OS Silver - Emma Johansson

Jatsee

Jatsee
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
Honda CBR 600F
Fan va gött. Emma Johansson spurtade till sig ett OS-silver i cykel. Grymt imponerande.

Cykling är en märklig sport. För att vinna måste man göra så lite som möjligt i 99,999 % av loppet för att orka spurta de sista 100 meterna. I den stora klungan är det ju bara de som är längst fram som trampar. De andra sitter bara och rullar med och tar det lugnt, även i uppförsbackar.
Mitt förslag för att göra sporten lite mer intressant är att hänga på en släpkärra efter varje cyklist där det sitter en gubbe med ett svärd. Så fort det kommer någon som vill ligga nära bakom en annan för att slippa trampa så blir han ihjälhuggen.

Cykling är en märklig sport. För att vinna måste man göra så lite som möjligt i 99,999 % av loppet för att orka spurta de sista 100 meterna. I den stora klungan är det ju bara de som är längst fram som trampar. De andra sitter bara och rullar med och tar det lugnt, även i uppförsbackar.Mitt förslag för att göra sporten lite mer intressant är att hänga på en släpkärra efter varje cyklist där det sitter en gubbe med ett svärd. Så fort det kommer någon som vill ligga nära bakom en annan för att slippa trampa så blir han ihjälhuggen.

hmm ok...det låter ju jättelätt att cykla touren då? eller?:tummenupp

jag e grymt imponerad av Emma iallafall! Grattis!

Cykel är nog en simpel sport som ni säger. Sitt och fis i 11.9 mil och spruta sista kilometern, förmodligen är det så:tungan

dopa sig någon?:va finns väl snart ingen cyklist som inte dopat sig men verkar vara grönt i detta fall .......än så länge

Kan man inte bara cykla den sista kilometern? Det blir ju mer spännande då, inte en vettig person vill ju se vad som sker innan det. Precis som med Vasaloppet, släpp iväg 10 000 skidåkare och låt dem spurta en kilometer. Fan, då är det helt plötsligt publikvänligt och man slipper stå och frysa så jävla länge.

*/ ?>
Back