BillS
DayDreamer©
6:a Absinth. Skölj ner med vodka 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
UrbanTiger skrev:Gör en lista på vilka du tänker testa och gradera hur sugen du är på att testa just den![]()
kk74 skrev:Äh, kom igen! Bara en massa gnäll. Vissa uppskattar Mingves trådar.
UrbanTiger skrev:Det blir jävlit många pollar![]()
Kanske kan du lägga upp dom i testforumet![]()
Goodstuff skrev:Personligen tycker jag drinktrådar är trevligare läsning än skrävel om hur tuff man är och hur många man "prylar".
UrbanTiger skrev:En syl kallas åxå för pryl.
Tror han menar hur mångadu har sylat
![]()
UrbanTiger skrev:Bruce Lee fick inte heller syla så mycke har jag hört![]()
UrbanTiger skrev:Jag tror att det var så i alla fall![]()
Känner det på mig lixom.
Henkmaster skrev:(Riktig Absinth finns att köpa i Köpenhamn på Kruts Karport för 700 dkk / flaska). Alldeles för dyrt, alldeles för gott!![]()
BillSkullman skrev:Har hört att i tjeckien har dom kommit upp i den forna styrkan på absinthen. Såsom de drack förritiden med massa hallisar o annat skoj![]()
Där brukar det ju bra priser på sprit?
Oj, finns det lagkrav på tujonhalten. När jag köpte min flaska i Tyskland så var jag lite orolig att det skulle vara giftigt men då hade de ju inte fått sälja den....och det stämmer ju när man läser om Tabu Absinth på www.absinth.seHenkmaster skrev:Ja, tjeckisk Absinth är helt okej, men oftast är de inte gjorda enligt "gamla anor"... Jag sitter inne på en tjeckisk flaska 70% rävgift med relativt hög tujonhalt. (Lagen säger max 10mg/liter va? innan den blir klassad som narkotika).
www.absinthe.se är en utmärkt sajt, men den är gjord enligt "lagen" och är till för både myndigheter och privatpersoner så de väljer att utelämna vissa bitar om absinthen... Annars skulle det bara uppstå ännu mer hysteri och häxjakt.
Vi är ett gäng polare som importerar och provar olika sorters absinth när väl hojen står still och vi njuter den som sällskapsdryck till givande konversationer. Men är Ni någonsin i .dk så ta en chans att besöka Kruts Karport (www.kruts.dk).
Där får Ni smaka på det som myndigheterna försöker hålla oss borta från.
(Rykten och tester visar en tujonhalt av +- <100mg/l i kruts sörja, men det kan jag varken dementera eller bekräfta).
Kul att Ni är intresserade av det iaf!
Extra plus till Mingves för att han är allmänbildad![]()
Skål!![]()
BillSkullman skrev:Vad får man ge för en flarra 100milligrammare? Kollade nån engelsk sida och där kostade 70 cl 1400KR! Var hittar man dessa fina 100mg absinther i övrigt? Sidor med ehandel? Vad händer förressten om man beställer en 100mg flarra på nätet och den sen fastnar i tullen? Narkotikabrott eller vaddå?
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|