Originalmunstycke xr125 och Sportluft?

axello

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
Honda XR125L
tjena. far o jag hade tänkt öppna upp xr:en lite granna, i form av en egentillverkad, öppnare dämpare och ett öppet luftfilter, då till min fråga.

hur pass går det att få på ett K&N-filter på fuggen, det är ju jeffligt tajt med ram o sidokåpa o sånt, kanske går med ett vinklat?

Sedan, nu när jag ändå är igång, någon som vet vad originalmunstycket är på en XR? borde la va runt 90?

MvH/Axel

axello skrev:
2695298 tjena. far o jag hade tänkt öppna upp xr:en lite granna, i form av en egentillverkad, öppnare dämpare och ett öppet luftfilter, då till min fråga.

hur pass går det att få på ett K&N-filter på fuggen, det är ju jeffligt tajt med ram o sidokåpa o sånt, kanske går med ett vinklat?

Sedan, nu när jag ändå är igång, någon som vet vad originalmunstycket är på en XR? borde la va runt 90?

MvH/Axel

använd flexitube lr va de heter o dra så du får filtret där du vill ha de .. ring din honda fösäljare o fråga om munstycken ,, omöjligt för oss o kunna alla sånna på alla hojar :jäs

*MACKE* skrev:
2695516ring din honda fösäljare o fråga om munstycken ,, omöjligt för oss o kunna alla sånna på alla hojar :jäs

Jo, men shush eller någon annan med XR kanske kan svara:huvet

jag gjorde samma sak som du planerar att göra och jag gick från 100 till 125 i huvudmunstycke!

Det blir iofs fina avgassmällar med orginal munstycket :tuttar

kk, du har en mz va? gick den nå bättre då?:)
Japp
Svårt att säga, men det låter som om den går bättre :tungan Men på pappret ska iaf endast sliponet ge 0,6hk. så det är väl en 5% effekthöjning kanske. Ingen superskillnad på 15 hk :P

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...