Nu har jag inte bytt ramlager på en 850 förvisso...Men när jag gjorde det sist så kunde jag gör det med motorn på plats. Det som är det Jäv**** är att jag har inte en aning om hur allt hänger ihop på 850:n. Det som är det mest krävande är att man måste plocka ner vevaxeln och iom det alla kolvar sen går själva bytet hur smidigt som helst sen är det alla jäkla justeringar som måste göras

Men utan att säga för mycket så tycket inte jag att det låter som om set är just ramlagret med tanke på att den läcker olja utan det låter snarare som om det vevaxellagren i såna fall...detta grundar jag på att ramlagren ligger i vevaxelöverfallen (med andra ord inne i oljesumpen) medans deremot vevaxellagren är slutna kullager som sitter i ändarna på vevaxeln och mynnar ut vid ändarna.
Reserverar mig emot att jag kan ha fel oxå
det bästa är nog att leta reda på nån som kan fixa det vid sidan om...om jag säger så med tanke på att det är ett antal timmars jobb...
Lycka till iaf
//TwinSucker
Edit: Ring å kolla med dom här
Gladökvarns bildemontering dom kanske har en motor som ligger...dom har fasta priser på allt oxå