Originalbestyckning gsxr 1100 -86

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Någon som vet vilka munstycken som sitter original på en gammelgixxer från -86?

Från Haynesboken om fuggarna:

Type: BST34SS
Main jets:130
Main air jet: 0.6 mm
Jet needle
US: 5D29
UK: 4D13-3
Needle jet
US: P-2
UK: O-9
Pilot jet
US: 32.5
UK: 42.5
Pilot air jet
US: 135
UK: 150
Pilot screw setting
US: Preset
UK: Preset (2 turns back)
Starter jet: 42.5
Float height: 14.6 +/-1 mm (0.57 +/-0.04 inch)

Hoppas det kan hjälpa! Såg att du sökte lite info om nålarna också i 1100R-tråden, så jag skrev alltihop.

Tack mannen :tummenupp Och förresten, tack för bakstänkan..det var en jävla massa skruvar att ta loss (85% var fastoxiderade eller runddragna :hihi) men nu är den på plats.

En fråga bara: på själv bakramen/staget sitter det en metallflärp med två hål som ska sitta i samma höjd som hålen i stänkan för att regplåten ska sitta fast. Men mellan flärpen och plasten ska det sitta en 10 cm bricka för att liksom låsa fast regplåten (såg det på en annan gammalgixxer). Du råkar inte ha den brickan någonstans eftersom allt annat var komplett?

fazerfun skrev:
2380343 Tack mannen :tummenupp Och förresten, tack för bakstänkan..det var en jävla massa skruvar att ta loss (85% var fastoxiderade eller runddragna :hihi) men nu är den på plats.

En fråga bara: på själv bakramen/staget sitter det en metallflärp med två hål som ska sitta i samma höjd som hålen i stänkan för att regplåten ska sitta fast. Men mellan flärpen och plasten ska det sitta en 10 cm bricka för att liksom låsa fast regplåten (såg det på en annan gammalgixxer). Du råkar inte ha den brickan någonstans eftersom allt annat var komplett?
Varsågod :) Hoppas stänkan passade fint, men det borde den ha gjort.

Hmmm, ang brickan så är jag inte säker på att jag hänger med riktigt... jag vet nog inte vilken bricka du menar. Har du någon bild på hur den ska se ut? Då kan jag kanske komma ihåg om jag sett en sådan någonstans i garaget :va men jag kan inte minnas att jag sett någon. Iofs är mitt minne inte så bra, men ändå :) Jag har ingen manual tillgänglig här på jobbet och jag vet inte om jag kommer åt min manual idag... Hmmm, lurigt detta.

lahi skrev:
2380735 Varsågod :) Hoppas stänkan passade fint, men det borde den ha gjort.

Hmmm, ang brickan så är jag inte säker på att jag hänger med riktigt... jag vet nog inte vilken bricka du menar. Har du någon bild på hur den ska se ut? Då kan jag kanske komma ihåg om jag sett en sådan någonstans i garaget :va men jag kan inte minnas att jag sett någon. Iofs är mitt minne inte så bra, men ändå :) Jag har ingen manual tillgänglig här på jobbet och jag vet inte om jag kommer åt min manual idag... Hmmm, lurigt detta.

Alltså, det är inget major problem, bara kollade.

Här är en bild från bikebandit, det är brickan längst ned, nr 32, kallas "Plate RR" license. Känner du igen den?

Bifogat

• SU0124_030.gif
    SU0124_030.gif
    21.6 KB · Visningar: 53
fazerfun skrev:
2383275 Alltså, det är inget major problem, bara kollade.

Här är en bild från bikebandit, det är brickan längst ned, nr 32, kallas "Plate RR" license. Känner du igen den?
Hmmm, den där känner jag igen, och jag tänkte kolla i garaget idag när jag var där men det glömde jag så klart. Ska försöka komma ihåg det nästa gång! :tummenupp Jag har ett svagt minne av att någon klåpare hade svetsat fast en plåtbit i röret som går runt bakdelen, och den där plåtbiten kan ju ha varit den brickan du söker, men jag vet inte. Jag skriver här när jag kollat!

lahi skrev:
2388245 Hmmm, den där känner jag igen, och jag tänkte kolla i garaget idag när jag var där men det glömde jag så klart. Ska försöka komma ihåg det nästa gång! :tummenupp Jag har ett svagt minne av att någon klåpare hade svetsat fast en plåtbit i röret som går runt bakdelen, och den där plåtbiten kan ju ha varit den brickan du söker, men jag vet inte. Jag skriver här när jag kollat!

kanon, tack för det.:tummenupp :tummenupp

fazerfun skrev:
2392897 kanon, tack för det.:tummenupp :tummenupp
Nu har jag letat en stund och jag hittar tyvärr inte någon plåtbit... Jag letade även rätt på den där bågen där någon svetsat, men svetsen hade spruckit så där var ingen bricka heller :rolleyes: Så jag kunde inte se om det var den delen du söker som suttit där, men hade det varit det så hade den iofs inte varit i så värst bra skick... Inte nog med att den där klåparen som svetsat inte fattar att han inte ska göra så, han kan ju inte ens svetsa ordentligt... Jag letade igenom alla lådor jag har (tror jag) men utan resultat. Skulle delen mot förmodan dyka upp någongång så säger jag till!

lahi skrev:
2396777 Skulle delen mot förmodan dyka upp någongång så säger jag till!

no worries...tack för att du kollade. :tummenupp Jag ska ha lite smågrejor ändå och beställer en sån där plåt i samma veva.

fazerfun skrev:
2399258 no worries...tack för att du kollade. :tummenupp Jag ska ha lite smågrejor ändå och beställer en sån där plåt i samma veva.
:tummenupp Mc-shopen borde väl ha, tycker jag.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg