Orginal bakdel??

Tiger-R

brum brum
Gick med
6 Dec 2003
Hoj
CBR 1000RR -08
Hej!
Nu har jag ju äntligen köppt mig en hoj!
Kanske inte riktigt lika sportig som jag hade tänkt mig, men det blir nog en bra "förstahoj". :tummenupp

Fast nu till problemet! Jag blev lite funderasam på om baken verkligen ser ut som den ska! Blinkersarna ser ut att sitta rätt så tätt, och jag har ingen reflex!
Får det vara så? Reflex kan man väl iof bara tejpa dit?

Bifogar några bilder så får någon klok ta sig en titt :Bugar

Okej hur fasen lägger man in bilderna i texten då??? :va
Nu är dom väl bara bifogade..?

/Tiger

Bifogat

• Resize of bakdel.JPG
    Resize of bakdel.JPG
    29.9 KB · Visningar: 99
  • Resize of Rotation of PC180072.JPG
    Resize of Rotation of PC180072.JPG
    35.7 KB · Visningar: 133
Tycker det ser ut som en orginal bakdel.
men bögläppen är bprttagen, och det är bytt till miniblinkers,

Va glad för att jobbet redan är utfört så du slipper!

hur gammal är den och hur mkt fick du betala? mil?

Shit var står den nånstans egentligen? Jag ser massa turbinmotorer i bakgrunden :yoparty

Nix inte orginal

Det där är inte orginal bakdel på din sv, det brukar sitta världens klump där bak så det är nog en tailguard och ett par miniblinkers!
Har ett par bilder på sv:n men ingen bra, försöker lägga in en så får jag se om det lyckas.
Ha det så bra med nya hojen!
//D

Bifogat

• 53257_dal_s.jpg
    53257_dal_s.jpg
    68.7 KB · Visningar: 82
okej, men nu fick jag ju se hur den ska se ut! hmm, får klistra på en reflex och någon liten lampa för skylltbelysningen kanske?
Bara dom inte gnäller på blinkersen så... men den ser ju jävligt fin ut i alla fall :yoparty

MC'n står i mitt garage.. har lite andra hobbies oxo ;)
hehe, närå står på ett flyg/robot museum, farsan som fixar med muset så jag har bara haft den stående där i värmen ett par dagar.

Det är en 01a som är uttagen 02. som har gått 780mil.

:tummenupp

Är inte lyktglaset vitt under? Borde gå att köpa annars, så har du ju skyltbelysning till att börja med. Kanske kan låna en bögläpp av någon till besiktning annars ? :)

cRoC skrev:
Är inte lyktglaset vitt under? Borde gå att köpa annars, så har du ju skyltbelysning till att börja med. Kanske kan låna en bögläpp av någon till besiktning annars ? :)

Ett tillägg....besiktade min hoj för inte så länge sedan, självklart så hade jag tejpat fast bögläppen och en extra reflex där bak...men när han tittade på det så sa han att lagarna var omgjorda och att man inte längre behövde släppa runt på skiten och känna sig pinsam...bara så du vet, :banana ingen mer böglapp :fyllisar

cRoC skrev:
Hm behöver man inte reflex bak, eller vad menar du?

Joo, reflex ska finnas bak, men den extra reflexen som brukade sitta på stänkskyddet behöver man inte längre...de kan ju hända att min bisiktnings-gubbe var på fyllan, men så sa han till mig.

Bra!

Okej bra!
Vet någon hur det är med inbyggda blinkers i tailguards o kattögon o sånt, vad tycker bilprovningen om det ?
//D

Sålänge blinkersen har rätt avstånd och syns bra så är det ok antar jag. E-märkta blinkers of course.

?

Okej men måste dom synas från sidan ochså eller räcker det att dom syns bakifrån ?
Dom flesta kattögon blinkers är väl inte e-märkta eller ?

cRoC skrev:
Sålänge blinkersen har rätt avstånd och syns bra så är det ok antar jag. E-märkta blinkers of course.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park