OT: Hur kopplar jag in min diskmaskin?

Okey, då sitter sexkanten under plastkranen, så när man gängar ut den fullt, under förutsättning att vattnet är avstängt, så kommer den att synas.

Eventuellt så får man dra av plastkranen från splinesen så man kommer åt med skiftnyckeln.

CorbenDallas skrev:
Här är närbilder på vad vi har att jobba med.

Jag betalade en röris som fixa allt... Fick pröjsa 800 spänn så kopplade han in allt under bänken, i priset ingick även slangar, kopplingar. Hemförsäkringen fortsätter att gälla den med tackvare att en RIKTIG röris gjorde jobbet!

RSV_R skrev:
Jag betalade en röris som fixa allt... Fick pröjsa 800 spänn så kopplade han in allt under bänken, i priset ingick även slangar, kopplingar. Hemförsäkringen fortsätter att gälla den med tackvare att en RIKTIG röris gjorde jobbet!
Det ÄR onekligen ett alternativ. :tummenupp Tänkte mest kolla så man inte tar hit nån för att göra nåt som man själv kunde göra skitlätt.

Deadmetal skrev:
Okey, då sitter sexkanten under plastkranen, så när man gängar ut den fullt, under förutsättning att vattnet är avstängt, så kommer den att synas.

Eventuellt så får man dra av plastkranen från splinesen så man kommer åt med skiftnyckeln.

Hmmm, nu pratar du fikonspråk här... :va

twinner skrev:
Jag tjackade också ny för nån vecka sen,har/hade precis samma problem.Min kran ser fakrist likadan ut..Jag löste det så här..
Skruva bort filtret,sätt dit en snabbkoppling:=)
Pissig kvalle med DV'en

Den där första bildserien, bilden längst till vänster. Den där ungnsformen såg ut att vara från en yes-reklam INNAN diskning.. Äggskal och allt! Så ska en ungkarlsdiskho se ut!

Vad var det du inte fattade som jag skrev?

Det var inte meningen att vara otydlig.

EDIT: Tack farbron, klartext där :tummenupp

Som jag fattat det så får man modda hej vilt ovanpå diskbänken utan några som helst försäkringsproblem. Läcker skiten (man kan aldrig ha för mycket gängtejp!) far vattnet ju ändå ner i vasken. Det som är det eleganta med det hela. Skall man in under bänken och koppla in sig kräver i a f min hyresvärd att man har en riktig röris till det.

Och ja, inget skruvbart syntes på min blandare heller innan jag stängde av vattnet, skruvade ut vredet helt och sedan drog det rakt ut. Det var tvunget att skruva ut det helt först, det var en tämligen smart klolåsning som gjorde det omöjligt att dra loss vredet annars.

Lycka till, utan diskmaskin går det inte att vara!

RSV_R skrev:

Sant iofs... :)

Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!