OT-poll: Vilken bil hade du valt och varför?

Vilken bil väljer du, motivera också varför...

• Antal röstningar
    0

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Vilken bil hade du valt och varför? Motivera valet, om det beror på utseende, chassie, motor, växellåda, möjlighet till trimning för rimliga pengar, etc...)

Kan själv tänka mig samtliga, dock av olika anledningar.

BMW:n har outstanding kvalitet!
Alla bilarna du valt i listan har en viss status, men de är väldigt olika i karaktär. TT:n är en väldesignad sportbil med begränsat användningsområde, A3:n, BMW:n är standardbilar, tråkiga men bra på det mesta och SX:en och Celican är sönderkörda, fusklagade pågabilar.

Vad vill du ha egentligen? Köper du med hjärtat eller hjärnan?

Jag hade valt BMW:n som enda bil, TT:n om jag bara skulle ha en bil att swisha runt i. Japanarna ska du akta dig för, de årsmodellerna börjar bli risiga nu. Risken är att du åker på en massa grejer på en gång och de är inte så billiga att laga som man kan tro..

Lycka till //pilsner

Hade valt TT;n..

snygg, och jävligt häftig i designen.
dock har en inget baksäte (som går att åka i)

Annars hade jag nog valt SX200 om det är i perfekt skik, vilket inte så många såna är i!

200SX S14

För att jag har en själv, grym rolig liten bil samt S14 är förhållandevis billig försäkring på

//Linus

Bifogat

• s14.JPG
    s14.JPG
    10.7 KB · Visningar: 140
Du vet väl att Xenosmurfen har en TT aka frisörbil

Ja du, i den där sorgliga skaran bilar så är BMW'n den enda som är ekonomiskt försvarbar..

Väljer lätt BMW'n. En gång BMW alltid BMW. Fast jag hade bytt ut sista 0an mot en 8a istället.

Det varierar ganska kraftigt i pris mellan dom bilarna du har valt. Köper du bil med hjärtat så hade jag valt Celica 2.0 GT eller 200SX. Driftsäkra, roliga att köra och hyfsade i inköp. 200SX kan du dra upp till 250 hk utan ansträngning.

A3 är en extremt tråkig bil att köra. Väldigt understyrd och plogar mer än en snöplog i arjeplog. 320 är en ganska trevlig vardagsbil men dyr i inköp och försäkring.

Mitt val? 200 SX från -97 och framåt. Går att hitta för runt 100k.

A3:an. Varför? För att jag har en sådan själv. :tummenupp

Bifogat

• A3.jpg
    A3.jpg
    91.4 KB · Visningar: 64
Last edited:
du vill ju kunna trimma lite och då är det som så här. att chiptrimma, sätta på open-air och sportsystem ger nästan ingenting på en sugmotor. därför är turbomotorena att föredra.

en toyota celica kör jag nästan dagligen. det är runt 156hk i dom och dom är förbannat tråkiga att köra. man sitter väldigt skönt dock. underbara stolar faktiskt.

båda audisarna går bort tycker jag. det är så jävla tråkigt med framhjulsdrift.

bmw är underbar. jag äger bara bmw och kommer bara att göra det i fortsättningen också. bakhjulsdriven, snygg, grymt bra kvalité, status, osv. men om du ska trimma så måste du lägga mycket pengar för att det ska ge någon ordentlig ökning.

jag måste nog säga att jag tycker att du ska gå på nissan. mycket lätt att öka effekten rejält på den och den är bakhjulsdriven och den är snygg och det är faktiskt klart bra kvalité på den modellen.

Goodstuff skrev:
Apsnus och skruva är två poler som aldrig skola mötas.

Lite som en "Back to the future"-paradox. Världen går under om du möter dig själv under en tidresa.......eller om Jocke köper ett renoverings-objekt.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage