Otrevlig film... Hoj VS bil...

Cimmerier

Millions of flies cant B wrong EAT SHIT!
Gick med
26 May 2004
Hoj
Honda VFR 1200 -10...Grå förstås...Samt en tokpimpad Honda VTR 1000F Firestorm.
Har varit med om att samla ihop resterna efter liknande olyckor. Det är inge kul alls. Kör försiktigt mina vänner och ha respekt för vad ni har mellan benen.

http://video.google.com/videoplay?docid=-1251827853993195458&q=accident

Kan tillägga att även om vi hojåkare får lära oss att bilister är idioter så är faktiskt 70% av alla motorcykelolycker singelolyckor, orsakade av för höga hastigheter, dåligt väglag eller idiot bakom styret.
Av resterande 30% så är även där en stor andel orsakat av motorcyklisten... Så snälla, rara, söta... lär er hantera era hojar och lek av er under kontrollerade former...

//Cimme - akutsjuksköterska...

Cimmerier skrev:
Har varit med om att samla ihop resterna efter liknande olyckor. Det är inge kul alls. Kör försiktigt mina vänner och ha respekt för vad ni har mellan benen.

Kan tillägga att även om vi hojåkare får lära oss att bilister är idioter så är faktiskt 70% av alla motorcykelolycker singelolyckor, orsakade av för höga hastigheter, dåligt väglag eller idiot bakom styret.
Av resterande 30% så är även där en stor andel orsakat av motorcyklisten... Så snälla, rara, söta... lär er hantera era hojar och lek av er under kontrollerade former...

o fy fan, vilken tankeställare..
Överlevde killen? han såg inte ut att röra en fena på hela tiden. Lider med alla som råkat ut för något. :( Har varit nära på att mista både min far och min farbror i mc olyckor. :(

Den filmen var uppe här på sporthoj i somras. Finns en tråd om detta & vart det hände.

Killen dog. Han körde en R1 -02 eller -03.

Har sett den där, jobbig som faen, Man får en satans närvaro känsla av "dogma"-filmandet och att det inte är massa pålagt ljud...

Fy fan va vidrigt men som du skrev tänk på vad ni gör & hur ni,vi, kör så det inte blir så här :(
ta inte några onödiga risker .........

Cimmerier skrev:

X-up skrev:
Den filmen var uppe här på sporthoj i somras. Finns en tråd om detta & vart det hände.

Killen dog. Han körde en R1 -02 eller -03.
Ska man vara petig så var det en 04.

Tycker det är dumt att vissa behöver se någon död innan man trappar ner på adrenalin-kickarna.

Fast ibland är det dock bara en tragisk olycka! Usch

Tyvärr är ju tankarna att köra lugnt och försiktigt som bortblåsta när man grenslar hojen. Tror jag talar för dom flesta sporthojsåkare då. :(

Sänder en tanke till killens anhöriga.

Swedie skrev:

Tycker det är dumt att vissa behöver se någon död innan man trappar ner på adrenalin-kickarna.

Var det verkligen en -04? Minns att jag fällde avgörandet att det var en -02 / -03 på att Akrapovic-pipan som låg på backen verkade vara av den sidohängda modellen? :confused:

Ni har rätt, kollade på filmen nu igen, kände igen det på svingen & baklampan.
Onödigt att kommentera som någon sa....tragiskt är det hur som helst.

Last edited:
X-up skrev:
Var det verkligen en -04? Minns att jag fällde avgörandet att det var en -02 / -03 på att Akrapovic-pipan som låg på backen verkade vara av den sidohängda modellen? :confused:

Den kan nog se ut som om den hänger åt vilket håll som helst efter en där smällen.
Det är svingen och fälgarna som avslöjar den.

Bifogat

• aaa.JPG
    aaa.JPG
    14.1 KB · Visningar: 266
Last edited:
Swedie skrev:

Eftersom du är ubermoderator så har jag ett förslag...

God sed bland sidor som har videoklipp brukar vara att inte posta klipp där folk omkommit, med tanke på anhöriga. Kanske är det något som borde läggas till i reglerna.

Nypan83 skrev:
Eftersom du är ubermoderator så har jag ett förslag...

God sed bland sidor som har videoklipp brukar vara att inte posta klipp där folk omkommit, med tanke på anhöriga. Kanske är det något som borde läggas till i reglerna.

Jag ser inget fel med det, bättre att visa en film med en kille/tjej som inte kommer hem mer, och väcka en tanke hos andra att ta det lite lugnare, än att få fler anhöriga som förlorar en nära i en mc-olycka!

Hoztic skrev:
Jag ser inget fel med det, bättre att visa en film med en kille/tjej som inte kommer hem mer, och väcka en tanke hos andra att ta det lite lugnare, än att få fler anhöriga som förlorar en nära i en mc-olycka!
Måste nog säga att Jag håller med. Det är nyttigt för oss som än så länge håller sig vid liv.

Hoztic skrev:

I och med att detta inte skedde i Sverige och att personen i fråga lär vara och förbli okänd av oss ansåg jag att det inte skulle ligga något hinder i att posta den. Hade tyvärr ingen aning om att tråden varit uppe tidigare och ber om ursäkt för att jag inte har bättre koll på sånt.

Tycker dock att vi alla behöver oss en tankeställare nu inför den kommande hojsäsongen. Det ÄR så förbaskat kul att köra och abstinensen är nog stor hos oss alla, men ta det lugnt där ute mina vänner...

//Cimme - Hoppas slippa träffa er...på jobbet iaf...

Kan ju säga att om man själv varit med i en allvarlig mcolycka så kommer mycket otrevliga minnesbilder tillbaka när man ser sånt här.

Trodde jag förträngt allt men icke.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back