Ormen vill inte ha kvitto...

Jag tar alltid kvitto. Jag betalar nog med skatt och vill inte betala mera för att någon skor sig på samhället.
Ett enkelt sätt att komma ifrån svartpengar är att alltid betala med kort. Nästa är att alltid ta kvitto. Kan inte detta göras så köper jag mina varor någon annan stans. Hatar svartpengar.

Mcd har jag sett många ggr ta emot pengar utan att slå in i kassan. Inte på svea eller vasagatan men så fort du lämnat tullarna så är det ganska vanligt att man ser.

Betala med kort, se att de slagit in de i kassaapparaten och sen bara gå? Kontanter är för stenåldern.

:fakta

Betalar aldrig med kontakter. Var en fräck stöld här för ngra år sedan, en äldre kvinna hade storhandlat och betalat med kontanter. När hon kom till bilen så kom en kvinna/man fram och sa att det där är mina varor. Det visade sig att man hade tagit kvinnans kvitto, polis tillkallades men då "tjuven" hade kvittot så fick denne varorna.

Last edited:
Jag tar alltid kvitto. Jag betalar nog med skatt och vill inte betala mera för att någon skor sig på samhället.
Ett enkelt sätt att komma ifrån svartpengar är att alltid betala med kort. Nästa är att alltid ta kvitto. Kan inte detta göras så köper jag mina varor någon annan stans. Hatar svartpengar.

Mcd har jag sett många ggr ta emot pengar utan att slå in i kassan. Inte på svea eller vasagatan men så fort du lämnat tullarna så är det ganska vanligt att man ser.

Trist att inte kunna tjäna egna?

Jag gör tvärt om.

Tar alltid kvitto på "skumma" ställen. Dvs samtliga pizzerior, kiosker, skomakare osv.

Har inget med det att göra. Lever man i ett samhälle med funktioner så måste tyvärr alla betala.
Men om du vill se hur det blir om alla bara gör svartpengar kika på grekland.

Vi är mer eller mindre redan där. Skatterna måste vara skyhöga för att vårt urgröpta system ska gå ihop. När folk skattat bort halva lönen försöker de köpa svarta tjänster för att hälften av konsumtionen också går i skatt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT