OT:Beskriv dina bästa drinkar här

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
Mingves: Skriv inte nånting på 4 månader e du snäll.

Tack.

Mavve skrev:
Mingves: Skriv inte nånting på 4 månader e du snäll.

Tack.

Äh, kom igen! Bara en massa gnäll. Vissa uppskattar Mingves trådar.

Personligen tycker jag drinktrådar är trevligare läsning än skrävel om hur tuff man är och hur många man "prylar".

4:a absinth serveras med sockerbit i en sil som man droppar iskallt vatten över.
När sockerbiten är upplöst och Absinthen fått en "grumlig" ton, så är det bara att njuta!
Klart sommarens bästa grogg! :tummenupp
(Riktig Absinth finns att köpa i Köpenhamn på Kruts Karport för 700 dkk / flaska). Alldeles för dyrt, alldeles för gott! :banana

Annars är "Norrländsk tequila sunrise" riktigt fin:

Allt som behövs är 1 liter tequila.
Drick upp allt och vakna till de bländande strålarna från soluppgången i trapphuset nästa morgon. :hihi

Fanken, nu blev jag sugen på alk. :gnissla

Henkmaster skrev:
(Riktig Absinth finns att köpa i Köpenhamn på Kruts Karport för 700 dkk / flaska). Alldeles för dyrt, alldeles för gott! :banana

Har hört att i tjeckien har dom kommit upp i den forna styrkan på absinthen. Såsom de drack förritiden med massa hallisar o annat skoj :galen
Där brukar det ju bra priser på sprit?

BillSkullman skrev:
Har hört att i tjeckien har dom kommit upp i den forna styrkan på absinthen. Såsom de drack förritiden med massa hallisar o annat skoj :galen
Där brukar det ju bra priser på sprit?

Ja, tjeckisk Absinth är helt okej, men oftast är de inte gjorda enligt "gamla anor"... Jag sitter inne på en tjeckisk flaska 70% rävgift med relativt hög tujonhalt. (Lagen säger max 10mg/liter va? innan den blir klassad som narkotika).
www.absinthe.se är en utmärkt sajt, men den är gjord enligt "lagen" och är till för både myndigheter och privatpersoner så de väljer att utelämna vissa bitar om absinthen... Annars skulle det bara uppstå ännu mer hysteri och häxjakt.

Vi är ett gäng polare som importerar och provar olika sorters absinth när väl hojen står still och vi njuter den som sällskapsdryck till givande konversationer. Men är Ni någonsin i .dk så ta en chans att besöka Kruts Karport (www.kruts.dk).
Där får Ni smaka på det som myndigheterna försöker hålla oss borta från.
(Rykten och tester visar en tujonhalt av +- <100mg/l i kruts sörja, men det kan jag varken dementera eller bekräfta).

Kul att Ni är intresserade av det iaf!
Extra plus till Mingves för att han är allmänbildad :tummenupp

Skål! :fyllisar

Vad får man ge för en flarra 100milligrammare? Kollade nån engelsk sida och där kostade 70 cl 1400KR! Var hittar man dessa fina 100mg absinther i övrigt? Sidor med ehandel? Vad händer förressten om man beställer en 100mg flarra på nätet och den sen fastnar i tullen? Narkotikabrott eller vaddå?

Henkmaster skrev:
Ja, tjeckisk Absinth är helt okej, men oftast är de inte gjorda enligt "gamla anor"... Jag sitter inne på en tjeckisk flaska 70% rävgift med relativt hög tujonhalt. (Lagen säger max 10mg/liter va? innan den blir klassad som narkotika).
www.absinthe.se är en utmärkt sajt, men den är gjord enligt "lagen" och är till för både myndigheter och privatpersoner så de väljer att utelämna vissa bitar om absinthen... Annars skulle det bara uppstå ännu mer hysteri och häxjakt.

Vi är ett gäng polare som importerar och provar olika sorters absinth när väl hojen står still och vi njuter den som sällskapsdryck till givande konversationer. Men är Ni någonsin i .dk så ta en chans att besöka Kruts Karport (www.kruts.dk).
Där får Ni smaka på det som myndigheterna försöker hålla oss borta från.
(Rykten och tester visar en tujonhalt av +- <100mg/l i kruts sörja, men det kan jag varken dementera eller bekräfta).

Kul att Ni är intresserade av det iaf!
Extra plus till Mingves för att han är allmänbildad :tummenupp

Skål! :fyllisar
Oj, finns det lagkrav på tujonhalten. När jag köpte min flaska i Tyskland så var jag lite orolig att det skulle vara giftigt men då hade de ju inte fått sälja den....och det stämmer ju när man läser om Tabu Absinth på www.absinth.se

//M

Vegas red mod. TM (tjejdricka)
1 del bacadi razz
1 dek tripelsec
fyll med sprite/fruktsoda
toppa med grenadin

Lind cyklar & ramlar TM (bikergrogg)
4cl tequila
4cl vodka
4cl tripelsec
fyll upp med apelsinjuice & red bull

BillSkullman skrev:
Vad får man ge för en flarra 100milligrammare? Kollade nån engelsk sida och där kostade 70 cl 1400KR! Var hittar man dessa fina 100mg absinther i övrigt? Sidor med ehandel? Vad händer förressten om man beställer en 100mg flarra på nätet och den sen fastnar i tullen? Narkotikabrott eller vaddå?

Ah, mannen. Är det 100milligrammare du är ute efter så blir det konsekvent dyrt.
Som sagt är Kruts Karport billigast med sina 700 dkk.. det blir väl 975 sek. Och på 70 cl. motsvarar det ett pris på 12.50 sek per cl.
Så visst kan man dela på en flaska med några polare.
Men om Du dricker en 100+ mg absinth, så bllir du stukad i huvudet! :hihi

Här är marknadens fetaste stuff:
http://www.absinth24.net/shop/product_info.php/products_id/89

Låt dig inte luras av att den bara innehåller 10mg... det är ju bara en 0.1 Liters flaska och de räknar på den totala mängden tujon i själva flaskan och inte per liter! :tummenupp

Dyr! Men värd varenda slant!
(Givetvis är den rejält billigare i Tjeckien, men då får Du resa dit!)
:fyllisar

Fastnar Du i tullen så är det kört.
Oftast är tullarna ganska kass på sprit, men ett tips är att tömma över skiten i andra flaskor (exempelvis en back öl) eller bara helt enkelt att stå för sin export! :)
Blir Du tagen med bara en flaska så blir den nog bara beslagtagen.
Har Du däremot MÅNGA flaskor, så kan Du mycket väl åka dit för ringa narkotikabrott.

Så det så! :hihi

2cl Stroh 80
2cl Tequila
Ett par, tre droppar Tabasco
Botten upp!
Andas inte in genom munnen på ett tag efteråt.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra