OT: MP3-spelare. Vilken?

Wiseguy skrev:
Vad tror ni om Creatives Muvo2 1,5Gb ?
Jag funderar på att köpa en.

Har inte testat den, bara klämt lite på ett demo-ex. Fruktansvärt liten och lätt, men kändes ganska plastig jämfört med liknande spelare med metallskal.

Det finns ju en likadan med 4GB nu, och den är inte särskilt mycket dyrare. Muvo2 4GB

iRivern har väl rätt hög ut effekt om jag inte minns fel. Klarar av o driva stora lurar. Även bra batteri tid. Klart köpvärd!

Lite sugen på Jos 300 med inbyggd FM sändare. Du kan alltså sända trådlöst från din MP3 spelare till en stationär stereo, bil stereo mm via FM bandet. Frekvens kan du välja själv.

Nu är det dock förbjudet att sända på FM bandet i sverige och JOS har tvingats montera ut sina sändar chip på sina svenska modeller men sändare säljs löst på t.ex Inet

Lite Info:

http://hem.passagen.se/soovik/mp.htm

IPOD skall du köpa, det enda som den maskätna fruktfabriken(apple) har gjort bra!,faktiskt väldigt bra, har aldrig haft några problem med den, :tummenupp

För 3k får du en iPod på 15 gig!. den har jag och är helnöjd!!

Kan reka Iaudio4.

Är jävlig kräsen när det gäller välljud och jag lyssnade igenom de flesta innan jag slog till på en Iaudio och det är helt klart det bästa ljudet jag hört ur en MP3 spelare.

Gillar spelaren som fan i övrigt också, så jag är mkt nöjd. Du skall helt klart spana in denna innan du bestämmer dig.

Absolut superläckrast är i alla fall den här. Kanonsnygg "dockningsstation" medföljer, så att den t o m ser bra ut i stereoracket (där allt annat bärbart brukar skämmas).

20 GB, 136 gram, 14mm "tunn", Fjärr med display, Inspelningsbar radio...*suck*
Den saknar visserligen "egen" display, men vad gör det... :kär

iaudiom3sb5.jpg

Så, då har man beställt sig en iPod mini Blue, en iPod Dock och trådbunden fjärr! :yoparty

Nu är det fritt fram att ringa till apple för dom ska börja sälja sådana igen, jag får min om ca 4 veckor :rolleyes:

Jag vill också ha en iPod mini..... Och eftersom jag faktiskt inte söp bort mobilen ikväll som jag trodde jag hade gjort innebär ju det att jag har sparat minst 1500:- spänn vilket innebär att en iPod mini bara kostar mig en dryg tusing. Jag ska nog hålla i VISA-kortet till i morgon iofs.... :rolleyes:

Coola Ola skrev:
Jag vill också ha en iPod mini..... Och eftersom jag faktiskt inte söp bort mobilen ikväll som jag trodde jag hade gjort innebär ju det att jag har sparat minst 1500:- spänn vilket innebär att en iPod mini bara kostar mig en dryg tusing. Jag ska nog hålla i VISA-kortet till i morgon iofs.... :rolleyes:

Köp! Pengar kommer alltid nya!

Gynna våra egna så vi blir ett rikare land!
Köp Jens of Sweden www.jensofsweden.com

har en själv o den var i min prisklass o lagom till mitt behov, att ha när man e ute o springer :tummenupp

kostade väl 2100 o med försäkring 2600 på 256mb
bra ljud fast radion e ju inte super men vad ska man med den till egentligen :va

gojje skrev:
Gynna våra egna så vi blir ett rikare land!
Köp Jens of Sweden www.jensofsweden.com

har en själv o den var i min prisklass o lagom till mitt behov, att ha när man e ute o springer :tummenupp

kostade väl 2100 o med försäkring 2600 på 256mb
bra ljud fast radion e ju inte super men vad ska man med den till egentligen :va

hmm, 256 MB fast med radio eller 4 GB i marknadens snyggaste design. Ska ta en lång funderare på det.... ;)

-edit- för ungefär samma pris

Last edited:
Sådär ja! Nu har jag fått min iPod mini.
Har inte hunnit få i gång den än, men jag återkommer med recension om en vecka.
Nu drar jag till Gotland :yoparty

Har testat Ipod mini rätt mycket denna veckan... o jag skulle aldrig få för mig att köpa nått annat!! Satan vilken underbar manik :tummenupp

Coola Ola skrev:
Kan bara hålla med t-rexen ang. iPod mini. Snyggast och minst av de hårddiskbaserade (4 GB), går dessutom enl. uppgift finfint att jogga/träna med. Om du tar fem-sex kredikort och lägger ovanpå varandra så har du storleken på iPod mini. Nackdelen är 8 timmars batteritid men det är något man kan leva med helt klart. Tyvärr säljs den inte i Sverige ännu (hitachi som tillverkar hårddiskarna har inte fått fart på produktionen) men kommer om någon månad eller så. Lär landa nånstans på 2500 pengar. t-rex får lägga upp en bild :)

Dom är "släppta". Man beställer dom och så tillverkas dom efter hand som som beställs, så sa hon i luren iaf.
4 veckors leveranstid när jag tänkte bestäla min, men ekonomiska hinder satte stop :( :död

PollySmurf skrev:
Dom är "släppta". Man beställer dom och så tillverkas dom efter hand som som beställs, så sa hon i luren iaf.
4 veckors leveranstid när jag tänkte bestäla min, men ekonomiska hinder satte stop :( :död

Kolla datumet på mitt inlägg, när jag skrev det var de inte släppta (och ja, jag är medveten om att de varit möjliga att köpa/beställa i sverige i några veckor nu) :7peta

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back