OT OT *Kattleksaker* OT OT

Leksaksmöss håller i fem minuter ungefär sen ligger huden på ett ställe och underredet nån annanstans.

eisbaer skrev:
Leksaksmöss håller i fem minuter ungefär sen ligger huden på ett ställe och underredet nån annanstans.
:D
Känner igen det där. Särskilt varianten med nån typ av kork inuti är rolig att slita sönder o sprida ut.

Vilken suvverän tråd! Nu ska mina monster få kul... :tummenupp

Fast ni har glömt en klassiker... Toapappersrullen med papperet kvar på! Särskilt ungkatter gillar att döda dem! Kul för matte/husse att städa efteråt också! :D

Men skippa det där med levande möss va? Det är bortom oschysst... I naturen har de i alla fall en teoretisk chans att komma undan och gömma sig, eftersom de känner sin omgivning där. Katter som dessutom aldrig har blivit tränade av sin mamma att döda och är innekatter kan nog vara utan det nöjet och klara sig bra som 'salongstigrar'.
Är de någon som absolut gillar att se möss dö, kan ni få köpa mina ormar. De måste äta för att leva och dödar oftast snabbt och effektivt...

Flamma77 skrev:
Vilken suvverän tråd! Nu ska mina monster få kul... :tummenupp

Fast ni har glömt en klassiker... Toapappersrullen med papperet kvar på! Särskilt ungkatter gillar att döda dem! Kul för matte/husse att städa efteråt också! :D

Men skippa det där med levande möss va? Det är bortom oschysst... I naturen har de i alla fall en teoretisk chans att komma undan och gömma sig, eftersom de känner sin omgivning där. Katter som dessutom aldrig har blivit tränade av sin mamma att döda och är innekatter kan nog vara utan det nöjet och klara sig bra som 'salongstigrar'.
Är de någon som absolut gillar att se möss dö, kan ni få köpa mina ormar. De måste äta för att leva och dödar oftast snabbt och effektivt...
det med mössen var bara lite hets, trodde att folk skulle vakna tidigare, men icke. Jag skulle inte klara av att se små möss bli jagade skräckslaget av en katt. Har räddat mer än en mus som katterna lekt med ute.:)

Katter är grymma mördare.

Min klipper råttor som satan ute, som tur är så tar han sällan in dom.
2st harar en hel hög möss och lika stor hög råttor, sånna där som släpar i marken när han bär dom i munnen. Plast mössen man kan köpa håller i någon minut eller två sen är dom slut.

Ska försöka lära honom att fälla kossor eller nått, så kan man ha nytta av sin kisse katt.

:hihi :hihi :hihi
Qwerty skrev:

2st harar en hel hög möss och lika stor hög råttor, sånna där som släpar i marken när han bär dom i munnen. Plast mössen man kan köpa håller i någon minut eller två sen är dom slut.

Ska försöka lära honom att fälla kossor eller nått, så kan man ha nytta av sin kisse katt.
:hihi :hihi :hihi

Qwerty skrev:
Min ena katt som jag misstänker består av lika delar hund/gris/katt brukar jag se jaga rådjur utanför huset ibland. Skulle vara fint om han kunde dra hem nåt sånt istället för halvdöda möss :hihi

Qwerty skrev:

Låter som en sjyst kisse kan det va en bengalisk eller?
Hur som, jag skulle också villja ha en kisse som fixar harar....fin fint med lite harpalt så där på en söndagseftermiddag :yoparty

stavgren skrev:
Min ena katt som jag misstänker består av lika delar hund/gris/katt brukar jag se jaga rådjur utanför huset ibland. Skulle vara fint om han kunde dra hem nåt sånt istället för halvdöda möss :hihi

Satan va impad jag blir.. :Bugar
Har du nå tipps på vad man ska göra med katten för att den ska bli så aggro
matar du den me ryss5:or eller vad har du för tabletter :yoparty

stavgren skrev:

Jag måste bara fråga om det är den här rasen du har....för då förstår jag att den kan ge sig på rådjur :yoparty

Bifogat

• katten.jpg
    katten.jpg
    33.1 KB · Visningar: 53
:angel

Sorry om någon skrivit detta redan, orkar inte läsa hela tråden

Ett snöre knutet i takfläktens ena vinge med en bit vanligt ihopknycklat papper på är uppskattat, akta så inte katterna springer ihjäl sig bara

en såndär 5cm radiostyrd bil borde vara jäkligt roligt, både för dig och katten.. kostar väl runt 150kr i och för sig....men säkert skitskoj !

The Svånk skrev:
Mina heter Rapa och Fisa !!
Moget och orginellt !!

Min katt som är ett kärt 'barn' och därför har många namn, är chokladfärgad. Han heter ibland, fast oftare när han var yngre och busigare, Mr Bajse Jävelkatt eller kort och gott för Bajse.

Det hela kommer sig av att jag har en mycket lustig kompis, som alltid när jag hälsade på hans katter med ett; 'Hej kisse!' sa; 'Det är ingen kisse, det är en bajse...'

Så det med mogen och orginell är du inte helt ensam om... men jag är inte lika bra fotograf som du. :7peta ;)

Min lilla goseboll älskar matpåsar, sugrör, bollar och papperstussar men det bästa av allt är nog en leksak som jag själv gjorde.
Ta ett elastiskt snöre å knyt fast i taket så att det hänger ca 70cm upp i luften. På snöret sätter du fast en julgranskula. :tummenupp
Kanonkul tycker min kisse :)

:banana

Danne me Z1 skrev:
Satan va impad jag blir.. :Bugar
Har du nå tipps på vad man ska göra med katten för att den ska bli så aggro
matar du den me ryss5:or eller vad har du för tabletter :yoparty

Jag är helt övertygad om att naturen spelat den katten ett spratt. Har inte sett honom ge sig på nåt rådjur än o jag hoppas han har såpass förstånd så att han låter bli det men det ser förbannat kul ut när det kommer 3-4 som småstressar fram i skogen o några meter bakom kommer katten o "jagar" för fullt.

Bullsnah skrev:
Försök få tag i en laserpekare. Mina katter blir nästan helt galna när man lyser med laserpricken på golv och väggar. De kan göra otroliga konster, allt för att fånga laserpricken.

Laserpekaren är grejen för uttråkade katter. Dom blir som galna!! :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...