orginal nsr 89

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
hello jag undrar vad orginal drevningen är på en nsr125. av 89 årsmodell ??
och vad den har för huvudmunstycke orginal??

och sista frågan vart kan man få tag i ett kåpglas till en 89???
jag ringde till honda i göteborg. dom sa att dom har slutats att tillverkas. så om ni ha några tips på vart man kan få tag i ett sånt så skicka ett pm

tack på förhand. och ta det lungt ute på vägarna :arsele
 
Hejsan

det är 35 bak 13 fram har jag för mig men är inte säker
 
Orginal NSR -89

Hej

Till Förgasaren gäller följande
Huvud=132
Pilot=52
Nål= 3:e läget från toppen (du skall ha ett läge öppet längst ner på nålen)
Tomgång: ca 1400 varv
Pilotskruv: 2,5 varv ut

Kom just från garaget själv. Hur har du gjort med CDI boxen - behöver den bytas mot orginal eller klarar vi oss?

Brickan i insuget och i röret är nu borta. Kunde dock inte provköra....Någon som vet?
 
på dom äldre nsr125orna så tror jag inte att cdi-boxen är lika dan som på en nyare nsr125. för på dom äldre så är det väl tändning för sig och avgasportar för sig eller har jag fel :brinnerup

to_emilb skrev:
2117493 Hej


Till Förgasaren gäller följande
Huvud=132
Pilot=52
Nål= 3:e läget från toppen (du skall ha ett läge öppet längst ner på nålen)
Tomgång: ca 1400 varv
Pilotskruv: 2,5 varv ut

Kom just från garaget själv. Hur har du gjort med CDI boxen - behöver den bytas mot orginal eller klarar vi oss?

Brickan i insuget och i röret är nu borta. Kunde dock inte provköra....Någon som vet?
 
det är bara att köra det stämmer att en går till portarna en till tändning de e bara å gaaaasssaaa
 
to_emilb skrev:
2117493 Hej

Till Förgasaren gäller följande
Huvud=132
Pilot=52
Nål= 3:e läget från toppen (du skall ha ett läge öppet längst ner på nålen)
Tomgång: ca 1400 varv
Pilotskruv: 2,5 varv ut

Kom just från garaget själv. Hur har du gjort med CDI boxen - behöver den bytas mot orginal eller klarar vi oss?

Brickan i insuget och i röret är nu borta. Kunde dock inte provköra....Någon som vet?

om du tar ur pluggarna så måste man byta huvudmunstycket, jag kör på 145 å den går fint på det...
 
Detta låter ju kanon!

För att vara säker att jag fattar allt rätt:
1: Utblåset är nu öppet (orginalpipa)
2: Brickan i insuget har jag i fickan
= Nu är den orginal igen ? 31 hk?

Inga andra proppar, pluggar, hinder eller tråkigheter?

Gällande huvudmunstycket säger en engelsk instruktionsmanual att orginal är 132 på -89 till -92. Stämmer detta? Jag kollade inte på den som satt, utan bytte till ny 132:a, justerade nålen och slängde gamla... behöver jag 145?

Någon med jollypipa på som kan rekomendera rätt storlek?
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top