Otrohetstankar: Bmw M3

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Fyller 18 nu till våren och hade tänkt att köpa en bmw m3 årsmodell 94-98. Någon som har någon synpunkt på denna bil? Erfarenhet av bilen? Äger en? Givetvis är den dyr i försäkring och reservdelspriserna är rätt dyra, detta är jag givetvis medveten om. Men hur är den som bil? Vanliga fel? Körkänslan? Rätt att importera från tyskland? Provkört en?
Att jag har råd att köpa in en m3a som 18 åring har inte med saken att göra. :gnissla

Alla synpunkter är välkommna :)

//Dennis

Jag har kört några varianter av den, kupé och sedan, med olika växellådor. Det är bra drag i motorn med rejält varvtal, den är rolig att köra. Kupén är hårdare fjädrad än sedanen vilket är bra. Du vet att effekten gick upp från 286 till 321 efter -96 va?

Reservdelarna till BMW är inte så farligt dyra längre.

Du får bättre svar här: http://www.autopower.se

Last edited:
Köp en risig första bil så du inte sladdar sönde hjulupphägningar och fälgar på M3:an.

HUR FAN HAR DU... jaha...

ok

En Bumse med en rak 6:a kan man i stort sett aldrig bli besviken på om den är i bra skick.

Vet inte hur man ska se att milen är äkta när man köper från Deutschland, men kolla allmänt slitage. Men seriöst, HUR FAN KAN DU HA RÅD ATT KÖp....

*Transmission lost*

M3

M3 en grym bil, har bara kört en 2004:a coupe med smg låda.
DET VAR INTE TRÅKIGT!!!!
FY FAN VAD DEN RÖRDE PÅ SIG :D

Snälla köp inte en M3. Pinsammare bil får man ju leta efter....

Måste du verkligen ha en så kan du ju lika gärna köpa en Alpina B8 som är miljarder gånger värre än en fesen slem3.

http://images.google.se/imgres?imgu...35&start=1&prev=/images?q=alpina+b8&hl=sv&lr=

Priserna skiljer ingenting i den klassen.
Du kommer ställa den på din farsa eller morsa, det fattar alla men tänk på att när du smäller(inte om du smäller) så kommer de höja självrisken med ett par tusen - dock nog inget man bryr sig när du ska ha 150lök i ersättning.

Använd bilbältet.

Hade jag haft de pengar du eller pappa bank sitter på hade jag tagit mitt förnuft till fånga o köpt denna:

1213_1.jpg

1213_2.jpg

1213_3.jpg

Just den bilen blev dock stulen, men det finns likadana!!!

Mavve skrev:
Hade jag haft de pengar du eller pappa bank sitter på hade jag tagit mitt förnuft till fånga o köpt denna:

Just den bilen blev dock stulen, men det finns likadana!!!

Du och dina gubb-bilar :rolleyes:

Har aldrig förstått mig på... :kocko
Köp en annan bil, själv tycker jag att det är idiotiskt att få köpa lös en bil med många hk m,m.

Ser daglingen unga killar som fått sin bil betalad av pappa. Har ingen erfarenhet/trafikvett. kör som om dom stulit bilen.
Skryter än värre än den andra, slutar med att de lägger bilarna i diket m,m.

Nej jag fattar ej hur föräldrar tänker? vore det min son/dotter skulle jag vara mer rädd om dem.
För även att man är myndig så har man (jag) respekt för äldre/ mina föräldrar

men men det är min uppfattning :död

Fy tusan vad avundsjuk jag är på dig Malossi. Jag vill ju också som artonåring ha råd med en BMW M3 som jag kan cruisa med och visa upp på sommarn. SKRÄP!

Nåväl, jag lär väl aldrig äga en sådan. Lika bra kanske, jag är troligtvis en för dålig förare för att klara av en M3, speciellt när första snön har lagt sig -HUA :jisses .

Hjälp grabben om ni kan, vill han ha en sån, låt honom köpa en sån.
Skit i vad pengarna kommer ifrån.
Det e ingen annan än han själv som ska ha den.
:fatta!
Han vill ju bara ha råd, inte förmaningar.

Du är 18 år i vår och ska köpa dig en M3a. Antingen har du jobbat sedan 5 års ålder elller väldans snäll pappa. Hua. :)

Men varför just en M3a? Tycker själv att du kan satsa på en 'mindre' bil med klenare motor. Både du och jag vet att du kommer köra järnet. Är man inte helt erfaren så kan det snarare vara farligt med mång hästkrafter. Aja, lycka till med köp vad det nu blir.

Jag har ägt en M3 coupé -96, M3 cab -97, M5 -99, AC Schnitzer S5S Turbo och en drös med andra BMW, kör nu en M3-01 och jag helt enkelt älskar den.
Har du möjligheten att köpa en M3:a så tycker jag att du skall göra det. Jag har haft många olika bilar och även kört dom flesta bilar som är av värde att köra och för mig är valet enkelt, den bil som jag är mest nöjd med är den bil jag har nu dock skall det tilläggas att om jag hade hafft 300.000kr över så skulle jag kört runt i en 996 turbo.

Lycka till med bilen, hoppas det blir en sån mvh Kleiv.

Verkar vara en bra bil.

köp :tummenupp

(Bry dig inte ens om att svara moralnissarna. Huruvida du är rik från arv, aktier eller jobbat sen du var 1 år har lixom inte med saken och göra.)

Nej nej nej!

M3 som förstabil är väl ungefär lika illa som en R1:a eller Hayabusa som förstahoj. Och vi vet ju hur det brukar resoneras i de trådarna... :)

(Eller försäkringarna på M3:or kanske är billiga redan nu, vad vet jag?)

Tänk om pojk! Det enda rätta är att den är bakhjulsdriven!

köp en :Bugar volkswagen beatle :Bugar dom e coola eller en morris mini :arsele ! där har du bilar som väcker uppmärksamhet i alla fall om du kör om mej!

Kan tillägga att jag var precis 19 år fyllda när jag köpte min m3 coupé -96 och angående hur den var betald så gick min mamma i borgen för mig sen var det bara att jobba röven av sig. Nu i efterhand så tycker jag det var värt det till 100%. Vet inte mer hur jag skall förklara, jag tror det måste upplevas själv.

Willmar skrev:
Har aldrig förstått mig på... :kocko
Köp en annan bil, själv tycker jag att det är idiotiskt att få köpa lös en bil med många hk m,m.

Ser daglingen unga killar som fått sin bil betalad av pappa. Har ingen erfarenhet/trafikvett. kör som om dom stulit bilen.
Skryter än värre än den andra, slutar med att de lägger bilarna i diket m,m.

Nej jag fattar ej hur föräldrar tänker? vore det min son/dotter skulle jag vara mer rädd om dem.
För även att man är myndig så har man (jag) respekt för äldre/ mina föräldrar

men men det är min uppfattning :död
Varför skulle det vara idiotiskt? Bitter kan du vara i en annan tråd.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph