Otrevlig man (fråga om regnummer)

"Jahapp Där Dog mitt Intresse för denna hojen om jag får ett sådant svar av ägaren....."

Följde ägaren med i köpet då?

Du straffar bara dig själv genom att låta bli att köpa en hoj du vill ha.

Om han hittat ett exemplar som han är intresserad av, rätt färg, mil, årsmodell osv är väl ägaren inget att bry sig om? Man straffar ju knappast ägaren genom att avstå, han får nog sålt den ändå.

Om han hittat ett exemplar som han är intresserad av, rätt färg, mil, årsmodell osv är väl ägaren inget att bry sig om? Man straffar ju knappast ägaren genom att avstå, han får nog sålt den ändå.

Det är rätt.
Emellertid kan jag tycka att det är jätteskönt att inte ha med idioter att göra öht. Har nog bara gjort affärer med ok folk, både som köpare och säljare.

Förr eller senare ja, men det kan också bli så att säljaren inte blir av med sin hoj, eller får mycket mindre pengar för den än vad han ville. Jag vill inte sponsra någon jag tycker illa om, vill någon annan ge människan pengar så varsågod, men mina pengar - icke. Hojar finns det dessutom gott om, honda hornet dräller det ju tillochmed av.

Man kan ju leka lite med tanken att du hittat en raritet? Skulle du hålla fast vid din princip då?

Jag brukar också vara tämligen principfast, men då jag väljer mina fighter skulle jag aldrig låta något så banalt som en sur gubbe komma mig och en potentiellt bra affär emellan.

Men det är jag det. :)

Man kan ju leka lite med tanken att du hittat en raritet? Skulle du hålla fast vid din princip då?

Jag brukar också vara tämligen principfast, men då jag väljer mina fighter skulle jag aldrig låta något så banalt som en sur gubbe komma mig och en potentiellt bra affär emellan.

Beror ju lite på affären i fråga, men geberellt kan man ju anta att en idiot kommer förbli en idiot. Får du problem efter köpet kan du inte vänta dig en medgörlig säljare, kan ju vara värt någonting att ha med bra folk att göra. Jag drar mig för att göra affärer med idioter, vill inte ens sälja saker till idioter då de kan komma dragandes med allsköns skit i efterhand.

Piont made!

Men; Det finns idag en "ovilja" att sälja sin motorcykel/ fordon på blocket idag då vissa enskilda individer livnär sig på att lägga skambud och allmänt förstöra trovärdigheten för köpare. Detta tillsammans med den ohämmade frispråkighet som anonymiteten i ett mail ger, får säljare att se rött direkt.

Visst kan det känns konstigt att man ska behöva kittla säljaren under hakan men tyvärr verkar så fallet vara idag. :confused:

Ett telefonsamtal medför ett ökat förtroende då incitamentströskeln är betydligt högre och det förmedlar en högre grad av seriositet om man kan tex hålla en vettig grammatiskt korrekt konversation.

Alltså; Om du vill slippa denna typ av svar (vilket är rätt extremt i sig) så föreslår jag att du ringer istället. :tummenupp

Håller med dig men det där med telefonsamtal har också börjat vattnas ur av samma individer som nog börjat inse att telefonsamtal ger bättre respons.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna