Otrevlig man (fråga om regnummer)

maxxim

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
.
Hej!

Tog Mckortet för strax en månad sedan, letar fullt efter en motorcykel som passar mitt A2 Kort.

Såg en Honda Hornet 600 Som jag vart Intresserad i, Mailade Herren

''Hej, Har du Något Regnummer så jag kan kolla upp Vad min försäkringspremie blir''

I Svar får jag ''Du kan Fara åt helvete, Mcn Kan stå kvar. Det är en Hornet 600''

Jahapp Där Dog mitt Intresse för denna hojen om jag får ett sådant svar av ägaren.....

Det är den första som tagit illa upp när jag frågat om ett regnummer( Hade Ni Tagit Illa Upp?) , Bor i Malmö, Dyra Försäkringar, Vill gärna veta innan jag köper.

Mvh

I många fall kan du ringa bolaget och förklara vilken modell och årsmodell du tänkt köpa och fråga om pris.

Det är inte alla som vill ge ut regnr, även jag, men kan ju göra det på ett smidigare sätt.

Vilken idiot, hoppas hans hoj brinner upp och är oförsäkrad. Har aldrig varit med om någon som inte vill lämna ut regnr..

I många fall kan du ringa bolaget och förklara vilken modell och årsmodell du tänkt köpa och fråga om pris.

Det är inte alla som vill ge ut regnr, även jag, men kan ju göra det på ett smidigare sätt.

Jag förstår om man inte vill ge ut det, Anledningen till att jag fråga om ett regnummer är att försäkringssäljaren bad om det.

Men som du säger hade kunnat lösas på ett smidigare sätt, då har vi gett upp tanken att köra Honda Hornet Iaf!

Varför inte lämna ut regnr? Vem som helst kan ju ta det på gatan liksom.....

Jävligt klumpigt svar. "På grund av stöldrisken vill jag tyvärr inte lämna ut mitt reg.nr" hade ju funkat ganska mycket bättre.

Ett annat smidigt sätt är att lyfta luren och ringa säljaren. Att prata lite med säljaren kan ge ganska bra intryck av hur han skött sin motorcykel och han kanske fattar varför du frågar om regnr,

Har själv väldigt svårt att ta alla j...a mail på allvar som folk skickar hela tiden man har en annons på blocket.
Då alla gånger jag sålt något så har alla som varit seriöst intresserade ringt, och jag har alltid svarat på alla mail.

Jag förstår om man inte vill ge ut det, Anledningen till att jag fråga om ett regnummer är att försäkringssäljaren bad om det.

Men som du säger hade kunnat lösas på ett smidigare sätt, då har vi gett upp tanken att köra Honda Hornet Iaf!

Jag har ju inte min hoj stående på min folkbokföringsadress, så jag kan ju ge ut det utan några obekvämligheter med det.

Men jag fått berättat av en säljare där jag var köpare av en hoj att han tidigare hade lämnat ut regnr:et på hojen som jag köpte. Dagen efter utlämnandet av regnr:et var alla garage uppbrutna på hans skrivna adress, utan att hitta hojen, då den just stod på en annan plats.

Jag har ju inte min hoj stående på min folkbokföringsadress, så jag kan ju ge ut det utan några obekvämligheter med det.

Men jag fått berättat av en säljare där jag var köpare av en hoj att han tidigare hade lämnat ut regnr:et på hojen som jag köpte. Dagen efter utlämnandet av regnr:et var alla garage uppbrutna på hans skrivna adress, utan att hitta hojen, då den just stod på en annan plats.

Tyvärr så kan inte alla skillnaden på ditt o mitt :(

Alltid lämnat ut regnr när jag haft hoj ute på annons.
Åas så är jag inte orolig för inbrott öht, rottweiler och bostad i ett LUUUGNT område gör att jag kan vara lugn :)

Jag brukar lägga ut nummer i annonsen. Gör ingen skillnad mellan MC eller annat fordon. Är det inte ett samlarobjekt eller något riktigt exklusivt ser jag inget problem med det.

Vilken årsmodell gäller det? Har en 01a dock reggad som tung som jag kan Pma dig Regnr på så kan du ju se vad den skulle kosta dig? Dock importhoj, vet inte om det för nån skillnad men.. Inte till salu dock;-)

Även om man inte vill lämna ut sitt regnummer så är det väl någon form av brist på iq när man ber en eventuell köpare att fara åt helvete. :crash

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna