Ormskinn...

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
I samband med mc byte tänkte jag överge "Gore-Tex stället" för ett skinnställ...
Varit och provat flertalet helställ samt delbara skinnställ men inget avdera har passat hittills :huvet
Som gymtränande individ så blir det trångt runt axlar, armar, bröstkorg samt lår och vader :va
Handlare menar att det är så de är "sydda"
Någon annan som upplevt samma problem och kan rekommendera ett spec. märke/ modell!?!

Störst går inte alltid först... :mad:

Hulkomania skrev:
I samband med mc byte tänkte jag överge "Gore-Tex stället" för ett skinnställ...
Varit och provat flertalet helställ samt delbara skinnställ men inget avdera har passat hittills :huvet
Som gymtränande individ så blir det trångt runt axlar, armar, bröstkorg samt lår och vader :va
Handlare menar att det är så de är "sydda"
Någon annan som upplevt samma problem och kan rekommendera ett spec. märke/ modell!?!

Störst går inte alltid först... :mad:
Är man "gymtränande individ" o väger 75 kilo så finns det massor av ställ som passar. :tungan Men jag antar att du menar att du drar xl-xxl utan att vilja ha den medföljande tomtesäcken på magen.Jag hade tur o sprang på en handlare av en slump som lät mig blanda storlekar mellan jacka o byxa.Såna där som man drar ihop med dragkedja emellan.Inte lika flott som ett helställ,men klart mer skydd än jeans iaf.Dra in på ditt favvohak med några kanyler "kvarglömda" i skinkorna o gå runt o morra lite halvhögt om att "snart får jag ett psykbryt om jag inte får tag på ett ställ som passar",så ska du se att du får mixa hejvilt med storlekarna. :rofl

ktmjacke skrev:
Är man "gymtränande individ" o väger 75 kilo så finns det massor av ställ som passar. :tungan Men jag antar att du menar att du drar xl-xxl utan att vilja ha den medföljande tomtesäcken på magen.Jag hade tur o sprang på en handlare av en slump som lät mig blanda storlekar mellan jacka o byxa.Såna där som man drar ihop med dragkedja emellan.Inte lika flott som ett helställ,men klart mer skydd än jeans iaf.Dra in på ditt favvohak med några kanyler "kvarglömda" i skinkorna o gå runt o morra lite halvhögt om att "snart får jag ett psykbryt om jag inte får tag på ett ställ som passar",så ska du se att du får mixa hejvilt med storlekarna. :rofl

Ska man skratta lr gråta... tänk en sådan komment hade jag ju aldrig räknat med inte heller en sådan anknytning :lol

ha ha ha jag tog mig just upp från golvet där jag har legat o skrattat ett tag nu..

Är själv 186cm lång och väger runt 105kg. Köpte ett Spyke 4 Race i strl 58. Kollade på andra ställ i samma size men vissa gick inte ens att få upp över låren. Provade även Spyke i strl 56 men det var alldeles för tight. Kunde inte ens lyfta upp armarna förrän sömmarna var på väg att spricka.

Dock så fick jag be frugan sy in byxorna i midjan, tappade dem annars. Så det är svårt att få tag i ställ som sitter bra på hela kroppen om man har en någorlunda atletisk fysik. Tyvärr så är stället åt helsike för stort över magen, men får väl leva med det :gnissla

Men med facit i hand så hade jag kanske kunnat ha ett 56, eftersom ställen töjer sig efter ett tag. Tyvärr så kändes det som jag redan påpekat inte alls rätt när man provade det första gången.

Finns nog inget enkelt svar på vilket ställ som passar för dig. Alltid glappar det någonstans eller är för tight på ett annat ställe. Kanske kan du göra vissa modifieringar hos skräddaren om det skulle behövas? / Gixxer 1

ktmjacke skrev:
Dra in på ditt favvohak med några kanyler "kvarglömda" i skinkorna o gå runt o morra lite halvhögt om att "snart får jag ett psykbryt om jag inte får tag på ett ställ som passar",så ska du se att du får mixa hejvilt med storlekarna. :rofl
HAHAHAHAHA :rofl

Tänk på att skinnställ töjer sig, det ska sitta riktigt tajt när det är nytt. Passar det och känns skönt i affären är det för stort.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien