Otäck olycka i sthlm

Den uppgift jag skulle vilja se är om föraren var ägare av hojen, och om den var anmäld stulen. Spekulerar nästan aldrig, men just här tycker jag det stinker hojtjuv om hela storyn.
Dessa uppgifter måste ju kunna grävas fram någonstans?

Riktigt tråkigt för tjejen, men som sagt hon är ändå 18, inte 8. Fast, framgick det någonstans om även hon var berusad?

Hur som helst tråkigt. Det man kan glädjas åt är väl att dödsstatistiken inte påverkades.

Om tjejer hade slutat vara impade av idioter hade världen varit en mycket bättre plats.

Det kanske är så illa att hon var full själv.

Har svårt att tänka mig att man som nykter sätter sig bakpå en hoj när föraren uppenbarligen konsumerat alkoholhaltiga drycker.

Det gör förstås inte saken mindre beklaglig. Men kan ju förklara dumheten.

//Mad

Det kanske är så illa att hon var full själv.

Har svårt att tänka mig att man som nykter sätter sig bakpå en hoj när föraren uppenbarligen konsumerat alkoholhaltiga drycker.

Det gör förstås inte saken mindre beklaglig. Men kan ju förklara dumheten.

//Mad

ja, Kanske i just det här fallet.

Varför då? Jag ledsagar en kille i rullstol som har ett gäng kompisar som blivit förlamade i olyckor. Frågar du mig är de rätt levnadsglada.

när jag krachade med hojen var min första tanke att jag va förlamad tills brandmannen frågade om jag hade ont någonstans. den känslan fick mig att uppskatta livet då jag hade ont i hela kroppen. jag säger inte att förlamade människor har dé dåligt eller önska de inte levde längre. har man kunnat gå/springa/köra hoj (drömmen) och massa annat aktivt i sitt liv så é jag ganska säker på att man blir é vrak en lång tid tills något händer som ger en hopp igen.
skriver jag luddigt så beror dé på att jag kom precis hem från jobbet och é lite trött men hoppas ni förstår

Obligatoriskt alkoslås på alla fordon som ovanstående nämner vore på sin plats snart. Tycker staten kan ta sig en funderare och få fram en lag om detta. Ingen borde ha något emot det. Ta fram några enkla snygga saker som inte förstör design och aerodynamik så sätter jag gladeligen på ett på min hoj. Kanske till och med kan gå så långt att man kan få bättre försäkringspremie?
Alkoloås till folket!

tyvärr fungerar det inte.
vad händer när alkiskent-jesus skall sätta sig i bilen ? attans den fungerar inte, men tja då kan man ju låta ungen blåsa... osv osv.

Jag vet inte alls hur det var i det här fallet, men många gånger rubriceras även olyckor med fyrhjulingar och (trimmade)mopeder som MC olycka av tidningarna.
(tänkte på raderna om att han upprepade gånger försökte få upp den på bakhjulet)

Kunde vi få tidningarna att sluta med det, samt att alltid poängtera att "fordonet var stulet" eller "föraren av fordonet var onykter" samt "föraren saknade körkort för fordonet" så kanske folk fattar att det inte är riktiga motorcyklister som klotar titt som tätt (även om det givetvis är så också).

Dessutom ska dom undantas från vägverkets/försäkringsbolagens olycksstatistik.
Vi behöver inte deras vansinnesdåd för att späda på motorcyklisternas dåliga rykte.

Last edited:
Jag har många ggr tänkt på att det är väldigt underligt att det sällan händer något i olycksfall med dom som är påverkade eller alkoholiserade, men vanliga "dödliga" drabbas alltid hårdare!
Tjejen var nog inte vid sina sinnes fulla bruk. Kan aldrig tro det.

Jag har många ggr tänkt på att det är väldigt underligt att det sällan händer något i olycksfall med dom som är påverkade eller alkoholiserade, men vanliga "dödliga" drabbas alltid hårdare!
Tjejen var nog inte vid sina sinnes fulla bruk. Kan aldrig tro det.

Jag tycker tvärtom att människor med alkoholproblem ofta dör tidigt och våldsamt.

Bra initiativ! Upprop, funkar det?

Hur svårt/skrymmande är det att få dit ett sånt, någon?

Beredd att betala en del, men minskade kostnader för vad skadorna fyllekörning orsakar borde väl kunna täcka upp ngt. Vill man på allvar visa ett ärligt, trovärdigt och förnuftigt uppsåt med nollvisionen måste detta vara rätt sak att ta tag i. Att i möjligaste mån eliminera risken att folk kör, som medvetet försatt sej i ett skick där man inte är lämplig att framföra fordon, skulle kunna bidra till att minska mitt välcementerade myndighetsförakt ngt.

Tycker straffsatserna är för låga. Kan inte finnas många fall där man inte beslutat sej för att hälla sprit i sej, medveten om man är benägen att sen köra. Skall man då fylleköra får man ju börja tippa i sej efter att man startat bilen/mc-n och alla kan väl inte vara så cyniska. Tom "eftersupning", som Garthon hade plötsligt kunnat innehålla en tendens av trovärdighet.....njae, kanske inte ändå.

För det första så e dom skrymmande. Sen har jag för mej att det inte räcker o blåsa i dom innan man startar utan att dom kräver upprepade utandningsprov under färd för att man inte ska kunna be någon som e nykter o blåsa så fordonet startas. Funkar nog inte så bra med hjälmen på sej.

Om tjejer hade slutat vara impade av idioter hade världen varit en mycket bättre plats.
Om idioterna inte var idioter hade det inte varit något att bli idiot-impad över.

Jag skulle aldrig kunna förlåta migsjälv om min passagerare skulle bli skadat för livet pga mig. Och då kör jag extra försiktigt och kräver minst ryggskydd utöver hjälmen. Jag köpte allt dubbelt för några veckor sen (utom stövlar och inte alla kommer att komma in i allt antar jag dock). Skulle det hända något så har jag i alla fall gjort mitt bästa att lindra skadan. Jag gled lite omkring med 30-40 km/timmen ifjol och det gjorde tillräckligt ont och skadade mitt knä en del (kommer dock att bli bra igen antar jag) och då hade jag all skydd man kan köpa sig. Skulle inte vilja göra samma sak med ens 60 km/timmen och absolut inte med en passagerare!

Tyvärr har jag redan i år sett en idiot-förare med passagerare, hoppas alla här "vet bättre".

För det första så e dom skrymmande. Sen har jag för mej att det inte räcker o blåsa i dom innan man startar utan att dom kräver upprepade utandningsprov under färd för att man inte ska kunna be någon som e nykter o blåsa så fordonet startas. Funkar nog inte så bra med hjälmen på sej.

Funkar ju bara bättre då, en blåtandsansluten utandningsmätare i hjälmen som gör slumpmässiga test på utandningsluften (den går inte att lura med friskluft, den känner av att det är utandningsluft)

Nej, jag vill inte ha mer påtvingad skit vare sig i bilen eller på hojen, däremot hatar jag rattfyllon!

Nej, jag vill inte ha mer påtvingad skit vare sig i bilen eller på hojen, däremot hatar jag rattfyllon!

Precis!

I min, och säkert många andras, värld så kör man inte onykter. Därför ska det inte ens behöva finnas alkolås. Tyvärr är ju verkligheten annorlunda :huvet

Angående olyckan så tycker jag synd om tjejen. 18 år! :gråta
Vi vet ju inte alla omständigheter som gjorde att hon åkte med, kan ju vara i princip vad som helst. Tragiskt i vilket fall som helst.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT