BMW K1300S, snyggare bakdel?

Sheriffen´

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2014
Ort
Borås
Hoj
2003 GSX1540
Tjenare.

Gjorde mig själv en björntjänst genom att provköra en K1300S med quickshifter bl.a. original. Vilken jävla hoj! Ljudet, motorn, växellådan, ljudet vid växling..... :gnissla:gnissla:yoparty:yoparty

Har ägt både R1, CBR1000RR, XJR 1300 och CB1300, men detta var något helt annat.
Det enda problemet jag ser med hojen är att den är så jävla ful baktill, jag försöker gilla det, men det går fasen inte.
Någon som har en förskönande idé, eller är det bara att acceptera bull-häng-röven och vara glad åt det andra?

Två bilder som ganska väl demonstrerar det jag inte gillar med bull-häng-röven:
http://www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2014/07/2015-BMW-K1300S-03.jpg
http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2013models/2013-BMW-K1300S2.jpg
 
Smaken är som baken, jag stör mig inte så mycket på den, kanske för att jag har pakethållaren också. Men annars är ju bakdelen på K1300R lite mer slimmad: http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201307/2013-bmw-k1300r-4_600x0w.jpg och det borde gå att byta rakt av, det kanske bara är plasten som skiljer dessutom.

Men ja, det är en väldigt trevlig hoj, den är mycket smidigare och lekfullare än den ser ut att vara :tummenupp Det faktum att motorn ligger längst ner i ramen gör mer än man tror för tyngdpunkten. Sen att den bara drar och drar oavsett varvtal är också riktigt trevligt :hihi
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top