Orkar man köra?

Äh,

eftersom du knappast kommer mer än 20mil innan du måste stanna och tanka så löser det sig automatisk!
Farten har en tendens att öka vartefter milen rullar undan, så akta dej för snuten!

Säg till när om du vill ha en reskompis :) Ska också upp dit till sommar från Skara - Umeå :)

Visst går det utan större problem men personligen åker jag mycket hellre bil om jag ska åka långt. Inte ens vid bra väder är komforten något vidare på en sportigare hoj och när det blir kallt och regnigt så suger det rätt hårt att toura tycker jag.
Jag kan tänka mig att semestra på hoj igen men inte med ett fast mål som ligger långt bort, bättre att ta småvägarna åt det hållet vädret verkar bäst för stunden och stanna för natten när man känner för det. Vissa dagar lägger man 60 mil andra bara 10.

Fast jag är kanske lite skadad av den här upplevelsen: http://www.sporthoj.com/forum/showt...ngtouring-eller-quot-Ash-cloud-Tour-2010-quot

Kramp i gashanden fixas med detta hjälpmedel. Fungerar väldigt bra.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-och-handtag/Gashjalp-MC-82170/ 50kr

Vill man lägga lite mer pengar finns det "farthållare" som skruvas på istället för styränden.
Då kan man släppa handen helt och vila armen mot tanken eller benet ibland vilket kan vara skönt.

Själv körde jag Jönköping-Hamburg på en dag i somras. 67 mil blev det men då hade man ju en härlig paus på färjan.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back