Otäck MC-stöld

Hej!!
Kom hem från förhandlingen för en stund sedan.
Man var jävligt skakig i början. Men det släppte när han började förhöras. Han hade inte alla koppar i skåpet om man säger så. Han sa emot sig själv flera gånger, mindes inte alla detaljer, etc. :kocko Han nekade till brott, men gick med på att betala reperationen av MC:n. :huvet Hans förklaring till varför han hade knackat på hos mig var att han var intresserad av motorcykeln, ville bara prata lite hoj med mig. Men han märkte att jag blev nervös av att han frågade om det var min hoj och trodde därför att jag snott den!! Då fick han för sig att leka polis och ta reda på vem den "riktiga" ägaren var. Enligt honom så hade jag bara tagit fram regbeviset och sprungit ut ur lägenheten. Och varför han hade kört iväg med hojen kunde han inte ge nåt svar på. :confused:
Dagen i fråga så hade killen 0.7 mílligram? amfetamin i kroppen. Även spår av rohypnol hade påträffats. Han hade även två veckor tidigare blivit tagen för narkotikabrott, då hade han 1.2 mg i blodet och en hög halt av rohypnol. :3freak
Hur domen blev får jag inte reda på förrän om 2 veckor. Det slutliga krävda skadeståndet hamnar på 43 kkr. Hoppas att det är pengar som jag får se något av.
Så nu är detta förhoppningsvis över. :tummenupp Dags att börja bygga iom hojen till streetfighter :yoparty
Återkommer när domen har fallit.
/Olle

Last edited:
NäFyfaaan,Skulle det ske hos oss,Skulle *Någon* få påhälsning i skrevet av våran hund*Pitbull* släpper inte i första taget *Hmmm* Ruskig historia,Ruskiga människor,

hmm.. låter inte så trevligt..

sedan ja blitt mordhotad å fått påhälsning hemma av en inte jättefrisk person hemma så ligger de alltid tårgas i bilen å bollträ å grejer ligger ganska lättåtkomligt hemma..

rättegångar e aldrig roliga, snurrar en del tankar i skallen

[Mr.Schufemtii] skrev:
Hej!!
Kom hem från förhandlingen för en stund sedan.

Du glömde väl inte att begära att skadeständet beläggs med ränta, chansen att den här killen ska betala direkt e ju inte stor.

Vid domen kan man säga till om att man ska ha ränta enligt någon §, ja känner inte exakt till va den heter.

Fick själv en smäll på näsan för ca 15 år sedan så att den pekade på kvart i sju. Tror att de dröjde fem år innan ja fick pengarna. ja satte indrivning på honom varje år till slut så fick han tillbaks på skatten och då fick ja slantarna de hade nästan fördubblats.

Färnbo skrev:
Vid domen kan man säga till om att man ska ha ränta enligt någon §, ja känner inte exakt till va den heter.

Fick själv en smäll på näsan för ca 15 år sedan så att den pekade på kvart i sju. Tror att de dröjde fem år innan ja fick pengarna. ja satte indrivning på honom varje år till slut så fick han tillbaks på skatten och då fick ja slantarna de hade nästan fördubblats.

enligt 6§ räntelagen.. dvs 8% plus riksbanlens referensränta som nu ligger på 2% men innan var på 3% (från 040101 - 0407)

mvh.. sven

Inte så stor chans att en sån :tomten får sådana pengar någonsin "på pappret" och att man får dom, surt..

Rs_man skrev:
enligt 6§ räntelagen.. dvs 8% plus riksbanlens referensränta som nu ligger på 2% men innan var på 3% (från 040101 - 0407)

mvh.. sven

Jag vet att det finns en sådan paragraf. Och det står med i skadeståndet att summan krävs "jämte 6§ räntelagen". Så det är redan fixat...
Men tack ändå
//Olle

Micke .S. skrev:
NäFyfaaan,Skulle det ske hos oss,Skulle *Någon* få påhälsning i skrevet av våran hund*Pitbull* släpper inte i första taget *Hmmm* Ruskig historia,Ruskiga människor,

Och vips så skulle vi ha en avlivad hund med i historien.

Olle agerade exakt som man ska! Mycket skickligt att hålla sig så kall i den situationen!!

Vilken "historia". Inte undra på att man blir mörkrädd... Hoppas verkligen för både din, och vår skull att detta var sista gången något sådant här hände. Keep on rocking :yoparty och vill du ha hjälp med streetfighterbygge under vintern så hojta till, det finns nog många här på forumet som är beredda att ge ett handtag (inklusive jag).

Mephiboseth skrev:
Vilken "historia". Inte undra på att man blir mörkrädd... Hoppas verkligen för både din, och vår skull att detta var sista gången något sådant här hände. Keep on rocking :yoparty och vill du ha hjälp med streetfighterbygge under vintern så hojta till, det finns nog många här på forumet som är beredda att ge ett handtag (inklusive jag).

Det lär nog bli en hel del frågor! och hjälp är alltid skönt att få :tummenupp :

Usch ! Fy s**an !!
Vilken historia !!
Råkar händelsevis själv ha erfarenhet av hot...
Det är - utan jämförelse - det jävligaste man kan va utsatt för !!!

Olle ("Mr.Schufemtii") >>
Hoppas Du känner stödet från alla här ! :)

( Parentes : Fanns "sveda och värk" med i skadeståndsanspråket ? Bör det absolut göra, anser jag ! )

Mvh .
´ G ´

Fyfan va läbbigt. Blir redigt förbannad när jag läser sånthär. Förstår att du inte vill peta på hojjen nu. Den har ju blivigt "nersmutsad" (ej ordagrant) Jävla sjuk människa. Läbbigt med aggresiva knarkare.

Edit: såg du har han tog emot din rallarswing? Fick du ont i handen efteråt?

[Mr.Schufemtii] skrev:
Jag vet att det finns en sådan paragraf. Och det står med i skadeståndet att summan krävs "jämte 6§ räntelagen". Så det är redan fixat...
Men tack ändå
//Olle

Du får ut dina pengar från brotts offer fonden. du ska inte behöva vänta på att han betalar dem.. :fyllisar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman