Oskulden tagen

e ju fan vad alla från ä-holm ska ut idag då..
e inte alls avundsjuk! :huvet

Firefly skrev:
Du menar solskenshojen. Jag åker gärna ut jämt. Fast bladen är ingen bra ishoj utan isdäck...

tycker du ska utöka vagnparken med en motard åxå! :)
förstår att du inte vill åka blade så här års.

Kid Notorious skrev:
över 5 grader varmt, solen steker på, vägarna är torra och lite grus här och var på småvägarna :P trodde det skulle bli första rundan idag. Men ack nej! Var ju tvungen att få ut den ur garaget så fick stå med en jävla ishacka för att få bort isvallen som lagt sig framför porten.
Men sen startar ju inte skiten heller :huvet
Skönt.Trodde bara det min som inte ville starta. :Bugar

tyson skrev:
tycker du ska utöka vagnparken med en motard åxå! :)
förstår att du inte vill åka blade så här års.
Nja, jag funderar ju på att sälja bladen i förmån för nåt annat. Vi får se vad som kommer istället.

Så i dag var man Man med stort M då :banana Och med nyinköpt hojj också. 7 grader vid 15 tiden när jag började och 3 grader vid 17.20 när jag kom hem. Fan va jag frös om nävarna och fossarna. Och så skitig den blev :( Hoppas att det inte sitter för jävligt på rören.

Tog första vändan i Tors ( läs 23:e ) puttrade ut på asfalten, nuddade gashantaget och fick ställ direkt :brinnerup ( snö i hela däcket, plus att det va helt nytt )

Puttrade vidare och bröt mig igenom ett par rondeller för att sedan svänga ut på en raksträcka som var snustorr :yoparty

I med tvåan, vred rullen och drog ur hela tvåan :tummenupp sen var det slut på den rakan och det blev fullt med snö igen :död och ja var framme vid garaget där hojen skulle stå i väntan på sommaren så det blev hela 3km :hihi Fan va gött de va, längta längta :huvet

Jag körde första repan idag på allmän väg men fick lägga av efter ett tag
då fingrarna sa ifrån pga av kylan.

jofan igår var det riktigt gött väder ju var ute o driva 8mil, helt underbart! :tummenupp
faste sen kan man ju undra, börjar snöa o sånt skit tror nästan att tomten :tomten ska komma igen. förhoppningsvis kommer den lilla gulaskiten fram snart o smälter bort all snö..... :tungan

Min fortsättning på säsongen blev en 12mila runda idag!
Men FAAAN så kallt dom sista 3 milen.

roffe_s skrev:
Hej Rondellen - De var nog jag som tappade den oskulden - men hojen var en RF900 på väg till besiktningen :) Blev väl ca 6 mil - E4 var OK, men det var betydligt mer spännande på vägen fram till E4 :död

Nåja - Bågen gick igenom, och kom hem oskadd och själv fick jag mig en kanontur! Men jag gör som Du - någon månad till är nog lämpligt att avvakta!

Ha de!

okey, Jag var så chockad av att se en hoj här uppe vid den här årstiden. Men månaderna går fort nu, snart får man köra :D

Bra den gick igenom då, annars hade de varit en jäkligt onödig tur haha :D

Skall skicka mcn till verkstaden för lite genomcheck på Torsdag, så jag har baxat ut hojjen ur garaget och ställt det i ett annat garage för att vara redo för avfärd på Torsdag.

Så jag plugga in batteriet, kolla så alla lampor funkade. Sen så startade jag, vrom, vrom, vrom, vrom.... Gasade lite nätt, va fan köra en sväng ut till gamla e4:an sen tillbaks kan ju inte vara så farligt.. Så det gjorde jag, kallt som fan blev det, sen så ställde jag hojjen vid sidan av vägen SRANG in tog på mig hjälm, handskar och en gortex jacka..

Sen så körde jag ut lite nätt och sakta på e4:an, körde fram och tillbaks och kände på hojjen, sen så JÄÄÄÄÄVVVLLLLAAARRR två ggr.. Tillbaks in i garaget, försökte intala mig, det är inte dags ännu, det är inte dags.. Men fy fan vad det var kul =)

mm lättade på bettan i dag, debuten för i år, fan vad adrenalinet pumpade. hjärtat började till o med dunka när jag hämtade nycklen.

för att inte tal om när jag startade djuret! olala.
kände lite på det, det var ganska så kallt.

lättade lite på slangen kändes för bra, hoppas sommaren komer snart.
är fett sugen på´t!

aa nukommer man drömma fin fint i natt.
älskar att åka hoj.

KTM säger jag bara :yoparty
syns i sommar fy fan! :fyllisar :7peta

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back