Oralsex = cancer

Men vad i helvete....
Men det verkade ju bara som det var farligt med musätande, inte korv.
:confused:

ILLA!

Men eftersom min narsynthet, mina pruttar och det faktum att jag andas var for sig ar tecken pa en livshotande sjukdom (enlig aftonbladets tidigare rubriker) sa kommer jag vara dod innan mitt muttlapande ger mig cancer.

Kajan skrev:
2456257 ILLA!

Men eftersom min narsynthet, mina pruttar och det faktum att jag andas var for sig ar tecken pa en livshotande sjukdom (enlig aftonbladets tidigare rubriker) sa kommer jag vara dod innan mitt muttlapande ger mig cancer.

hahaha. är det inte friterad mat så är det oralsex! Men vafan, hur många människor tror ni det är som vanligtvis drabbas av den typen av canser? Låter som den norska undersökningen som visade att snusare löpte 60% någonting större risk för att drabbas av bukspottskörtelcanser. Undersökningen var gjord på tusen norksa män, vilket är lite underligt då det bara är 1 på hundratusen som drabbas av bukspottskörtelcanser årligen.

jag skulle tippa på att det är ren bullshit för att få mer forskningsbidrag.

Sl*kca f*ta! Men det är ju farligt att trenna och drikca bers också.

EXTRA EXTRA!!!!

Forskare har kommit fram till att risken att få cancer ökar med 100% när du föds! Man jobbar nu dygnet runt för att få fram ett vaccin mot födslar

/aftonbladet

Strongliquid skrev:
2456140 Men vad i helvete....
Men det verkade ju bara som det var farligt med musätande, inte korv.
:confused:

Just därför man bara ska ta och inte ge!!! :tummenupp :D

Man får tydligen cancer av allt nuförtiden. Jobbig värre liksom :3freak

Men hallå, är det verkligen nån nyhet att virus smittar via oralsex?
Hängde ni inte med på sexualundervisningen på högstadiet?
Det rekomenderas allmänt att man väntar med oralsex några veckor in i ett nytt förhållande för att ens immunförsvar ska få hinna bilda antikroppar mot de nya virus ens partner alltid bär på.

Att virus smittar via oralsex tror jag inte är en nyhet för någon. Att det är risk för cancer vid oralsex är en överraskning för alla, inklusive läkarkåren. Så det är inte något du fick lära dig i skolan.

Wunder skrev:
2457945 Men hallå, är det verkligen nån nyhet att virus smittar via oralsex?
Hängde ni inte med på sexualundervisningen på högstadiet?
Det rekomenderas allmänt att man väntar med oralsex några veckor in i ett nytt förhållande för att ens immunförsvar ska få hinna bilda antikroppar mot de nya virus ens partner alltid bär på.
nu är ju cancer inte direkt en virussjukdom utan en cellförändring.
Om nu oralsex skulle vara cancerframkallande så är iallafall jag berädd att ta jäkligt stora risker i det fallet, cause i like it ALOT. :slicka

crashtestdummy skrev:
2458551 nu är ju cancer inte direkt en virussjukdom utan en cellförändring.
Om nu oralsex skulle vara cancerframkallande så är iallafall jag berädd att ta jäkligt stora risker i det fallet, cause i like it ALOT. :slicka

Mmmm. Men du får cancern som en sekundärsjukdom till en virusinfektion. Hyffsat vanlig orsak av kondylom. Samma gäller ändtarmscancer. Doppa inte där om du har troll i trumpeten, eller vice versa.

Back