Orminge motard

fleshgear

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
stockholm
Hoj
xt660r budmoppe
Jättesmart att köra på trottoaren...skitbra faktiskt!

Just det stället i Hammarby sjöstad finns det mycket småbarnsfamiljer med barnvagnar, skitbra om han hade mött en mamma med vagn där.
Jävla idioter!!!!

tror du att killen är blind eller? tror inte han hade kört på trottoaren om det hade gått nån där och just den trottoaren han kör på är det fri sikt i typ 500 meter så sluta va en så tråkig moraltant och njut i stället
 

highpipe

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
stockholm så klart!
Hoj
En gul & halv snabb,en annan gul & med större hjul & en silver racer med topbox!
tror du att killen är blind eller? tror inte han hade kört på trottoaren om det hade gått nån där och just den trottoaren han kör på är det fri sikt i typ 500 meter så sluta va en så tråkig moraltant och njut i stället

Mycket moral tjafs! Vild gissning, d e 2 gamla mc-bud som leker lite... Så då borde trafik vanan va ganska god. Jag tycker att d rockar:yoparty :yoparty Hoj glädje på HÖG nivå!!
 

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Ort
Nacka
Hoj
NV 250 -55
jag kan se att det är en KTM men vad är det för modell?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Mycket moral tjafs! Vild gissning, d e 2 gamla mc-bud som leker lite... Så då borde trafik vanan va ganska god. Jag tycker att d rockar:yoparty :yoparty Hoj glädje på HÖG nivå!!

Ganska precis så. Skön rulle det där grabbar.
 

Metaladdict

Härskare
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Area 0651
Hoj
Honda CRF 450R -08
Jag måste bara fråga, efter stor förundran: hur fasiken lyckas man lägga lakrits i hastigheter åtminstone över 70? Är föraren i fråga lätt eller tokgrym? Eller har man pulver i hojen så det räcker åt tre vanliga? Eller kanske en kombination av allt?

Blir dock allt lite orolig av att det skuttas upp och ner på trottoarer, mot rödljus etc. Men man kan ju inte precis påstå att han inte verkar ha koll heller! Bra körning! Blir också sugen. :)
 

Nickipippi

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Ingenmansland
Hoj
Ktm 625 SMC -05a
Jag måste bara fråga, efter stor förundran: hur fasiken lyckas man lägga lakrits i hastigheter åtminstone över 70? Är föraren i fråga lätt eller tokgrym? Eller har man pulver i hojen så det räcker åt tre vanliga? Eller kanske en kombination av allt?

Blir dock allt lite orolig av att det skuttas upp och ner på trottoarer, mot rödljus etc. Men man kan ju inte precis påstå att han inte verkar ha koll heller! Bra körning! Blir också sugen. :)


Tokgrym, Norrlandsblod, grogg och Tku är svaret :yoparty :tungan
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jag måste bara fråga, efter stor förundran: hur fasiken lyckas man lägga lakrits i hastigheter åtminstone över 70? Är föraren i fråga lätt eller tokgrym? Eller har man pulver i hojen så det räcker åt tre vanliga? Eller kanske en kombination av allt?

Blir dock allt lite orolig av att det skuttas upp och ner på trottoarer, mot rödljus etc. Men man kan ju inte precis påstå att han inte verkar ha koll heller! Bra körning! Blir också sugen. :)

Hehe, ingen av dem är särskilt lätta killar nej... Mycket vikt fram, och det var inte mer trimmat än bytt pipa tror jag iaf.
Och ja, de har koll, 25-30 mil dagligen i stadstrafik som mcbud, under ett par års tid...
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Ja jävlar, den är ju så jävla skön den filmen!

Och man kan ju aldrig sluta förvånas över hur en del moraltanter envisas med att behöva skriva ut vad dom verkligen känner... Vafan, lämna tråden om ni tycker att det är förjävligt då!

Ni låter ju fan gamla kärringar som ska berätta om alla deras "dödliga" sjukdomar och krämpor. Typ skoskav och busstider.
 

Grrrooov

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
Perfekta filmen att låta gå om och om igen på en fest med hojåkare. Kanonrulle, mer sånt måste ju göras, jag funderar på att låna ett par kameror fyllda med material och klippa och klistra lite.

Och ja, de har koll, 25-30 mil dagligen i stadstrafik som mcbud, under ett par års tid...

Var jobbar man då och levererar vad? Om det går att tala om utan att avslöja personerna.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Var jobbar man då och levererar vad? Om det går att tala om utan att avslöja personerna.

Finns ju ett par olika bolag som har mcbud. Box, ASA, Jeff O John.. Oftast egan åkare och friåkare som kör under deras terminaler.
Oftast kör man runt i och utanför stockholm, levererar allt möjligt, papper, datordelar, reklampryttlar, kokta potatisar... Freddie(mcbudet här på forumet) körde ett par jeans från NK till tranås en gång...
Det mesta som ska fram snabbt och inte är för stort körs alltså ;)
 

Grrrooov

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
GSX-R 1000 -06
Finns ju ett par olika bolag som har mcbud. Box, ASA, Jeff O John.. Oftast egan åkare och friåkare som kör under deras terminaler.
Oftast kör man runt i och utanför stockholm, levererar allt möjligt, papper, datordelar, reklampryttlar, kokta potatisar... Freddie(mcbudet här på forumet) körde ett par jeans från NK till tranås en gång...
Det mesta som ska fram snabbt och inte är för stort körs alltså ;)

Fasen va ballt, vad kör dom på för maskiner då? Stor touring med packväskor eller valfri efter ändamål?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Fasen va ballt, vad kör dom på för maskiner då? Stor touring med packväskor eller valfri efter ändamål?

De flesta åkare som kör lite fler hojar kör med xt660. Jag körde för en av killarna i filmen, som bara hade en hoj igång då, då körde jag africa twin. Men det finns lite blandat, lättare offroadcyklar med specialbyggd låda byggde för ändamålet..
Finns en mcbudstråd ;)
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Ingen som har filmen i sin helhet? Har för mig att den var på ganska precis 200mb men jag har bränt ner den nånstans och lagt den på "ett bra ställe"... :näsblod
 

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 560smr -06
kul o se en sån här rulle. har vuxit upp i orminge men inte hade jag en aning om att de va någon som va så här grym på att hantera moppen :p

om förarna känner mig så kan ni ju slänga iväg ett pm..
som ordspråket lyder "alla känner apan, apan känner ingen"
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top