Originalmunstycke xr125 och Sportluft?

axello

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
Honda XR125L
tjena. far o jag hade tänkt öppna upp xr:en lite granna, i form av en egentillverkad, öppnare dämpare och ett öppet luftfilter, då till min fråga.

hur pass går det att få på ett K&N-filter på fuggen, det är ju jeffligt tajt med ram o sidokåpa o sånt, kanske går med ett vinklat?

Sedan, nu när jag ändå är igång, någon som vet vad originalmunstycket är på en XR? borde la va runt 90?

MvH/Axel

axello skrev:
2695298 tjena. far o jag hade tänkt öppna upp xr:en lite granna, i form av en egentillverkad, öppnare dämpare och ett öppet luftfilter, då till min fråga.

hur pass går det att få på ett K&N-filter på fuggen, det är ju jeffligt tajt med ram o sidokåpa o sånt, kanske går med ett vinklat?

Sedan, nu när jag ändå är igång, någon som vet vad originalmunstycket är på en XR? borde la va runt 90?

MvH/Axel

använd flexitube lr va de heter o dra så du får filtret där du vill ha de .. ring din honda fösäljare o fråga om munstycken ,, omöjligt för oss o kunna alla sånna på alla hojar :jäs

*MACKE* skrev:
2695516ring din honda fösäljare o fråga om munstycken ,, omöjligt för oss o kunna alla sånna på alla hojar :jäs

Jo, men shush eller någon annan med XR kanske kan svara:huvet

jag gjorde samma sak som du planerar att göra och jag gick från 100 till 125 i huvudmunstycke!

Det blir iofs fina avgassmällar med orginal munstycket :tuttar

kk, du har en mz va? gick den nå bättre då?:)
Japp
Svårt att säga, men det låter som om den går bättre :tungan Men på pappret ska iaf endast sliponet ge 0,6hk. så det är väl en 5% effekthöjning kanske. Ingen superskillnad på 15 hk :P

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...