Oskulden tagen

tadingdingbaaap skrev:
Den 12 nästa månad går moppen över från garageförsäkring till hel, och slutet av samma vecka är den färdigmekad. Det är väl fan om det inte skall gå att köra då.

Japp, tolfte skall jag få min körd i bänken. Måste vara gott väder då hjuuuuu :3freak

Tog premiärturen idag! :) så sjukt härligt det var!! :banana Fösta gången på nya hojjen me! vill ha vår nu!!
:mad:

Premiären idag!! Lite kallt men inte så farligt. Blev bara en liten vända idag men till helgen ska det bli åka av :banana

Du menar solskenshojen. Jag åker gärna ut jämt. Fast bladen är ingen bra ishoj utan isdäck...

Mötte idag en hoj utanför piteå. Det såg ut att vara en vfr 800. Tempmätaren på bilen visade -1.
Själv dröjer de nog en och en halv månad innan man tar ur hojjen. :död

Holmgren skrev:
Jaha då blev det premiär turen idag ca 2,5mil, mer pallade inte fingrarna :D

Sommar var är du :huvet :huvet

//Björn :)
idag start hoj -köra fan nej . vill det ja men kallt som fan :gråta :gråta

tadingdingbaaap skrev:
:gnissla Dyra grejjer att köra i dyno. Har du erferenhet av färdiga profiler till powercommander?

Japp, det har jag. På min Sp1:a laddade jag ner en kurva från någon SP1 sida. Hojen gick som attan med den mappen. Men killen som köpte powercommandern efter mig påstog att den stog jäkligt konstigt enligt mappningen när den kördes i bänken :confused: . Men den gav bra även där, vet visserligen inte om han hade gjort alla hårdvaru delar på sin hoj som skulle göras.

Den bänkningen som jag skall göra på min båge är mer en koll först för att se om den går magert eller fett. Sedan ber på värdena så får jag ta ställning till om jag skall göra något för att rätta till det. En sådan typ av körning kostar ca 500kr.

bebbe skrev:
Japp, det har jag. På min Sp1:a laddade jag ner en kurva från någon SP1 sida. Hojen gick som attan med den mappen. Men killen som köpte powercommandern efter mig påstog att den stog jäkligt konstigt enligt mappningen när den kördes i bänken :confused: . Men den gav bra även där, vet visserligen inte om han hade gjort alla hårdvaru delar på sin hoj som skulle göras.

Den bänkningen som jag skall göra på min båge är mer en koll först för att se om den går magert eller fett. Sedan ber på värdena så får jag ta ställning till om jag skall göra något för att rätta till det. En sådan typ av körning kostar ca 500kr.

Kan ju vara värt att kombinera en sådan profil med en enkel bänkning i så fall. Tack för feedbacken.

Solen skiner och det töar. Kliar det i fingrarna eller vad!

nej

aaaaaaaaaaaa det ligger massor snöö här hemma
blää rent sagt.
robin och jag är sura.!

ge mej sol och sommar nuu, får dansa lite så att gudarna blir glada! :banana :7peta

fan :fyllisar

Va mesiga ni är! Jag la min första wheelie V2. Körde och handlade verktyg med hojen :) Gore-Tex ställ och skidhanskar :Tummenupp

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    126.3 KB · Visningar: 85
Last edited:
Hoj utanför Piteå

Rondellen skrev:
Mötte idag en hoj utanför piteå. Det såg ut att vara en vfr 800. Tempmätaren på bilen visade -1.

Hej Rondellen - De var nog jag som tappade den oskulden - men hojen var en RF900 på väg till besiktningen :) Blev väl ca 6 mil - E4 var OK, men det var betydligt mer spännande på vägen fram till E4 :död

Nåja - Bågen gick igenom, och kom hem oskadd och själv fick jag mig en kanontur! Men jag gör som Du - någon månad till är nog lämpligt att avvakta!

Ha de!

Solen skiner och sitter på jobb i en terminal i cph!
VILL HEM TILL CYKELN! :huvet

jag tog min andra tur i helgen... efter typ 2 mil tappa man känslen i fingrarna, någon som har ngt bra tips om hur man håller fingrarna vid liv????

Rondellen skrev:

1½ månad!? är det från vettet?;)

Hade jag inte haft hojen så långt bort på vinterförvaring hade jag iaf utan tvekan tagit en tur.:gnissla Många vägar är juh torra nu! :banana

över 5 grader varmt, solen steker på, vägarna är torra och lite grus här och var på småvägarna :P trodde det skulle bli första rundan idag. Men ack nej! Var ju tvungen att få ut den ur garaget så fick stå med en jävla ishacka för att få bort isvallen som lagt sig framför porten.
Men sen startar ju inte skiten heller :huvet

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back