oseriös bilaffär

Fakkverk skrev:
2644400 Meningslöst att diskutera formgivning med dig som bytt Ducatin mot en Kawasaki. Skiter i det.

:hihi Vi vet båda att SS-Duccarna (och här räknar jag in SS i.e. också!! :) ) är _mycket_ snyggare en min Kwak 96:a som ser ut som en spya i neon. Jag har Ducceklubbens klubbtidning med din avatarbild (du antar jag?) på framsidan (och baksidan har jag för mig). :tummenupp Mye snygg. Hade det bara vatt en 30-40 kusar till i spisen på'n så hade jag också köpt en sån. :nicka Och man ska aldrig säga aldrig, jag kanske köper mig en fin Ducce igen ngn gng i framtiden. När jag har eget garage och lärt mig serva desmokarusellen.

Men Ford Capri? Nej. :)

Mr EmCom skrev:
2644286 men jaja det räcker med "volvo är fula inlägg"

Nej, det räcker inte. Den där 740:n förtjänar att hånas i all evighet. :D Och det har inget med Volvo att göra, det finns massor med fina volvobilar, men det där är inte en av dem. :fakta

Zee skrev:
2644429 :hihi Vi vet båda att SS-Duccarna (och här räknar jag in SS i.e. också!! :) ) är _mycket_ snyggare en min Kwak 96:a som ser ut som en spya i neon. Jag har Ducceklubbens klubbtidning med din avatarbild (du antar jag?) på framsidan (och baksidan har jag för mig). :tummenupp Mye snygg. Hade det bara vatt en 30-40 kusar till i spisen på'n så hade jag också köpt en sån. :nicka Och man ska aldrig säga aldrig, jag kanske köper mig en fin Ducce igen ngn gng i framtiden. När jag har eget garage och lärt mig serva desmokarusellen.

Men Ford Capri? Nej. :)

Allrajjt, mitt hjärta smälter... Aj fakki´n lööv ju! :pannkyss
Du får tycka vad du vill om min gamla Capri (bara för att det är du)! :sissy

Last edited:
mm,, jag skulle lätt rekomendera en bmw av äldre slag. sköna o starka, hade en 82as 528 ett tag o den gick som faen o var hyffsat rolig..
annars 320 e ju 6 cylli o har väl ca 120 hk..
men de e inget mot 528ans 184 har jag för mig..
hittar du en billig 535 så har du 204 hk.
håller hyffsat bra oså.. v-lådan o toppar är väl de enda som bruka strula har jag för mig.. men de e ju bara o plana o fortsätta :yoparty
kul kul kul.

BMW E34 525 är totalt överlägset köp i dom prisklasserna. Hur man kan rekommendera en 18-åring som ska köpa vinterbil att köpa framhjulsdrivet begriper jag inte... :)

HannesH skrev:
2644434 ja, men det räcker att man går till hans garage..
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=169434&d=1162298870

förlåt mcom..men den är verkligen inte fin..:pannkyss
nej jag vet den är ortoligt osexig.. å effekten ska vi inte prata om, min galma dt 50 var fan vassare :lol

Rigge skrev:
2644511 BMW E34 525 är totalt överlägset köp i dom prisklasserna. Hur man kan rekommendera en 18-åring som ska köpa vinterbil att köpa framhjulsdrivet begriper jag inte... :)
precis, lite kul ska man väll få ha :hihi
tills man slänger ner skiten i ett dike :gnissla

vad säger ni om den här?
http://www.blocket.se/vi/10177277.htm?ca=8_s

vill bara säga att jag uppskattar eran hjälp grymt mycket!

Last edited:
Mr EmCom skrev:
2644608 nej jag vet den är ortoligt osexig.. å effekten ska vi inte prata om, min galma dt 50 var fan vassare :lol

precis, lite kul ska man väll få ha :hihi
tills man slänger ner skiten i ett dike :gnissla

vad säger ni om den här?
http://www.blocket.se/vi/10177277.htm?ca=8_s

vill bara säga att jag uppskattar eran hjälp grymt mycket!
utan att veta någonting om bilar, så kan jag säga att jag tror det är ett MYCKET bättre köp..

En fin Volvo 360 får du för några tusen, och de håller tills helvetet fryser över.

zilog skrev:
2644652 Nu vet inte jag vad en 18-åring får ge för den dära, men jag som är 26 får ge 13k hel/hel på TH.

Vem tar annat än trafik på en så billig bil? Finns ju 518, 520 också, men det är inte så roligt.

Edit: Kollade jag med 518kr/mån trafik :näsblod :näsblod Jag betalar lika mycket för halv för min 528 -96. Ytterst märkligt.

Last edited:
Mr EmCom skrev:

Bilen är reggad på en Klas Göran Svensson i Västerås. Mätarställning verkar vara korrekt. Senaste besiktning är en ej godkänd efterkontroll 061113.

Bilen är rostfri står det i annonsen, men från kontrollbesiktning 061031 finns noteringar om rostskador på både yttre(båda sidor) och inre(vänster) sidobalkar samt golvet på båda sidor. Men han kanske har svetsat satan sista månaden :hihi

ABS-indikering ur funktion(trasig lampa), låter lite märkligt efter som lampan funkade 061031 och då varnade för fel i ABS-systemet. Att byta en ev trasig lampa fixar du själv för några tior, men är det fel på ABS-systemet så kan det kosta ungefär vad du ska ge för den här bilen.

Div avgasvärden(fixat), avgasvärdena skiljer sig markant mellan besiktningarna och jag gissar att någon(som inte har en jävla aning om vad han håller på med) har skruvat på luft/bränsle.

Räcker det för att du ska släppa denna kärra och leta vidare? :)

Inget fel på Blocket men det finns en hel del dynga där. Ska du tex ha en fin 740 så leta också i lokaltidningarna i landet, gamla gubbar som säljer sina fina pärlor vet inte hur en dator funkar så dessa bilar finns sällan på Blocket.

Lycka till :)

zilog skrev:
2644672 Jo, det tror jag allt de är.
tvivlar...

nån som har en Omega 3000 24ventiler här?

var inne på dom oxå, men allt är ju svin dyrt till dom..

Kapten Blåskägg skrev:
2644674 Bilen är reggad på en Klas Göran Svensson i Västerås. Mätarställning verkar vara korrekt. Senaste besiktning är en ej godkänd efterkontroll 061113.

Bilen är rostfri står det i annonsen, men från kontrollbesiktning 061031 finns noteringar om rostskador på både yttre(båda sidor) och inre(vänster) sidobalkar samt golvet på båda sidor. Men han kanske har svetsat satan sista månaden :hihi

ABS-indikering ur funktion(trasig lampa), låter lite märkligt efter som lampan funkade 061031 och då varnade för fel i ABS-systemet. Att byta en ev trasig lampa fixar du själv för några tior, men är det fel på ABS-systemet så kan det kosta ungefär vad du ska ge för den här bilen.

Div avgasvärden(fixat), avgasvärdena skiljer sig markant mellan besiktningarna och jag gissar att någon(som inte har en jävla aning om vad han håller på med) har skruvat på luft/bränsle.

Räcker det för att du ska släppa denna kärra och leta vidare? :)

Inget fel på Blocket men det finns en hel del dynga där. Ska du tex ha en fin 740 så leta också i lokaltidningarna i landet, gamla gubbar som säljer sina fina pärlor vet inte hur en dator funkar så dessa bilar finns sällan på Blocket.

Lycka till :)
tack så mycket, finns det nån länk till den där sidan där du hittar all den infon? skulle var bra å ha! ;)

jo lokaltidningen tittar jag i :)

Last edited:
Rigge skrev:
2644688 Jodå... 460 är FWD om det är dom du tänker på-

460 är fwd
360 rwd.
Så är de.

Alltså vad söker du på när du hittar alla skabbiga bilar? Skank mobiles <20000:- eller vad? 200sxen var ju smällad med diverse fel. Försök hitta som folk säger nått som en gammal gubbe haft eller någon välservad bil i hyffsat fint skick. Dessa brukar ofta hänga ihop.

En corolla från tidigt 90 håller god kvalité, är rosten som tar dem. Dock inte rwd. Bakhjulsdrivet så 740 i finare skick men då är nog en bmw lite roligare val. E36 är sönderimporterade så en sådan kan du få till rätt kurs om du letar lite.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph