OT: Metaltråden!

Oo jävlar vad folk har spammat sönder tråden :skrämd

Någon som har biljetter till Iron Maiden i Globen eller Skandinavium?

nomolas skrev:
1983095 Oo jävlar vad folk har spammat sönder tråden :skrämd

Någon som har biljetter till Iron Maiden i Globen eller Skandinavium?
Trådlyft! Japp 2 sittplatser (fel köp ska säljas) 2 stå platser som jag troligen behåller. Diggar inte maiden så grymt men det är ju nästan ett måste att se.

Snubbben skrev:
1842998 Aa fett mycket bättre att HÖRA vad texten är till skillnad från det balla death metal stuket... + sånna här grejer att döda djur på scen (Marilyn manson(stavning?)) som tydligen är vanligt i den sortens musik tolererar jag inte!
Då lyssnar jag 100000000 gånger hellre på ghettopuffrans ljuva toner!

Den här måste vara en klassiker vid det här laget...

#1: Inte höra vad de sjunger... Jag hör inte vad hiphopparna sjunger, jag hänger inte riktigt med... Death Metal har jag dock inga problem med...

#2: Döda djur på scen, det är poppis det! Nu var det ju så att Manson inte FICK göra det till slut och jag tvivlar på att han ville egentligen. I andra fall har jag inte hört om nån som dödat nåt på scen och att Manson skulle tillhöra metal-scenen har jag också missat...

#3: Toleransgränsen är fin, döda djur är FANIMEJ ILLA men att folk skjuter varandra och oskyldiga på gatorna, det är good shit..!

Ett stycke gott skratt, jatack! :hihi

imaster skrev:
2166916

#2: Döda djur på scen, det är poppis det! Nu var det ju så att Manson inte FICK göra det till slut och jag tvivlar på att han ville egentligen. I andra fall har jag inte hört om nån som dödat nåt på scen och att Manson skulle tillhöra metal-scenen har jag också missat...

Ozzy har ju dödat djur på scen, ganska klassiska historier.

Chris Ash skrev:
2167619 Ozzy har ju dödat djur på scen, ganska klassiska historier.

Var inte det av misstag? Jag har för mig att storyn är som så att någon i publiken slängde upp en levande fladdermus och Ozzy trodde det var en gummifladdermus och bet till. Jag har för mig att han uppsökte läkare efteråt.

Anders R skrev:
2167852 Var inte det av misstag? Jag har för mig att storyn är som så att någon i publiken slängde upp en levande fladdermus och Ozzy trodde det var en gummifladdermus och bet till. Jag har för mig att han uppsökte läkare efteråt.

:fakta

Han var mindre nykter/ren just då och det var då i krokarna som han las in på torken... (Jag har sett VH1-dokumentären... :hihi )

floodi skrev:
2185540 Takida spelar här i Kalmar i helgen , nån som har koll på dom snubbarna???
är det nått o ha?

Ja lätt, gå och kolla.

Faaan vad jag vill tillbaka till Ullevi förra året på Iron Maiden. :4skrika

floodi skrev:
2185540 Takida spelar här i Kalmar i helgen , nån som har koll på dom snubbarna???
är det nått o ha?
Takida är svinbra.. gå in o lyssna på takida.se

Dainese skrev:
2194102 Alla banden ni skrivit innan rockar :yoparty men jag såg inte Ensiferum nånstans. Dom tycker jag är grymt bra!

Kan inte mer än hålla med. Ensiferum är finfina grejor det :tummenupp

Gillar du dom så borde du ju gilla Running Wild, Finntroll och Children of Bodom...Partymusik på hög nivå. :yoparty

Kobolt skrev:
1733024 riktigt bra tråd, nu har jag lite musik att tanka och lyssna på

ingen som lyssnar på Syconaut? Riktigt bra band tycker jag. http://www.syconaut.com/ gå in och ladda ner lite av deras musik, helt gratis :banana . Har tyvär inte gjort så många låtar.
nu kan du lyssna på nytt, syconaut

jag vet inte om den nämnts men here goes...DIABLO-MIMIC47 grym och tung metal!

Då är Glenn Hughes-Music for the Divine ute i skivdiskarna. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den dock. Visst är det ett par stenhårda funkrockstänkare som "Steppin On" och "Monkey Man", covern av Moody Blues "Nights in White Satin" är också magisk, men utfyllnadsfrekvensen känns farligt hög, lite fler lyssningar kanske råder bot...

Världens bästa rockröst räcker ju ett tag dock...

Inte lyssnat på honom sen man körde Aina - Days of rising doom i lurarna...
Måste kikas på iaf..

Mer roligt angående Big Daddy...

Han har hintat i intervjuer om att ett samarbete med David Coverdale planeras.....det skulle vara första gången sedan 1975 som deras stämmor ekade på samma platta! Snacka om att det måste bli bra....och när de ändå är igång varför inte bjuda in Jon Lord, Ritchie Blackmore och Ian Paice? Nu fantiserar jag visserligen...Glenn och David jobbandes ihop igen räcker mer än väl för att jag ska bli alldeles yr av lycka.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT