orginal

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
vad varvar en aprilia rs orginal?
behöver veta så ja vet om den är det lr inte, orkar itne kolla alla strypningarna, och sen är verktygen i stugan (pappa ska hämta dom i veckan).
 
DaWoos skrev:
vad varvar en aprilia rs orginal?
behöver veta så ja vet om den är det lr inte, orkar itne kolla alla strypningarna, och sen är verktygen i stugan (pappa ska hämta dom i veckan).

Hmm den borde komma in på det röda, dvs 12-12,500. Men varvar den upp till 11 och lite efter är allt ok.
 
Drar den inte vid 8000 rpm så är iaf avgasporten inte inkopplad :)

Sen ska väl CDI boxen sabba några varv, tror d va mellan 5000-6000 rpm lr nåt.

BTW allt står i FAQen.
 
stoooffe skrev:
Drar den inte vid 8000 rpm så är iaf avgasporten inte inkopplad :)

Sen ska väl CDI boxen sabba några varv, tror d va mellan 5000-6000 rpm lr nåt.

BTW allt står i FAQen.


okej men det gör den, lr vid 7000 drar den :D
 
stoooffe skrev:
Drar den inte vid 8000 rpm så är iaf avgasporten inte inkopplad :)

Sen ska väl CDI boxen sabba några varv, tror d va mellan 5000-6000 rpm lr nåt.

BTW allt står i FAQen.

8500 rpm öppnar den och det borde väll vara du det drar i väg också :tummenupp

12500 rpm orginal låter ju lite högt men 11000 - 11500 är nog mer rimligt men visst vill man dra till 12500 så ligga i nerförsbacke å sitta å vänta på att den ska skära så varsegod :tummenupp
 
RS "Alex" skrev:
8500 rpm öppnar den och det borde väll vara du det drar i väg också :tummenupp

12500 rpm orginal låter ju lite högt men 11000 - 11500 är nog mer rimligt men visst vill man dra till 12500 så ligga i nerförsbacke å sitta å vänta på att den ska skära så varsegod :tummenupp


Max effekten orginal ska väl ligga vid 11 000rpm. Så för maximalt drag så ska man väl dra lite längre. Max "vrid" är väl vid 8 tror jag....


Annars är det väl bara testa och maxa så ser du ju hur snabbt den går :)
 
AndersJohansson skrev:
Max effekten orginal ska väl ligga vid 11 000rpm. Så för maximalt drag så ska man väl dra lite längre. Max "vrid" är väl vid 8 tror jag....


Annars är det väl bara testa och maxa så ser du ju hur snabbt den går :)

maxeffekten ligger vid 10000 om jag inte minns galet till och med strax innan
 
AndersJohansson skrev:
Nej men det där kan inte stämma, ska det inte vara 24NM?

va fan det måste väll vara 24.. 2,4 är ju ingenting försökte kolla i min norska/tyska manual men det gick inte
 
lasse kongo skrev:
va fan det måste väll vara 24.. 2,4 är ju ingenting försökte kolla i min norska/tyska manual men det gick inte


24 ska det vara. Det är vad fabriken uppger.
Men jag vet inte vad det visar i bänkningar...
 
AndersJohansson skrev:
24 ska det vara. Det är vad fabriken uppger.
Men jag vet inte vad det visar i bänkningar...


är det verkligen 24nm? det måste vara 2.4nm

En 2-taktare har fan inge vrid.
 
DJM skrev:
är det verkligen 24nm? det måste vara 2.4nm

En 2-taktare har fan inge vrid.

Tvåtaktare har mer vrid än fyrtaktare. Därav det högre hästkraftantalet. :)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top