Original avgas på Bike-events! SKANDAL!

Re: Re: Re: Re: Re: Original avgas på Bike-events! SKANDAL!

Maranello skrev:
Inte det minsta! Jag störde mig på att jag slösat bort lite tid i garaget istället för att ta en pilsner med polarna ;-)

oPS, DET är allvarligt!!! :)

Det kommer säkert bli bättre ordning i framtiden med men jag tror allt att det kommer luta mot org.blås på alla hojar på alla banor.

Jag förstår allt din frustration, det är inte det att jag är precis så trög som jag verkar...

Re: Re: Ack!

Chrille skrev:
Antingen så är din hoj inte mappad för ditt rykrör och då är potatisen inbillning för att det inte vrålar lika mycket ELLER så är den mappad och då behöver du ta reda på hur och se om det kanske bara går att plugga ur.

Programmera tändkurvan förresten, är det verkligen ett vanligt ingrepp?

på de nya trajjorna är det ett ganska enkelt ingrepp...

Re: Re: Re: Re: Re: Original avgas på Bike-events! SKANDAL!

Maranello skrev:
Inte det minsta! Jag störde mig på att jag slösat bort lite tid i garaget istället för att ta en pilsner med polarna ;-)
Hehe, well said.
Jag brukar alltid ha en/flera folkis till hands när mekning utförs. Det går att kombinera jättefint :fakta

Tycker det är lite synd med alla bullerbegränsningar men vissa grejjer är bara för svåra att ändra på (läs: olika miljörlagar) alltså får man anpassa sig. Inte svårare än så...

Att det skulle kosta en massa effekt och bli tråkigt är ju bara BS. Kolla senaste slipontestet Bike gjorde. Skillde väl inte mer än max 6hk på gixxer'n. Känns som att de allra flesta här kan kapa mer på sina varvtider på andra sätt än att ha 158 istället för 152 hk på hjulet :fakta

Jalle skrev:
Båjkotta alla bandagar å gå med i min råkka-fete-dragracing-burna--fri-db-club.............NU!!! :fakta

Även dragracing har bullergränser. Kör man under 10 sekunder på 402 är det 125 dB (grupp F2) som gäller och betydligt tystare för de långsammare i gruppen F3, 110 dB. För grupp F1 finns inga bullergränser, dvs för Top Fuel, Funny Bike etc (dock krävs det en ekonomi i de höga 6-siffriga beloppen för att kunna köra bra i just de klasserna).

Jalle skrev:
A men sånna vanliga bandagar suger ju fet elefantpung ju.

Asså, Bike Events å sånna bara sabbar, hur kul är det att åka me originalblås. :fakta
Å den där #11 har ju dispens, hans fetesystem dånar ju typ 145 db, typ.

Min fete-retta tappar typ 4 häst med originalburken å ser ju helt mesig ut ju, polarna bara skrattar.

De var därför jag började tävla, då kan man ha fete-blåset å helsystem som dånar fräkkt satan.

102 db råkkar fett. :rock

Fast det börjar bli gnäll även där, sist stod jag å tokgasa i depån kl 23 när jag gjorde en sån j*vvla brutal burn (tror f*n jag brände ett helt däck!!! :rock ). Då kom de å skrek nåt om depåtystnad. Jäla kärringar.

Nä, nu ska det börjas med dragracing, där kan man burna och ha sånt fräkkt 3" fritt blås som dånar typ som ett viggen, typ.

Båjkotta alla bandagar å gå med i min råkka-fete-dragracing-burna--fri-db-club.............NU!!! :fakta

AAAHHHHHH!!! JALLE, fan du är kul du! :D :D :tummenupp
Först fiskgratängen o nu detta!!!! Skönt att nån kan förgylla ens dag på jobbet!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Ni andra som gnäller på Bike-Events för att dom följer bestämmelser. Väx upp! Eller sluta kör bana helt enkelt. Även om det är posers som ni som behöver bantiden... :whip

Är det lika hårda regler på crossbanor numera?

#11 skrev:
Crossar låter inget för dom går så långsamt, och så har dom små motorer :fakta

Eller så kan det bero på att cross är en sport med tusentals aktiva och även stor ungdomsverksamhet.

Tex så har vår klubb över 800 medlemmar och är tre i rr-sektionen.

När någon jäklas om crossbanan så ringer klubbstyrelsen till "sina" kommunalråd och om inte det räcker till "sina" advokater

Tror jag... :rolleyes:

andersbrink skrev:
Även dragracing har bullergränser. Kör man under 10 sekunder på 402 är det 125 dB (grupp F2) som gäller och betydligt tystare för de långsammare i gruppen F3, 110 dB. För grupp F1 finns inga bullergränser, dvs för Top Fuel, Funny Bike etc (dock krävs det en ekonomi i de höga 6-siffriga beloppen för att kunna köra bra i just de klasserna).

Jamen då är det lugnt - här finns det stålar - F1 får det bli.

Å om man är försiktig på gasen räcker säkert däcken hur länge som helst, bättre än RR.

:öl

Hos mig flyger det en massa viggen dagarna i ända strax ovanför taket, där kan man snacka om buller.

Jag har altid med mig orginal burken som är ombyggd för att passa på Akra ststemet...
Funkar bra och man förlorar inte sååå jäkla mycket.

Men visst fan är det sjukt att man inte får låta på en motorbana!

Det är ju bara för att motarbeta motorsport.
Sånt får man ju inte hålla på med i Sverige!
Sverige som en gång i tiden var en stor motorsports nation...

Men det går faktiskt fortare med orginal burk och tejp över hastighets mätarn...
Testat...Funkar för mig!!!

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back