otäck olycka mitt utanför min ruta nu!

vargen skrev:
F-n pysslar länsman med !!?? ingen taktik enligt mig att hetsa fortkörare att köra ännu fortare.. :kocko håller med Chrille R1... :tummenupp

Vad polisen har gjort framgår inte,men att dom skulle hetsat han att köra ännu fortare tror jag inte på.

Tråkigt att det gick som det gick.

RedBaron skrev:
Tre jagande bilar betyder troligen att större brott än bara fortkörning begåtts.
Nejdå.. Av egen uppfattning, har de inget att göra så kan de sätta in hela kåren på en smitare :rolleyes:

Holger skrev:
Timrå vid kyrkan han var på väg på påfarten norrut men körde av i den blöta kurvan ut på e4...
Aha!360 graderskurvan?Där har man varit nära ett par ggr själv på den tiden en gsx 1100 ef kallades för sporthoj :tungan .

Holger skrev:
Timrå vid kyrkan han var på väg på påfarten norrut men körde av i den blöta kurvan ut på e4...
Aha!360 graderskurvan?Där har man varit nära ett par ggr själv på den tiden en gsx 1100 ef kallades för sporthoj :tungan .Du borde bo på banergatan då?Om du hade utsikt över den sträckan.

Från wighsnews.se:

"Timrå: Efteföljande på mc
På lördagskvällen hade polisen ett efterföljande på en stulen motorcykel i Timrå.
Enligt uppgift körde den misstänkta av vägen och fick föras skadad till sjukhus.
Mannen är nu misstänkt för grov vårdslöshet i trafik, drog rattfylla och försökt
till grov misshandel då han förslkt att köra på en polisman strax inna stoppet."

Japp bor på banergatan.Aha så det var nåt grovt han gjort ändå ser jag.

ktmjacke skrev:
Aha!360 graderskurvan?Där har man varit nära ett par ggr själv på den tiden en gsx 1100 ef kallades för sporthoj :tungan .Du borde bo på banergatan då?Om du hade utsikt över den sträckan.

Max skrev:
Från wighsnews.se:

"Timrå: Efteföljande på mc
På lördagskvällen hade polisen ett efterföljande på en stulen motorcykel i Timrå.
Enligt uppgift körde den misstänkta av vägen och fick föras skadad till sjukhus.
Mannen är nu misstänkt för grov vårdslöshet i trafik, drog rattfylla och försökt
till grov misshandel då han förslkt att köra på en polisman strax inna stoppet."
Och där försvann alla sympatier :hihi

IronMike skrev:
Nejdå.. Av egen uppfattning, har de inget att göra så kan de sätta in hela kåren på en smitare :rolleyes:

Precis.

Vet hur det fungerar. När ett fyllo ska hämtas får dom inte kontakt med en enda bil. Sen när det är biljakt blir alla bilar helt plötsligt kontaktbara och lediga. Konstigt :va

Så jävla rätt!
Synd bara att systemet måste ta hand om han nu... :rolleyes:

vargen skrev:
F-n pysslar länsman med !!?? ingen taktik enligt mig att hetsa fortkörare att köra ännu fortare.. :kocko håller med Chrille R1... :tummenupp

Ja, hoppas verkligen att det gick bra för den stackars drogpåverkade hojtjuven som försökte köra på en polis.
Snutjävlarna hade säkert hetsat honom att droga också, det vet man ju hur de bär sig åt.

Förtydligande: viss ironi tillämpad.

Last edited:
Ger man sig in i "leken" får man "leken" tåla.

Kör man förfort / snor en motorcykel / bil eller av annan anledning blir jagad av polisen så har man faktiskt alternativet att stanna också...

Last edited:
Skönt med lite rättvisa.
Är man drågad och snor en MC så ska man slå sig ordentligt.
Mina sympatier är hos hojägaren.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...