Original avgas på Bike-events! SKANDAL!

Re: Mmm vad säger man!

Jensa skrev:
Skandal är vad det är! :mad:
Man får ju fan skämmas när man åker med original burken! :rodnar

...och det räcker med att byta burken menar du?

masse skrev:
Hur kan banägarna kräva original avgassystem? (Enligt bike-event) Är dom inte medvetna om att dom äger en racerbana? Har dom sommarstugan ett tiotal meter från banan? Kan inte vara många procent som kör original på gatan heller, å det verkar bara sjukt att behöva bygga om hojen till orig. utförande för att köra på en bana som det körs stcc och 600 trofy på för jämnan.

Bakläxa bike-event!

Ja ler :D när jag läser detta, och (en del) andra inlägg nedan.
Vissa har en verklighetsuppfattning som för mig är helt främmande.

#11 (instr. Bike- Event) :tummenupp

PS. det bullrade alldeles förträffligt på Bike-Events körning i går på Karlskoga :fakta

A men sånna vanliga bandagar suger ju fet elefantpung ju.

Asså, Bike Events å sånna bara sabbar, hur kul är det att åka me originalblås. :fakta
Å den där #11 har ju dispens, hans fetesystem dånar ju typ 145 db, typ.

Min fete-retta tappar typ 4 häst med originalburken å ser ju helt mesig ut ju, polarna bara skrattar.

De var därför jag började tävla, då kan man ha fete-blåset å helsystem som dånar fräkkt satan.

102 db råkkar fett. :rock

Fast det börjar bli gnäll även där, sist stod jag å tokgasa i depån kl 23 när jag gjorde en sån j*vvla brutal burn (tror f*n jag brände ett helt däck!!! :rock ). Då kom de å skrek nåt om depåtystnad. Jäla kärringar.

Nä, nu ska det börjas med dragracing, där kan man burna och ha sånt fräkkt 3" fritt blås som dånar typ som ett viggen, typ.

Båjkotta alla bandagar å gå med i min råkka-fete-dragracing-burna--fri-db-club.............NU!!! :fakta

masse skrev:
Hur kan banägarna kräva original avgassystem? (Enligt bike-event) Är dom inte medvetna om att dom äger en racerbana? Har dom sommarstugan ett tiotal meter från banan? Kan inte vara många procent som kör original på gatan heller, å det verkar bara sjukt att behöva bygga om hojen till orig. utförande för att köra på en bana som det körs stcc och 600 trofy på för jämnan.

Bakläxa bike-event!

Så funkar det...

Komunen i varje län blir tilldelade ett visst antal bullerfria dagar. Detta gäller alla banägare i Sverige.
Dessa dagar går nästan direkt till: STCC, 600 trofy, FIA GT serien mm. Detta är inget som varken banägaren el Bike-events kan påverka det bara ÄR så.

Detta är en miljölag som MÅSTE följas.

Skulle ljud nivån under en dag överstiga 95 db, får banägaren böta... vi pratar 6 siffriga belopp...

Ska Bike-events hyra banan en bullerfri dag så kostar det (beroende på vilken bana) ca: 3ggr så mkt...

Därför MÅSTE ljudnivån hållas nere, det enda säkra sättet är att köra med orginal avgas.

Tyvärr har det kommit kunder till våra bandagar utan att ha läst riktigt på hemsidan. har dom med sig org. avgas, så kan man byta på plats. Annars så får man åka hem utan att ha kört på banan =(

Med vänlig hälsning

Nickl@s
instruktör Bike-events. :hej

Jalle skrev:

Asså, Bike Events å sånna bara sabbar, hur kul är det att åka me originalblås. :fakta

Min fete-retta tappar typ 4 häst med originalburken å ser ju helt mesig ut ju, polarna bara skrattar.

De var därför jag började tävla, då kan man ha fete-blåset å helsystem som dånar fräkkt satan.

Fast det börjar bli gnäll även där, sist stod jag å tokgasa i depån kl 23 när jag gjorde en sån j*vvla brutal burn (tror f*n jag brände ett helt däck!!! :rock ). Då kom de å skrek nåt om depåtystnad. Jäla kärringar.

Nä, nu ska det börjas med dragracing, där kan man burna och ha sånt fräkkt 3" fritt blås som dånar typ som ett viggen, typ.

Båjkotta alla bandagar å gå med i min råkka-fete-dragracing-burna--fri-db-club.............NU!!! :fakta

Fan du är kungen ju! inge jävlla meseri! Jag vill vara med i din klubb nu typ bah!! :rock :rock :rolleyes:

Orginal kväver!

Mattias skrev:
Att bullra som fan är väl inte till nån nytta? Måste man ha originalrör för att få köra på bana så är det väl bara att skruva på det? Vill man posörbullra kan man åka sakta i sta'n. Där kan man spegla sig i skyltfönstren också.

Det handlar inte om att bullra utan att öppna upp motorn så den får andas fritt, gäller speciellt på twinnar där orginalet tar bort massor av vrid och effekt.

Enda banan där jag vart med om mätning på är Anderstorp och där gick hojen precis igenom med orginal och då hadde den gått typ 40 mil å systemet var nästan oanvänt!

Om dina konkurrenter också kör med orginal så kvittar det ju att hojen går sämre. Plus att Ducati kanske också måste lära sig att bygga bättre dämpare. Japsarnas org-prylar stjäl ju inte speciellt mycket längre....

Jalle skrev:

Präxis min mening åxå, Bike Event är inget annat än förtäckta gratis träningar för Camillo, Xeno, Ola #11 och dom andra fuskisarna, näe fram för raka rör och när Tjocke Chrille & co gnäller om buller så ba skiter vi i dom, våga vägra bankörning nu, det är dessutom fränare att köra utan hjälm i Häckeberga/Tungelsta för då ser alla vem som bullrar och dönar :fakta

/107 Deciliter Bell i afgas ruret :rock

Micke_Lindstrom skrev:
Nån som vet om dom har ljudkrav på gälleråsen här i Karlskoga?

Gelleråsen brukar ha rätt sjyssta regler men det ska du fråga dom om. Det är absolut inte lika hårt som Mantorp/Anderstorp men låter det för mycket så plockar de bort dig....

GSXR1100R skrev:
Präxis min mening åxå, Bike Event är inget annat än förtäckta gratis träningar för Camillo, Xeno, Ola #11 och dom andra fuskisarna, näe fram för raka rör och när Tjocke Chrille & co gnäller om buller så ba skiter vi i dom, våga vägra bankörning nu, det är dessutom fränare att köra utan hjälm i Häckeberga/Tungelsta för då ser alla vem som bullrar och dönar :fakta

/107 Deciliter Bell i afgas ruret :rock

Coolt fan, ja e me fan, den där Chrille va rätt cool i början men nu har han blivit så jäla tradig å seriös, ska ta folk av banan om de dånar lite. Vadå dånar lite, hallå, va fan - utan dån inge pulver som farsan brukar säga.

Fråga den där Chrille om han vill ha en Challenger med Nissan dämpare. Åhhhh, han fattar ju inget ju. Bli så jäla trött bah.

Jalle skrev:
Coolt fan, ja e me fan, den där Chrille va rätt cool i början men nu har han blivit så jäla tradig å seriös, ska ta folk av banan om de dånar lite. Vadå dånar lite, hallå, va fan - utan dån inge pulver som farsan brukar säga.

Fråga den där Chrille om han vill ha en Challenger med Nissan dämpare. Åhhhh, han fattar ju inget ju. Bli så jäla trött bah.

Hajar du vem fan du snackar med din j-a bonläpp?! Du ska inte komma här med din raggarsvarta, smygtrimmade moppe o tro at du fattar grejen asså.

Enda orsaken till att du vill bröta är att då låter det som du kör fort och det kan du fan behöva så länge du kör som en kärring....

Chrille skrev:
Hajar du vem fan du snackar med din j-a bonläpp?! Du ska inte komma här med din raggarsvarta, smygtrimmade moppe o tro at du fattar grejen asså.

Enda orsaken till att du vill bröta är att då låter det som du kör fort och det kan du fan behöva så länge du kör som en kärring....
J-a moralkärring, våra hojars ljud dränks ändå av ditt depåsvammel famåtkvällningen, redan efter 2 folkisar så börjar tjôtandet, Ja e änna snabbast bôrje, tyyyst i tälten Killer sukan sclör allt, Håll käften vi vill sova Ja e schnabb, Smock...

Uppsnappat någonstans på nätet:

Vet du varför customhojjar låter så mycket?
För att man ska veta när de accelererar :D

sepahewe skrev:
Uppsnappat någonstans på nätet:

Vet du varför customhojjar låter så mycket?
För att man ska veta när de accelererar :D
Jag måste vara trött, kan inte sluta skratta...
supergrin.gif

/A

Re: Re: Original avgas på Bike-events! SKANDAL!

Nickl@s skrev:
Tyvärr har det kommit kunder till våra bandagar utan att ha läst riktigt på hemsidan. har dom med sig org. avgas, så kan man byta på plats. Annars så får man åka hem utan att ha kört på banan =(
Med vänlig hälsning
Nickl@s
instruktör Bike-events. :hej

Det stämmer väl inte riktigt....? Inför gårdagens körning på Gelleråsen skickade jag på originalburkarna, men när man rullar in i depån så ser man att 75% av hojarna har allt annat än original. Borde inte Bike-Events regler vara till för att följas?

Re: Re: Re: Original avgas på Bike-events! SKANDAL!

Maranello skrev:
Det stämmer väl inte riktigt....? Inför gårdagens körning på Gelleråsen skickade jag på originalburkarna, men när man rullar in i depån så ser man att 75% av hojarna har allt annat än original. Borde inte Bike-Events regler vara till för att följas?

Och det vore bättre med det omvända? Att du trodde att det var ok med dånburkar och fick åka hem utan att köra? På en eller två banor i Sverige är nivån lite högre än på de övriga, men hur ska BE kunna förklara varje enskilt fall för korkade knuttar?

Jag vet inte hur många gånger som jag set föbannade knuttar stå och skälla på funkisar för att knuttejäveln inte behagat läsa reglerna.

Störde det dig at du lät mindre?!

Re: Re: Re: Re: Original avgas på Bike-events! SKANDAL!

Chrille skrev:
Störde det dig at du lät mindre?!
Inte det minsta! Jag störde mig på att jag slösat bort lite tid i garaget istället för att ta en pilsner med polarna ;-)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back