Otrohetstankar: Bmw M3

Nja att Jämför en M3 som första bil med en R1 var väl att ta i.. Det krävs ju ingen direkt skill att frakta arslet i en bil.

Personligen skulle jag aldrig köpe en e36 M3 men om du ska göra det, köp svensksålt eller åtminstonde ingenting som inte M testats eller iaf kollats grundligt av någon som kan bilar. M3 är ju inget mormor köper för att åka till konsum och handla. Det är ju oftast testosteronstinna 20-25 åringar Så du kan ju räkna med att den piskats hårt.

Biturbo skrev:
Nja att Jämför en M3 som första bil med en R1 var väl att ta i.. Det krävs ju ingen direkt skill att frakta arslet i en bil.

:D
Hahaha, fett med wordz!
Det där borde gå in nån form av all times high qoutelist.

Fattar inte vad det är att klaga på att nån köper en bil för runt 100 000 som första bil. Värre då när grabbarna får sprillans nya M3 eller liknande. Vet att sonen Dafgård fick Volvo 850 turbo när han fyllde 18, ca 10 år sen. Han behöll körkortet i 2 dagar sen blev han av med det. Så ur det perspektivet så är det bättre om föräldrarna ger nån nyare bil med inte lika många hästkrafter, men har man en farsa som älskar starka bilar så är det bara att inse att man är lyckligt lottad.
Själv så rekommenderar jag helt klart BMW:n är verkligen helt klart prisvärd. Men ska du importera så ta in den genom nån som verkligen kan M-modeller. Kan bli dyrt om något väsentligt skulle gå sönder i motorn.

valmers skrev:
Varför skulle det vara idiotiskt? Bitter kan du vara i en annan tråd.
Skrev jag att det var idiotiskt :va alla har väl sin rätt att tycka saker :tummenupp

Sen att jag inte tycker om det, är min sak :banana

Alla har vi rätten att göra/ tycka som vi själv vill :tummenupp eller hur?

Det enda negativa som jag har om Bmw är

Bussningar brukar man få byta....
Rost kan komma upp beroende på föregående ägare (hjul " m,m)

Äh finns en hel del, som med alla andra bilar.
Även om den är hård körd så behöver den ej vara slut. Kolla upp skicket på den bara, servad och skött så räcker det :tummenupp

Willmar skrev:
Skrev jag att det var idiotiskt :va alla har väl sin rätt att tycka saker :tummenupp

Sen att jag inte tycker om det, är min sak :banana

Alla har vi rätten att göra/ tycka som vi själv vill :tummenupp eller hur?
Willmar skrev:
Har aldrig förstått mig på... :kocko
Köp en annan bil, själv tycker jag att det är idiotiskt att få köpa lös en bil med många hk m,m.

Ser daglingen unga killar som fått sin bil betalad av pappa. Har ingen erfarenhet/trafikvett. kör som om dom stulit bilen.
Skryter än värre än den andra, slutar med att de lägger bilarna i diket m,m.

Nej jag fattar ej hur föräldrar tänker? vore det min son/dotter skulle jag vara mer rädd om dem.
För även att man är myndig så har man (jag) respekt för äldre/ mina föräldrar

men men det är min uppfattning :död
:7peta

Herregud....

Jag har ALDRIG läst en tråd mer mer BITTRA & AVUNDSJUKA inlägg!

BMW M3 (E36) är en helt underbar sportbil, den kör ifrån det mesta, har en fantastisk byggkvalitet & finish, snygg & tidlös design, fantastisk rak sexa som varvar mycket & gärna.

Det du ska se upp med är Vanos systemet (variabel kamaxelstyrning) om det rasslar mycket skall du avstå, kostar skjortan att byta.
Kolla att oljan har en ljus & fin färg, inga missfärgningar, kolla oljepåfyllningslocket, det ska vara rent & fint under, inget klet...

Som någon påpekade, E36 är kända för att äta bakvagnsbussningar, men det är inga dyra grejer att fixa!

Rost brukar inte vara ett problem på M3:orna heller, om dom inte är misskötta!

Håll dig ifrån bilar som "vräks" bort för 80-90.000:- det finns alltid en anledning till det låga priset!

Satsa på en bil med få ägare & som ger dig rätt magkänsla, 3.0 liters motorn är lite mer rejsig i karraktären, lite råare, medans 3.2:an har mer vrid & är lite mer sofistikerad.
Vill du vara riktigt unik ska du försöka hitta en fin M3 GT, tillverkades i bara 350 ex 1995, British Racing Green & 295 hästar från fabrik...

Prestandamässigt skiljer det inte så vansinigt mycket mellan 3.0 & 3.2, men den senare ligger ca 20-50.000:- högre i pris, den har även förbättrade bromsar & vissa chassieändingar, bland annat flytande ok & grövre krängninghämmare.
Dessutom är 3.2 liters motorn känd för att ha en känslig Vanos, brukar vara bytt på garanti på de flesta vagnar, kolla efter kvitto på detta!

Denna sidan är en guldgruva om du vill ha mer info & snacka med M3 ägare
www.autopower.se :tummenupp

Och ni som snackar skit om dessa bilar, kanske skulle prova en till, eller köpa er en! :)

Lycka till!
Mer bil för pengarna får du inte.

/Klas
(som ägt en M3 coupé i 4 år, & nyss köpt en M3 sedan)

Skrivet av "MAvve"

"Snälla köp inte en M3. Pinsammare bil får man ju leta efter....

Måste du verkligen ha en så kan du ju lika gärna köpa en Alpina B8 som är miljarder gånger värre än en fesen slem3."

Haha...lite avis eller?

SUCK!

Svenska Avundsjukan! :huvet

HönaPower skrev:
Herregud....

Jag har ALDRIG läst en tråd mer mer BITTRA & AVUNDSJUKA inlägg!
Håller med. Bäst var förslaget att köpa en Alpina; när var en sådan inne? 70-talet?
HönaPower skrev:
Kolla att oljan har en ljus & fin färg, inga missfärgningar....
Nja, en olja som fungerar som den skall är svart.

Jag tycker inte du ska köpa en M3 som första bil direkt när du tar kortet.
Jag köpte själv en alldeles för snabb bil när jag var 18 och försatte mig i ett jävligt stort antal dumma situationer i trafiken. Jag klarade mig med livet i behåll av ren tur. Man kan inte köra direkt när man får kortet men man TROR man kan det, alltså drar man på som satan och då är det dumt om bilen är för snabb.
Det första jag gjorde efter att ha fått kortet var att med polarna i bilen försöka slå hastighetsrekord på 50-väg förbi en kyrka/ridskola. Har för mig att vi kom upp i lite mer än 200km/h för fort. Alltså 255km/h eller nått sånt. Sedan fortsatte veckan med att jag körde sönder andra växeln pga att jag inte kunde växla ordentligt ännu. Sen körde jag ut bilen på en åker för att jag inte kunde bromsa osv osv.

Köp en bil som inte är så jävla snabb istället och kör ett år med den.
Varför inte en nyare BMW 320 i samma prisklass som m3:an du tänkte köpa tex?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph