komma upp så snabbt som möjligt på allmän väg, det tror jag är farligare än att ha en m3a och köra lite lugnare med den. Sen har m3an bättre bromsar också ifall någonting skulle hända.
Varför bli sura? :va

//dennis

Tog mig friheten att klippa lite i ditt inlägg.
Mr_Malossi skrev:
m3a gör 0-100 på över 5 sek. en bil har 4hjul. bilar på vägen.. I en bil tänker jag mera och låter inte bara handen tänka.
köra ihjäl ... unge med en fiat ... som med en m3a. En fiat ... för effekten .. i en m3a. fiat för att komma, m3a köra lugnare. Sen har m3an bättre bromsar.
http://www.zatzy.com/ :7peta

Last edited:
Mr_Malossi skrev:
Tack för alla svar. :) Speciellt tack till dig klas, och mindre tack till de "hur ska du få dom pengarna ifrån" :kocko

Saken är den att visst kan det låta bra att man ska köpa typ en fiat som första bil. Men nu är det så här att det står mellan mc och bil, och inte BÄGGE. En bil kan du köra året om, en mc kan du bara köra ca 4 månader om året. Att jämföra att köpa r1a med m3a som 18åring ser jag ingen likhet med. Kolla bara på prestandan mellan dem. Sen vet jag av personlig erfarenhet att jag kör vildare med mc än bil, även fast bilen är en M3a.
Varför M3a?
Jag tycker det är en smaksak, vissa nöjer sig med att köra omkring i en bil med sämre prestanda. Jag tycker m3an verkar passa mina behov då den är en bra vanlig bil och går även snabbt på bana.

Föresten, vad är vanos? och har de äldre m3orna antispinn system som de nyare? :)

//Dennis

Hatar mig själv för att jag inte resonerade som du i den åldern.
Fast jag hade ju haft B8an då :rolleyes:

Bil är viktigare än hoj och 4 månader är lite att ta i - 2 är närmare sanningen som egentligen är max 1.

Ledsen om jag väcker gammal tråd, men istället för att skapa en ny skriver jag här.

Det är sedan tidigare känt att jag har köpt en bmw z3a (jag betalade inte själv) Men nu står jag inför valet: motorcykel eller bil | +sommarbilen (z3)
Valen det står mellan: Bmw M3 (94-98) och R1/R6 (01 och uppåt).

Var förrut helt inställd på att köpa en motorcykel, men efter all tråkigt läsande och tänkande på framtiden har jag blivit mer tveksam.
Man sitter så oskyddat på en mc, statestiken talar sitt tydliga språk, man blir förväxlad med en moped, hastigheterna är den dubbla vad lagen tillåter till stor del. Ja, givetvis det beror det sista på hur mycket man vrider på handen. Men oftast blir det lite lugnare åkande med bilen för att du inte kan ligga på omkörningar bla bla på samma sätt.
Alla har olika behov när det gäller prylar, erkänner att jag alltid vill ha "bland det värsta och enligt mig själv snyggaste". Så är jag, andra inte.
Z3an är inte särskillt praktiskt med tanken på den lilla bagage utrymmet och 2 stolar. Men det är inte heller tanken att den ska vara. Har inga som helst tankar på att sälja z3an för köp av bägge två (mc och m3)

Så jag undrar hur ni tycker jag ska välja bilen eller motorcykeln?
Pengarna är en sak, men bil eller mc?

Mr_Malossi skrev:
Ledsen om jag väcker gammal tråd, men istället för att skapa en ny skriver jag här.

Det är sedan tidigare känt att jag har köpt en bmw z3a (jag betalade inte själv) Men nu står jag inför valet: motorcykel eller bil | +sommarbilen (z3)

Var förrut helt inställd på att köpa en motorcykel, men efter all tråkigt läsande och tänkande på framtiden har jag blivit mer tveksam.
Man sitter så oskyddat på en mc, statestiken talar sitt tydliga språk, man blir förväxlad med en moped, hastigheterna är den dubbla vad lagen tillåter till stor del. Ja, givetvis det beror det sista på hur mycket man vrider på handen. Men oftast blir det lite lugnare åkande med bilen för att du inte kan ligga på omkörningar bla bla på samma sätt.
Alla har olika behov när det gäller prylar, erkänner att jag alltid vill ha "bland det värsta och enligt mig själv snyggaste". Så är jag, andra inte.
Z3an är inte särskillt praktiskt med tanken på den lilla bagage utrymmet och 2 stolar. Men det är inte heller tanken att den ska vara. Har inga som helst tankar på att sälja z3an för köp av bägge två (mc och m3)

Så jag undrar hur ni tycker jag ska välja bilen eller motorcykeln?
Pengarna är en sak, men bil eller mc?

Har haft M3 -95 förut och åker en riktigt snäll motorcykel nu. Hojen får adrenalinet att pumpa på ett helt annat sätt än M3:an.

Jag hade satsat på en välskött 330 -02/-03 (som det finns gott om nu när nya 3-serien kommer ut till nybilsköparna) som nyttofordon, en hoj som nöjesfordon, och sålt Z3:an.

Edit: bilen får inte säljas, tja du har ju redan en bil, så det saknas bara en hoj.

Last edited:
M3:.a och 18 år passar inte särskilt bra ihop faktiskt! Du kan inte hantera den effekten, inte en chans. Du kanske borde fråga dig varför du ska ge dig på ett så pass osäkert köp som en M3? Resonera alltid så här; alla tidigare ägare är samma typ av person som du och har behandlat bilen på samma sätt som du kommer att göra dvs. snudd på vanvård och misshandel. Om du nu inte hade haft ett sånt väldans behov av att bättra på ditt självförtroende så skulle du hellre välja en lite mer vanlig bil som M3:a är förstås en fantastisk bil med en enormt fin väghållning och en underbar motor (välskött ex.). De flesta bmw's har bra väghållning och köp hellre en lite billigare med mindre motor som du kan lära dig att köra med. Det är roligare att ha en bil som man utan större ekonomisk förlust kan skrota i skogen en en posör-kärra som man inte vågar ta ut svängarna med. *Okunskap och bristande trafikerfarenhet är det som är orsaken till att du inte ska välja en M3:a eller R1:a.*
Till sist så kan jag inte förstå varför du inte ska ha hoj+z3. Hoj är ju så ofantligt mycket roligare än bil................

Last edited:
Mr_Malossi skrev:

Det är bara - bara du som kan välja. Vill du inte ha hoj - då ska du inte skaffa hoj.

Personligen skulle jag valt att köpa en R1 framför en BMW M3.
Eventuellt skulle jag väl funderat på att byta ut Z3'an mot någonting annat, men det hör ju inte till saken.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph